- 560 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BÜYÜK ODUNLARI TUTUŞTURMAK İÇİN, ÖNCE KÜÇÜK ODUNLARI TUTUŞTURUYORLAR!
KAZIM ÖZTÜRK
ÖZTÜRKÇE
[email protected]
BÜYÜK ODUNLARI TUTUŞTURMAK İÇİN, ÖNCE KÜÇÜK ODUNLARI TUTUŞTURUYORLAR!
Malik bin Dinar, bir gün, bir küçük çocukla karşılaştı. Çocuk toprak ile oynuyordu. Bazen gülüyor ve bazen de ağlıyordu.
Malik bin Dinar:
-“İçimden o çocuğa selam vermek geldi, ama nefsim kibirlenip selam vermekten vazgeçti.” Dedi.
Nefsime şöyle seslendim:
-“Ey nefsim! Peygamber efendimiz S.A.V. Hazretleri küçük ve büyük herkese selam verirdi. Sen de bu çocuğa selam ver!”
Ve O çocuğa selam verdim.
Çocuk:
-“Ve aleyküm selam ve rahmetullahi ve berekatuhu, Ey Malik bin Dinar.” Diye karşılık verdi.
Sordum:
-“Beni nereden tanıdın? Daha önce beni görmüşlüğün yoktu?” deyince,
Çocuk:
-“Melekut aleminde ruhum, senin ruhunla karşılaştı. Ölmeyen ve sürekli hayy olan Allahu Teala bizleri tanıştırdı.” Cevabını verdi.
Ben ona sordum:
-“Akıl ile Nefsin arasındaki fark nedir?”
Çocuk:
-“Nefsin, seni bana selam vermekten alıkoyandır. Aklın ise seni selam vermeye teşvik eden ve zorlayandır.” Diyerek hakimane cevap verip beni şaşırttı.
Yine sordum diyor Malik Bin Dinar:
-“Senin halin nedir? Niye bu toprakla oynuyorsun?”
Çocuk:
-“Çünkü biz Topraktan yaratıldık; yine ona döndürüleceğiz!”
Yine soruyor Malik Bin Dinar:
-“Bazen gülüyor ve bazen de ağlıyorsun?
Çocuk:
-“Evet! Rabbimin azabını hatırladığımda ağlıyorum; rahmetini hatırladığımda ise gülüyorum.”
-“Evladım! Senin ne günahın var ki?” diye sorunca
Çocuk:
-“Ey Malik bin Dinar! Böyle söyleme! Görmüyor musun büyük odunları tutuşturmak için, önce küçük odunları tutuşturuyorlar!” (01 KASIM 2016)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.