- 584 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADINLARIMIZ YAZDIKÇA!
Kazım Öztürk
ÖZTÜRKÇE
[email protected]
KADINLARIMIZ YAZDIKÇA!
Fırsat verilince, imkan tanınınca insanın, imza atamayacağı başarı yoktur. İnsanların; özgürlüğüne ipotek konulmamalı. Yıllarca kadınlarımız, kızlarımız; “kadın konuşmaz, kızlar susar, hele kayınpederi yanında, kaynanasının huzurunda… konuşması olmaz! Kızlar kahve içmez, kadınlar kazancılar içinde konuşmalı, kadının saçı uzun aklı kıt!...” diyerek susturulmadı mı? Düşüncelerini söylemeleri konusunda bastırılmadı mı? Haklarını arayabildiler mi? Kendilerini ispat edebildiler mi? Bu anlayışlar, daha doğrusu anlayışsızlıklar, hep; okumamaktan, anlamamaktan, meselelerin iç yüzünü bilmemekten kaynaklanmıştır!
Allah’a hamdolsun ki son zamanlarda, okuma oranlarında artış olmuş, özgürlükler gelişmiş, kadınlarımız söz söyler hale gelmişlerdir! Okuyan kesim içinde kadınlarımızın fazla olması mutluluk verici bir durum! Bilhassa yazarlık konusunda kadınlarımızın başarısını görmezden gelemeyiz! Edebiyat alanında sayıları inkâr edilemeyecek kadar çok kadın yazarımız yetişmiştir. Gün geçtikçe de artmaktadır! Bu, sevindirici bir durum.
Konya’da da kadın yazarlarımızın sayısında gözle görülür bir artış gözlenmektedir! Aklıma gelen birkaç örnek vermek gerekirse; Hüzeyme Yeşim Koçak, Fatma Şeref Polat, Melahat Ürkmez, Sahura Yağmur Arıcan, Anuş Gökçe, Ayşe Ünüvar, Nezahat Bekleyiciler, Safiye Hale Gürbüz, Hümeyra Uslu, Hande Dağ, Havvanur Kepir…ve ismini hatırlayamadığım daha bir çok kadın yazarımıza bir yenisi daha eklendi; Hatice Tekin! İsimlerini hatırlayamadığım kadın yazar kardeşlerim bana kırılmasınlar.
Hatice Tekin Konya doğumlu olmasına rağmen İstanbul’da yaşıyor. Kitaplık, Hece Öykü ve Karabatak dergilerinde hikayeleri yayımlandı.
TYB’nin Her hafta mutad olarak organize ettiği kültürel etkinliklerde bu hafta “Şehirler Arası” öykü kitabıyla Hatice Tekin’i dinledik.
Konuşmaları, tane tane, dinleyenleri sıkmayan, uyutmayan türdendi. Konferans salonu epey kalabalıktı. Edebiyata sonradan merak sarmış.
Onun için; “Edebiyat ortam işidir.” Dedi. Konya’nın gelenek ve göreneklerine sıkı sıkıya bağlı olduğu yıllarda, geniş bir ailenin içinde büyüdüğünü ifade eden Hatice Tekin halen İstanbul’da hayatını sürdürmektedir. hayatından edindiklerini öykülerinde kullandığını söyledi.
Meslek lisesi mezunu olmasına rağmen yazarlığı İstanbul’da şair ve yazar Ali Ural’ın atölyesinde öğrendiğinin altını çizen Tekin, Akademik Sayfalar, Nihayet, Edebiyat Ortamı, Post Öykü, CF ve Mahalle Mektebi gibi dergilerde yayınlandığını ve “Şehirler Arası” ismiyle bir kitapta toplandığını söyledi.
Şehirler Arası isimli öykü kitabı üç bölümden oluşuyor; kitabında Konya folklorunun, günümüzde kullanılmayan ama orta yaş ve üstü kişilerin hafızalarında canlılığını koruyan örf ve âdetlerin, arabaşı, bütümet, köpük gibi yöresel lezzetlerinin, yüzerlik gibi çeşitli inanışların, şivlilik gibi geleneklerin, bir sonraki neslin hiç duymadığı Konya yöresine ait pek çok deyim, söz ve türkünün yer almaktadır. Yazar Hatice Tekin;
-“ En büyük kaynağım annemdir, hem en canlı, hem en yanılmaz, her zaman ulaşabildiğim kaynak” diyerek annesine teşekkür etti.
Kıymetli yazarımızın; “Şehirler arası” isimli öykü kitabını imzalatma şerefine erdim. Gerçekten cümleleri, kelimeleri seçerek kitabına koymuş. Okunmaya değer bir çalışma! Konya Kültürünü harmanlayarak öyküleştirmiş!
Hatice Tekin gibi daha nice kadın yazarlarımızın çıkacağından şüphem yok. Bu hususta sevinçliyim! Toplumda okur yazar oranı yükseldikçe, suç oranları düşmekte, Temiz toplum oluşmaktadır! Sağlam nesillerin yetişmesinde de kadınlarımızın, annelerimizin rolü büyüktür! (31 EKİM 2016)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.