- 1014 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ABD ŞEYTANI -HAKLA BATIL MÜCADELESİ.....
Hz.Ademle şeytan arasında ilk insanın yaratılmasıyla başlayan mücadele kıyamete değin devam edip gidecekti.Hz.Ademin oğulları Kabil’le Habil’e tuzak kuran şeytan onun çocuklarına torunlarına tuzak kurmaya devam edecekti.İslam dünyasında artık fitne ateşi ateşlenmişti.
O kan hiç durmadı uzun yıllar bu fitne ateşiyle akan kan devamlı aktı durdu.1800’lerde kanla sulandı Anadolu toprakları.1900lere gelindiğinde kan yine akıyordu.
Avrupa kıtası bu yaşlı kıta kendi kendisine yetmiyordu.1000’li yıllarda bile topraklar insanoğluna yetmiyordu.
Batıda yokluk açlık Doğuda ise muazzam bir refah huzur ve bolluk yaşanıyordu.600’lü yıllarda Arabistanda başlayan İslam Devleti durmadan ilerliyor İslam Dini üç ktaya yayılıyordu.
1000’li yılların başında İslam orduları Bizans ve Endülüse dayanmıştı.Cebel-i Tarık Boğazına adını veren İslam ordusu kumandanı Tarık bin Ziyad gemilerini yaktırmış İslamın bu kıtanın ucunda filiz vermesini sağlamıştı.
Anadolu’ya Türklerle beraber İslam orduları Sultan Alparslanla girdiler.Yıl 1071’ de Romen Diyojen esir alınmış Anadoluda yep yeni bir devir başlamıştı artık.
Dünyanın ortası sayılabilecek üç kıtanın ortasındaki Anadolu Türklere kucağını açmıştı.
Bu sıralarda Avrupada derebeylikler vardı.Avrupa Ortaçağı yaşıyordu.İslamdan bilimden teknikten uzak yaşlı Avrupa kıtası karanlığın en koyu demlerindeydi.
Karanlık Avrupa’da geri kalmışlık Avrupa’da,buna karşılık bilim teknik,zenginlik maddi ve manevi gelişmişlik hep Asya dediğimiz Doğu uygarlıklarındaydı.
Para ve güç Mezopotamya denilen Peygamberlerin yaşadığı eski kutsal topraklardaydı.Lidya’lılar bugünkü Batı Anadolu topraklarında ilk olarak parayı bulmuşlardı.
Kağıttan önce madeni para sonra kağıt para altın ve gümüş paralardan önce de takas yoluyla mallar el değiştiriyor ticaret bu yolla yapılıyordu.
İnsanoğlu altın ve gümüş parayı kullandı müslümanların elleriyle..İnsanlar artan fazla parayı altın ve gümüşü tasarrufda da başladılar.
Haçlı seferleri adı verilen Avrupalıların Papanın emriyle çıktıkları o kutsal ve bir o kadar da zulüm kokan askeri seferler işte tam da bu safhada başlatıldı Anadolu ve Mezopotamya topraklarına..
Anadolu’da Selahaddin Eyyubiler karşı çıktı bu seferlere oluk oluk müslüman kanı akıtıldı.Sultan Kılıçarslan kumandasında Anadolu ayaklandı bu zulme direndi Anadoluyu Türk yurdu olarak bizlere emanet ettiler.
Haçlı askerlerinin çizmeleri boyunca kanlar akıtıldı.Sokaklar camiler köyler kan deryasına çevrildi.Şimdiki Daeşi düşünün aynı oyun aynı tertip o zamanda Anadoluda gerçekleştirildi.
Batı deyince akla hemen kan zulüm ve kafa kesme kafa koparma gelmelidir.Batı deyince hemen Irak Suriye Kudüs’te dökülen kan ve kesilen müslüman başı gelmelidir.
Batı ve Amerika denince akla Vietnam Japonya’ya atılan atom bombası ve Cezayir’de Libya’da akıtılan milyonlarca insanın kanları gelmelidir.Batı batıldır Batı zulüm üzerine kurulmuş göz yaşı İmparatorluğudur.
Batı Medeniyyeti bir gram petrol için bin müslümanı öldürmekten zevk alan canilerin torunlarının kurduğu medeniyetler topluluğudur..Amerika ve İsrail Batının öz çocuğu Avrupalıların veled-i zina mahsulu piçleridir.
Haçlılar gözünü Anadoluya dikmişlerdi.Papalık o yıllarda aynı zamanda siyasi bir liderlikti.Doğu ile Batının bu ilk savaşı değildi.Papa Aleksiyon Urbanı ikna etti bu seferler için Konsey hemen toplandı Konseyden müslümanlarla savaş kararı çıktı.
Avrupa açlık hastalık ve ölümle pençeleşiyordu.Papa Avrupa’da her köye her kasabaya çağrı yaptı savaş var asker çıkartın emrini verdi.1096’da ilk Haçlı seferi başladı Anadolu topraklarına..
1272 tarihine kadar tam dokuz defa Anadolu üzerine yürüdü azgın ve bir o kadar da zalim askerler gittikleri her yeri yakıp yıktılar.
