- 658 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ALEVILIKTE HAKKA YÜRÜME ERKANI
HAKKA YÜRÜME ERKANI RIZALIK RAZILIK
SEVGİLİ CANLAR, SEVGİLİ GÖNÜL DOSTLARI
Böylesine anlamlı bir günde bizlerle burada beraber olup acımıza bir nebzede olsun merhem olduğunuz için ve göstermiş olduğunuz ilgi ve alaka’dan dolayı sizlere …………………………………… , ve Çocukları adına, şahsım adına, şükranlarımızı sunuyoruz, hepinize sevgi ve saygı ile Merhaba, sağolun, iyiki varsınız , iyiki birlikte varız.
BİSMİŞAH HALA HALA
Geldi geçti ömrüm benim,
Şol yel esip geçmiş gibi.
Hele bana şöyle gelir,
Bir göz açıp yummuş gibi.
Değerli canlar! Yunus Emre’nin söylediği gibi, Yine bir canımız “bir göz açıp yummuş gibi” aramızdan ayrılarak, Hakk’a yürüdü. Onun canı Hak katına, bedeni ise ebedi yurduna, toprak ananın kucağına uğurlanıyor: Bu nedenle hepimiz üzgünüz. Acımız büyük. Ama canlar; Kâinatta hiçbir şey olduğu gibi ve olduğu yerde kalmıyor ki. Her şey değişiyor. Her şey, her zaman bir yaşamın sonu ve başka bir yaşamın da Başıdır, Başlangıcıdır. Bu da Hakk’ın yani Doğanın değişmez yasasıdır. Bizler Hakk’tan geldik ve Hakk’a geri döneceğiz. Aslında, bütün canlar aslına geri dönüyor. Böylece Hakk’ın Hükmü de kesintisiz sürüyor. Pirlerimizin dediği gibi: Hakk’a yürüme ne Babayı bırakır ne de Evladı alıkor. Orası öyle bir geçittir ki, o geçitten herkes geçmeye mecburdur. O nedenle, bütün canlar Hakk’a yürür. Hakk yolculuğu ansızın bizi bir yerde yakalar . Bu ansız yakalama gelmeden önce. Yaşarken zamanı fırsat bilmeliyiz. Sevgiyi, Saygıyı ve Merhamet duygularımızı geliştirip; birbirimizi Sevip, Saymalı ve birbirimizin Hakkına, Hukukuna saygı göstermeliyiz. Kimliğimize, Kültürümüze, Öğretimize , Hak Yolumuza sahip çıkmalıyız. Bizim; Hakk’a yürüyen , ………………………………. Canımızın, Canı yani Ruhu Erenlerin, Evliyaların makamına erişmesi ve geride kalan ailesine, ev halkına, Çocuklarına, sevenlerine ve gönül dostlarına vede sizlere sağlıklı ve huzurlu bir yaşam vermesidir Haktan dileğimiz. Değerli canlar hakka yürüyen ……………………………… canımızı bir kez daha saygıyla, sevgiyle anıyoruz. Cenabı hak bizleri, Yolumuzun Ulularının şefaatinden, Hakın darından, didarından, katarından ayırmaya. Pirimizin divanından mahrum etmeye. Pirin Darında ve Divanında yüzlerimiz ak, özlerimiz pak eyleye.
Burda Hakka yürüyen Canımızın kısaca Hayatı anlatılır ve.
Hakka yürüyen ………………………………………………….. Canımız Işıklar Nurlar içinde uyuması dıleklerimizle.
Geride kalan Canlarına sabır ve metanet diliyoruz
RAZILIK.: 3 SEFER İSTENİR.
„EY KAPU KOMŞULAR, BÜYÜK VE KÜÇÜKLER BU CANIMIZ BİZLERE VEDA EDİP HAKKA GİTMEK ÜZERE YOLA ÇIKMIŞTIR. BU YOLCULUĞUN KOLAY OLA BILMESİ İÇİN SİZ BU YOLCUDAN HOŞNUT VE RAZI OLMALIYIZ SİZLERE SORUYORUM VE DOĞRUYU BURDA ŞİMDİ SÖYLEYİN YOKSA EBEDİYEN SUSUN. BU HAK YOLCUSUNDA HOŞNUT VE RAZIMISINIZ“
Toplum’da: ALLAH EYVALAH. BİZ RAZIYIZ HAK ERENLER RAZI OLSUN.
Ehli Kişide : HAK DA SİZDEN RAZI OLSUN. der.
HELALLIK.: 3 SEFER İSTENİR.
„ EY KAPU KOMŞULAR, BÜYÜK VE KÜÇÜKLER VE AĞER KİMSELER BU HAK YOLUNUN YOLCUSU CANIMIZ DÜNYADALIĞI BİTMİŞ VE CANIYLA HAKKA, BEDENİYLE VAHDETİ VUCUT OLMAYA TOPRAĞA GİDİYOR. BU YOLCULUĞUNDA HUZURA VARABİLMESİ İÇİN SİZLERDEN ALIP VEREMEDİĞİ, VERİPTE ALAMADIĞI HER NE VARSA ŞİMDİ DİLE GELİN VE HAKIN HUZURUNDA BU MEYDANDA DOĞRUYU SÖYLEYİN YOKSA EBEDIYETE KADAR SUSUN. ŞİMDİ SİZE SORUYORUM BU HAK YOLCUSU CANIMIZA HAK İÇİN HAKINIZI HELAL EDİYORMUSUNUZ“
Toplum‘ da : ALLAH EYVALLAH. HELAL OLSUN der
EHİL KİŞİDE. : BENDE VEKİL OLARAK CANIMIZIN SİZDEN OLABİLECEK HAKLARINI HELAL EDİYORUM. HAK DİLEKLERİMİZİ KEBUL ETSİN.
