- 504 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ADEMLEŞELİM ARTIK
ÂDEMLEŞELİM ARTIK
İnsan hariç diğer tüm canlılar düşünce yetisi olmayan fikir üretemeyen içgüdüleri ile hareket edip yaşayan canlılardır. Bulunduğu ortamlarda yaşamını sürdürdüğü zaman içinde kalır. Geçmişini akıl etmekten uzak, geleceğini bilerek göremeyen planlayamayan varlıklardır.
İşte böyle bir yaşama bizler sürüleşme veya davarlaşma diyoruz. Bu sürüleşmiş davarlaşmış varlıklar hayatlarında yol alırken hep birbirlerini takip ederler. Hepimiz biliriz koyun sürülerini, sığır sürülerini en küçük canlı karınca sürülerini. Bunların hayatta bir beklentileri yoktur. Sürünün önündekiler nereye giderse onlar onu izlerler. Hayatları boyunca en önemli gördükleri şey sürü içinde herkes önde gidenin kıçını görür. Gördükleri kışlar hakkında bile bir düşünceye sahip olmadıkları gibi fikirde üretemezler.
Eğer insan olarak bütün varlıklardan üstün yaratılmış olduğu inancına sahipsen özgür düşünceyi bırakma. Aklını ve beynini başkalarına kiralama. Fikirlerinde serbest ol. Biat etme hiç kimseye. İnanç ve imanını laf olsun diye değil amele döndürüp sürü olmaktan sürüleşmekten uzak kal.
Mücadeleci ol ki yaşamın bir kıymet ifade etsin. Yaşamın boyunca geçmişi düşün ama oraya takılıp kalma. Yaşadığın zamanı irdele düşün fikir üret insan olduğunu unutma. Bütün bunları bir arada tutarak geleceği gör planla ve yaşamının maketini hazırla ki sürüleşmeden kendini kurtar.
Tarihsel geçmişi özgür düşüncemizle araştırdığımızda insanlar hep kuvvetliler tarafından sürüleştirilip köleleştirilmişlerdir. Köleleşen toplumlar terörle faşizm uygulamaları diktatörlükleri ile dini inançlarını da siyasetlerine malzeme yapmışlardır. Dinin çok kâr getirici rant alanı geniş biat ve uyutma alanı olduğunu anlamışlardır. Bunu hep kullana gelmişlerdir. Bu konuda sürüleşen toplumlar halen aydınlığa ulaşamamışlardır. Halklarına zulüm etmişler soymuşlar sömürmüşler kullanmışlardır.
Dünyada insanca yaşamın hâkim olması ancak meleklerin bile secde ettirildiği âdemleştirilen olmak için beşerlikten çıkıp âdemleşmek ten başka çıkar yol yoktur.
Durmuş Karabağlı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.