Mekanın cennet olsun Şehit öğretmenim.
Karanlığı aydınlatmak için çıktın yola,
İnsanların ihtiyacı var uzanacak kola,
Okuma yazma için uzatmıştın kolunu,
Dinlenmek için tatilde verecekti mola.
…………………………………………
Acısıyla tatlısıyla meslekte ilk yılı aştı,
Kimi zaman sevindi heyecandan taştı,
Zaman geçti bu dönemin sonuna ulaştı,
Memlekete gitmek için yola çıkmıştı…
…………………………………………
Ana babasının olduğu yer en iyi adresti,
Hain terör öğretmenimin yolunu kesti,
Dört bir taraftan kin, nefret rüzgarı esti,
Kanlı terör genç öğretmenimi esir etti…
……………………………………………
Öğretmenimin şehit olduğu haberi geldi,
Her şehit haberi gibi bu acı yürekleri deldi,
Senin için Rabbe uzanan milyonlarca eldi,
Tüm yurt genç öğretmenin acısıyla eğildi…
….
Sen karanlık gönülleri aydınlatmak cehaleti yıkmak için gitmiştin memleketinden uzak görev yaptığın yere.Daha mesleğinin başında gözleri pırıl pırıl eğitim için parlayan, cahilliğe korku salan biriydin.Kanlı eller şehit etti seni değerli meslektaşım.Şehit kanlarıyla sulanmış aziz vatanımın toprağında bu kutsal mesleği layıkıyla yapmak için yeni atanmış bir öğretmendin.Mesleğinin hemen baharında daha yeni tomurcuk açmaya başlamışken gencecik yaşta şehit ettiler seni…
…
Öğrencilerine karnelerini dağıtmış iyi tatiller diyerek görev yaptığın okuldan memleketine gitmek için çıkmıştın yola.Nereden bilecektin hain terör yolunu kesip de arabanı yakacak seni kaçırıp böyle şehit edecek.Bilemezdin bilemezdik tabi.Ne istediler gencecik bedeninden ne istediler değerli meslektaşımdan.
…
Güzel yurdumun doğusunu pek bilmesem, görmesem de ilk görev yerim Şanlıurfa Suruç Ölçektepe İlköğretim okulundan görev yaptığın yerin özelliklerini ve öğrencilerin okuma hevesini tahmin edebiliyorum.Güzel yurdumun her yerinde bu kutsal görevi yapan meslektaşlarım da çok iyi biliyor ki karanlık yerde ışık oldun çöl ortasında vaha oluşturdun. Daha nice ışıklar yakacak geniş vahalar oluşturacaktın ki acı haberin ile bir kez daha sarsıldık. İki hafta önce gencecik bir öğretmenimizin şehit olduğu acısı yüreğimizde taptaze iken senin şehit edildiğin haberi ile yüreğimizdeki acı bir kat daha arttı. .
…
Senin çalıştığın topraklarda bizler de çalışmış kurak topraklara su olmuş çölün ortasında vaha oluşturmuştuk. Gerçekten de öyle…
…
Yıl 2000. Meslek hayatımda doğu görevini aradan çıkarayım diye tercih yaptığım illerden biriydi Peygamberler şehri Şanlıurfa.Görev yerimin Şanlıurfa’ya çıktığını sevinç gözyaşları ile öğrenmiş heyecanla görev yerine gitmiştim.
Peygamberler şehrinde 10 gün kaldıktan sonra kura ile asıl görev yerleri belirlendi.Asıl görev yeri Şanlıurfa Suruç Ölçektepe İlköğretim Okulu.Acısıyla tatlısıyla en önemlisi de sabırla 4 yıl bu köyde görev yaptım.Okumak isteyen gönlü temiz öğrencilere ışık oldum.Kupkuru olan okulun bahçesinde bir vaha oluşturduk.Diktiğimiz dut ağaçlarının dibinde belki de okuttuğumuz öğrencilerin çocukları oturup kitap okuması yapmakta bu ağacı annem ya da babam öğrenci iken dikti diye güzellikle o günleri yad etmektedirler.
Türkçe bilmeseler bile okuma yazma öğrenme aşkı ile okula koşan öğrencileri çok iyi biliyorum.Ayağında yırtık ayakkabı sırtında dikme çanta ile okula heyecanla gelir içindeki okuma hevesi her gün artardı.
…
O soğuk günlerde elinde tezek ile gelen Derya’yı kardeşi Emrah’ı kuzeni Fatma’yı çok iyi biliyorum. Daha zil çalmadan okula sevinçle gelirler kendi sıcaklıklarını sınıfa yansıtmaya çalışır elindeki tezeklerle sobayı tutuştururlardı.
…
Ali ata bak.
Emel eve gel.
Oya okula koş
Ömer mısır sever
Işık ılık süt iç.
İpek ipi tut
Uyan ufuk uyan.
Ümit üzüm yer.
Fişlerini ne kadar da sevmiş hiç duymadığınız bilmediğiniz isimleri öğrenmiştiniz.Garip garip baksanız da o okuma aşkı ile kısa zamanda okuma yazmaya geçmiş öğrenme aşkı ile dolmuştunuz.
…
O topraklarda görev yaptığımdan çok iyi biliyorum.Okuma yazma için bekleyen minik öğrencileri okuma yazma öğrenmek isteyen ablaları, teyzeleri boş bırakmamış,en güzel şekilde öğretim yaptırmıştın.Hain terör bu hevesini yarıda bıraktı mesleğinin başında şehit ettiler seni.Ne istediler gencecik öğretmenden…Ne istediler mesleğin başındaki öğretmenlerimizden…
…
Geçen hafta yolunu kesmişler arabanı yakmışlar seni de kaçırmışlardı.Öğretmenimize, meslektaşıma karışmazlar, serbest bırakırlar…Ne yapacaklar gencecik fidana, demiştik.
…
Ailen ve güzel yurdum sevinçli haberini beklerken güne kara haberin ile uyandık.Yolunu kesip arabanı yakan seni kaçıran hain teröristler bin aydan hayırlı olan gecede Kadir gecesinde seni şehit etmişlerdi.
…
Batman’ın Kozluk ilçesindeki saldırı sonucunda aramızdan ayrılan Aybüke Öğretmenin acısı dinmemiş iken senin acın ile güne uyandık.Sizi şehit etseler de bu ülkede binlerce Necmettin binlerce Aybüke öğretmenimiz var.Sizleri şehit etseler bile güzel vatan için atan yürekleri öldüremezler. Yerinize binlerce Necmettin binlerce Aybüke öğretmenimiz çıkar…
Sen ölmedin sevgili öğretmenim.Sen gönüllerimizde devamlı yaşayacak geriden gelenlere ışık olacaksın. Rahat uyu aziz şehidim.Yerin mekanın cennet olsun…
22.06.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
Bu yazı 22.06.2017 tarihinde kaleme alınmıştır…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.