- 1414 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HİBRİT TERÖR-HİBRİT SAVAŞ
Hibrit: Açık ve gizli olarak birden fazla döküm ve çoklu bir terör unsurlarıyla yapılan mücadele savaşının adıdır.
Savaşa ve mücadeleye başlamak isteyen ülkede çeşitli olabilir. Kişilerin, gurupların, devletlerin, örgütlerin belli bir amaç için karmaşık iç içe girmiş vaziyette kullanıldığı bir mücadele biçimidir.
Bu savaş icra edilirken kullanılan sebep ve vasıtalar çok karmaşık ve çok çeşitli olabilir. Hibrit savaşın en büyük özelliklerinden birisi savaşılmak istenen ülkenin sınırları aşılarak ya da sınır boylarındaki etkin guruplarla iş birliğine gidilerek abluka altına alınmasıyla gerçekleşir.
Bu savaşta sınırlar yok sayılır sınırlara sığmaz. Bildiğimiz kara sınırı, hava sahası, deniz mili alanları gibi sınırlamalar yoktur. Yani harp alanlarının sınırları yoktur. Karmaşık, kirli bir savaş türüdür. Bende diyiyorum ki korkaklar cesurca karşına çıkmaz, çeşitli çapulculara vekâlet ve para vererek yaptıkları savaştır. Çok boyutlu, çok konulu, sınırsız bir savaş biçimi.
Şu anda Türkiye’ye karşı uygulanan, çok konulu çok uluslu çok envanterli bir savaş var.
ABD nin bizimle sınırı yok dost görünüyor ama savaş halindeyiz. NATO ortağımız ama savaş halindeyiz. AB ye girmeye ortak olmaya çalışıyoruz ama savaş halindeyiz. AB bizim yüzümüze dostuz diyor PKK yı hem içinde barındırıyor, hem silah ve mühimmat veriyor, hem de mali destek yapıyor. Güya dostumuz. DAEŞ bizim düşmanımız diyorlar. DAEŞ’in kullandığı silahlara bakıyorsun ya AB’ nin silahları, yâda ABD’nin silahları. Bir gün silah veriyorlar örgütleri seninle savaştırıyorlar. Bir gün doların fiyatına bakıyorsun akıl almaz derecede yükseliyor yâda düşüyor ekonomimizi zora sokarak savaşıyorlar. Bizimle savaşanlar top yekûn üzerimize geliyor. Öyle ise bizde topyekûn savaşa uygun stratejiler geliştirmeliyiz. Bu savaşa karşı koyabilmek için bu savaşın çok boyutlu ve karmaşık ve sınırsız özelliklerine göre tedbir almalıyız.
Siber tehditler bu savaşın en keskin yönlerinden birisidir nitekim olay günlerinde İstanbul’un elektriklerinin kesilmesini neden hibrit savaşın bir neticesi olduğunu düşünmüyoruz. Günü birlik politikalarla bu savaşla baş etmek zordur. Yüz yıllar süren bir politika strateji ve uygulama düşünülmesi lazım.
Biz hibrit savaşa göre kendimizi pozisyon alıyoruz, bu defa biyolojik envanterlerle savaşa girişiliyor. Ona karşı planlar ve stratejiler geliştiriyorsun. Nükleer savaş tehditleri devreye giriyor. Tamam derken bu defada konvansiyonel savaş başlatılıyor. Bilgi savaşı siber savaş bunların cabası. ABD ve AB kendi güdümünde gitmeyen ülkelerin içerisine ayrılıkçı, etnik, mezhepçi, fikri yönden ters düşen azınlıkları ajanlarıyla eğitiyor. Onları örgütlüyor. Gezi olaylarında olduğu gibi. Ağaç bahane edilerek ayaklanma teşebbüsleri yapıyor. Maksat güdümünde gitmeyen iktidarı indirmek ve kargaşadan yararlanarak zayıf düşürdüğü ülkeye kendi önerdikleri emredersinizci iktidarları getirmek. İktidarlar hakkında karalama kampanyaları başlatıp algı operasyonlarıyla devirmek. Kaynağı belli olmayan sahte haberler üreterek gündemi meşgul edip o kargaşada yapabileceklerini yapma planları üretiyorlar.
Siber savaş envanterlerini devreye sokarak kozmik odada olduğu gibi devletin gizli bilgilerini çalıyor ve ifşa ediyor. İçimize sızan ajanlar kendimizden olan işbirlikçilerle birlikte memnuniyetsiz halk kitleleri oluşturuyor bu kitle tarafından sahte üretilen bilgi ve belgelerle iktidarı eleştiriyor ve halkın gözünde suçlu ilan ediyor. İktidardaki yöneticilerin yaşam tarzlarını abartılı bir şekilde anlatıp burjuvazi bir hayat sürdükleri yalanını yayıyor. Askeri iktidara karşı kışkırtıyor. Sendikalar ve yandaş medya aracılığı ile grevler iş bırakmalar sokak gösterileri gibi durumları kullanıyor. Polisle askerin arasını açıyor. Ekonomik ambargolar ve benzeri envanterler kullanıyor.
Dedik ya hibrit savaş bir anda oluşmuyor yıllar süren algı operasyonları, kışkırtıcı yayınlar, siber saldırılar, kozmik oda hırsızlığı, topu birden üzerinize geliyor. Allahtan başımızda aklıselim bir yönetim var. Onların hibrit envanterlerini boşa çıkaran aydın yöneticilerimiz var.