Bir iftar yemeği
Mustadaf-Der’in iftar yemeğine katıldım.Değişik dernek Sendika ve vakıf temsilcilerinden yüzlerce davetli katılmıştı. Dernek Başkanı Av.Hüseyin YILMAZ hesap verircesine Derneğin faaliyetleri hakkında bilgi veriyordu. Ayrıca onurlu insanlar ve kurumlar arasında birliktelikten bahsetti.Tek tip bir dernekçilikten öte haksızlığa karşı ve hak arama konularında bir ortak platformunu oluşturmayı tasvip etti. dünya ölçülerinde Ülkemizdeki örtü sorunu Filistin deki mezalimi Halep’çe katliamını örnek verdi ki bunlar her duyarlı vatandaşlarımızın ortak derdidir. Etrafı vicdanın edasıyla yokladım bir çok aklı selim sahibi insanın varlığını gördüm ve hissettim.Çoğunluk bir zamanın hareketli gençliğiydi legal bir kuruluşun çatısı altında bir araya gelerek hizmet aşkıyla çalışıyorlar, duygulandım doğrusu.Bir zamanlar kimi zinde güçler bu gençler adına ne kabahatler işlediler, topluma ne sıkıntılar verdiler.Bu yasal kuruluş etkinlik ve sunumdan dolayı emeği geçen her kesi tebrik etmek lazım . Mustadaf-der’e yakışan da budur.Üyelerinin bir kısmı bir zamanlar sert çıkışlar yapmış olabilirler. dozunu ,düzeyini bilemem ama bu gün bu İslam diyarında ulu orta yare İslam’a hakaret edilemiyorsa bir zamanların tepkisinin etkisidir kanaatimce. Üniversite yıllarımda şakalaşınca/ bağrışınca mukaddesata küfür eden ne berduşlar gördüm dinsize karşı imanlı durmazsa hayat alt üst olur. eğer ateistlikle yaşam sürdürülebilseydi Allah (c.c) peygamber göndermezdi.
Demokratik düzenin bir tarzı olan parlamenter sistemde yaşıyorsak ,dünya ile bütünleşmek istiyorsak, Hak hukuk peşine düşerek,birbirimize sahip çıkmak istiyorsak; bu düzenin ve her insani ve ilahi düzenin güzel birer tomurcukları olan ,vücudun kılcal damarları gibi işlev gören,sivil toplumun sesi soluğu durumunda olan derneklere, odalara, sendikalara üye olup ilgilenmek lazım.Kanaatim o ki bu tür kuruluşlara üye olmak “farz-ı kifaye” den de öte bir gerklilik arz eder.katılırsınız katılmazsınız bu benim görüşüm.
Faydaları saymakla bitmez.bir kaçını sırlayayım.
1-STK’nın tüm faaliyetlerinde sevabın var
2-Bilinçli bir toplum oluşuyor
3-Birliktelik ve yardımlaşma ruhu pekişiyor
4-STK aracılığıyla doğruya destek yanlışa tepki gösteriliyor
5-Yasal ölçüler içinde hak ve hakikat dile getirilebiliyor
6-Değişik etkinliklerde dostlar bir araya gelip selamlaşıp dualaşırlar
7-Üyeleri ayrı bir mutluluk içinde olurlar
…………………….vs.
Allah Allah “insana bu kadar mutluluk düşer mi?” diyesi geliyor değil mi?Tabi ki düşer insanlar mutlu olsunlar diye bu din gönderilmiştir.Tabi STK’lar rasında itici olanları da yok değil EKBS dermeğine üye olduğum için ruhum daralıyor ama ne çare bir kere üye olarak alet olduk…ama mustadaf-der,ikra-der ,Mazlum-der,özgür-der v.b insanın varlığından haz duyduğu derneklerimiz de vardır.İyi ki varlar.. umarım daha gür yeşerirler.
Hayırlı ramazanlar selam ,dua ve gayret dileklerimle….
E.KAYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.