YORUMLAR
Tesadüf oldu bugün sizin yazınızdan önce elif sorgun ile yapılan bir röportajı okumuştum. Cemal Süreyya ile ilişkileri üzerine yapılan bir röportajdı.
Yazınızda elif sorgun'un eleştirmen tarzına yaptığınız elestiriler yerindedir, ki ben de ele aldığı adaşı şair elif'ı okumadım. Sizin ele alış tarzınızla yerindedir, diyorum. Bu anlamda şiir elestirmenliği ve şiire yaklaşım konusunda bir seri halinde yaptığınız değerlendirmelere katılıyorum.
Ancak burada bence kişileri ele alırken bir yanlışlık yapılıyor hem üslup olarak hem de yaklaşım olarak. Mesela şöyle bir şey kullanmışsınız: Bir dönem Cemal Süreyya 'nın karısı olmuş' ... Bu bence çok kaba bir yaklaşım. Hele ki Cemal Süreyya'yı layıkıyla değerlendirdikten sonra bu üslubu kullanmak her iki insana da hakedilmez bir yaklaşım olmuş.
Bir de bireyler ele alınırken -özellikle bu kadınlar için daha çok yapılıyor- şunun şusu bunun busu yerine bağımsız kimlik, duruş ve yaptıklarıyla ele alınması gerekir. Bu artık özellikle sizin gibi şiiri ve yazın hayatını yakından takip eden bir insan olarak çoktan böyle bir yaklaşımın asılmış olması gerekirdi. ... diye düşündüm.
Saygıyla.
Telden olduğu için çok acimlayamadim ama anlaşıldığını umuyorum.
ahker
Hemen düzeltmeye çalışacağım. Bakalım başarabilecek miyim bu kez.
Yüzde binbeşbeşyüz isâbetli, içtenlikli ve eşitlikçi karşı-çıkışınıza teşekkür ederim. Başka eleştirileriniz varsa, yararlanacağımı belirteyim.
Esenlikle.