Ayasofya’nın başka mezhepten hristiyanların elinde kilise olmasına tahammülleri de yoktu.Ayasofyanın kapılarındaki altını almak için ateşler yakıp zarar verdiler.
Günlerce haftalarca İstanbulda kalan Haçlı sürüleri yükte hafif pahada ağır ne varsa talan ettiler..
Hz.Adem as.dan beri dünyada savaşlar vardı.Binlerce yıl Ortadoğuda din siyasi savaşlar olmuştu.Eskiden savaşlar karın doyurmak ekonomik olarak ve güvenlik sağlamak amacıyla yapılırdı.
Sonraki yüzyıllarda savaşlar enerji kaynaklarını ele geçirmek için yapılmaya başlandı.
Haçlı Seferlerinin iki amacı vardı.Türkleri Anadolu’dan çıkartmak kovmak ve Doğunun eşsiz bilim ve tekniğine birde maddi hazinelerini ele geçirmekti bu amaçlar..
Haçlılar yüz yıldan fazla devam eden bu seferlerde Doğu hazinelerine ulaştılar.Bilim ve teknik amaçları olarak da matematik cebir astronomik veriler Batıya taşınmıştı.
Avrupa 1200-1300 yıllarında bu seferlerin meyvelerini almıştı çoktan..Peygamber Efendimiz Veda Hutbesini 632 yılında irat etmiş,insanların arasında dil din ırk farkı olmadığını ancak takada üstünlük sağladıklarını beyan etmişti.
Bundan asırlar sonra insanlık ancak o mesafeye varmış Avrupa’da Magna Karta Belgesi olarak tarihe geçen Büyük Özgürlük Belgesi kaleme alınmıştı.Aynı yıllarda 1200 lü yıllların ortalarında Anadolu’da yeni bir devir başlıyordu.
Kapanan bir devir arkasından yepyeni bir devir başlıyordu.Batı alemi Türkleri Anadolu’dan uzaklaştırmak kovmak için seferler yapmışlar sonuçta başarısız olmuşlardı.
Bu sırada Hasan Sabbah denilen din adına ortaya çıkıp İslamiyetin aleyhinde işler çeviren bedbahtın Haşhaşi adı verilen esrar içip insanları öldüren fedaileri Selçuklulara suikastler düzenlediler.
Alamut Kalesinde üstlenen bu Haşhaşiler adlı grubun suikasleride sonuçsuz kalmış bastırılmıştı.Uzakdoğudan gelen başka bir Türk grubu Moğollar çıktı bu sırada Anadolu insanının karşısına.
Moğollar 1200-1300 ve 1400 yılı içerisinde önüne çıkan herşeyi yakıp yıkarak Anadolu’ya Ankara’ya kadar ilerlediler.
Sibirya ortalarından başlayan bu seferler Hülagu Han Aksak Timur la devam edip en son Ankara Çubuk Ovasında Osmanlı Sultanı Yıldırım Beyazıd Hanın ordusunu yenip Yıldırım Beyazıdın hazin sonu ile nihayete ermişti.
Anadolu istila edilmiş,insanlar esir alınmış Bağdatta kitaplar yakılıp yıkılmış ardından Anadolu toprakları teslim alınmış Osmanlıda Fetret Devri denilen bir yeni devir başlatılmıştı.
İlk olarak Anadolu Selçukluları bı Moğol istilasıyla karşılaşmışlar bir iki entrika ile kolayca teslim alınmışlardı.Moğollar ile Haçlıların çıkarları ortaktı.
İlhanlılar 9.Lui ile işbirliği yapmışlar Fransızlar ile birlikte İngiliz Kralı Henri ve Germenler yani Almanlar Batıdan,Doğudan Moğollar İki koldan Anadolu topraklarına saldırmışlardı.
Bu seferlerde üç milyondan fazla Anadolu insanı müslüman kıyıma uğratılmıştı.Nasrettin Hoca bu sıralarda Akşehir Gölüne maya çalıyordu.
Ümitsizliğe yer yok yılgınlığa yer yok ya tutarsa ya biz galip gelirsek bu durum değişecek müslüman kardeşlerim diyordu.
Aksak Timur’da bir Türk hem de tarik-i nakşiye bağlı bir muvahhid müslümandı.Allahın takdiri Osmanlı Türkü Moğol Türküne yeniliyordu.Buna diyecek bir sözümüz lafımız yok..
Nasrettin Merhumun çaldığı maya tutmuş Yunus Emre’lerin Mevlana’ların Sadrettin Konevi’lerin Şemsi Tebrizi’lerin duları meyvelerini vermeye başlamıştı.
Anadolunun o mümbit topraklarında yeni fidanlar yeni filizler meyve vermeye başlamıştı.
Yunus’lar Mevlana’lar Hacı Bayram’lar Hz.Peygamberin mirasına sahiptiler.İnsanlığı hep bir olarak gördüler.
Kardeşliği öne çıkarıp kavgayı nizahı insanları öldürmeyi kerih gördüler.
Ne olursan gel diyen Mevlana ile Ben gelmedim kavga için benim işim kavi için,gönüller dermeye geldim diyen Yunus Emre aynı dergahın Hz. Peygamber Ocağının meyveleriydiler..
13.07.2016//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.