HELALLIK, RIZALIK ALINIP VERİLDİKTEN SONRA. BU GÜNE UYGUN PİRSULTANDA , YUNUSTAN AŞIK DAİMİ GİBİ OZANLARDAN 3 DEYİŞ SÖYLENİR ve TABUT ORTAYA ALINACAK ŞEKİLDE SEMAH DÖNÜLDÜKTEN SONRA.
PİR BAŞLAR.
EY CANLAR .
BU CANIMIZIN NİYETİNE DÖRT GÜLBENKLE NİYET EYLEDİK HAK ERKANIMIZI YÜRÜTMEYE.
HAK İÇİN MEYDANA, ERENLERE, EVLİYALARA EL AÇMAYA, HAKKA YÜRÜYEN CAN İÇİN GULBANGA, DURALIM DARA UYALIM PİR DİVANINA.
1. EY ALEMLERİN RABBI HAK. SEN BÜYÜKSÜN NURSUN‘
HAKK HAKTIR HAK TEKTİR, BİRDİR, EVRENİN NURU VE EVRENDE YERDE GÖKTE NE VARSA O DUR.
EY YÜCE HAK, SENİN KUDRETİN SONSUZDUR. SEN MÜRÜVETKANİSİN, SAYISIZ ALEMLERİ VARLIĞINDA VAR EDEN YARATAN SENSİN. CÜMLE CANLAR NİHAYETİNDE SANA DÖNECEKLERDİR, ŞEFAATKANİ OLAN SENSİN. ERENLER, EVLİYALAR YÜZÜ SUYU HÜRMETİNE YÖNÜNÜ SANA DÖNMÜŞ, SANA GELEN BU CANI HAK MEYDANINDA PİR DİVANINDA HAK ADALETİ İLE NURUNU İHSAN RUHUNU ŞAD EYLE.
HALLA HALLA
2. YA HAK SEN NURSUN ULUSUN.
HAKK HAKTIR HAK TEKTİR, BİRDİR, EVRENİN NURU VE EVRENDE YERDE GÖKTE NE VARSA O DUR ONUN DUR ‘‘
BÜTÜN NEBİLERİN HAKKI İÇİN, İLK ADEM DEN BU GÜNE KADAR GELMİŞ, GEÇMİŞ ERNLERİN, VELİLERİN, EVLİYALARIN, ENBİYALARIN VE BİLİNEN BİLİNMIYEN , OKUNAN OKUNMAYAN HAK KELAMLARINI YÜZÜ SUYU HÜRMETİNE MEKANLARIMIZI NURLANDIR . SANA GELEN BU CANIMIZIN CANINI ŞAD EYLE VE İLLAHİ NURUNLA NURLANDIR.
HALLA HALLA
3. EY ALEMLERİN SEVGİSİ HAK SEN BÜYÜKSÜN, NUR SUN.
EY ULU NUR, SENİN NURUNA VARABİLENLERE AŞK OLSUN , O NURUNLA YOLUNU GÖREBİLENLERE AŞK OLSUN. BİZLERİ VE SANA GELEN BU CANIMIZI İLAHİ NURUNLA NURLANDIR‘‘
GULBANGLARIMIZI PİRLERİMİZİN, MURŞİDLERİMİZİN, ZİYARETLERİMİZİN YÜZÜ SUYU HÜRMETİNE DERGAHI İZETİNDE KABUL EYLE. BİZLERİ VE HAKKA YÜRÜYEN BU CANIMIZI HAK YOLUNDA DARDA, DİDARDA YOLCULARININ KATARINDAN AYIRMA.
VE SANA GELEN BU CANIMIZIN BİLEREK VEYA BİLMİYEREK HER HANGİ BİR KUSURU VE EKSİĞİ VARSA SEN BAĞIŞLA YA HAK.
HALLA HALLA
4. EY CAN
İNSANLARIN VE HER CANLININ AKİBETİ HAKKA YÜRÜMEKTİR. SANA BU YOLCULUĞUNDA HAKK’I ZİKREDEN DERVİŞLER HAKKI İÇİN, HAKK’A GÖNÜL VEREN AŞIKLAR İÇİN, HAKK-EVREN VE XIZIRIN GEÇTİĞİ GÜLBENKLERİN YÜZÜ SUYU HÜRMETİ İÇİN, ERENLERİN,EVLİYALARIN NURU HAKKI İÇİN.
HAKK’I DİLİNDEN DÜŞÜRMİYEN BÜTÜN CANLARIN KELAMLARI İÇİN.. RAYBERİN, PİRİN , MURŞİDİN YARDIMCIN.. TOPRAĞIN BOL MEKANIN NURLU, RUHUN ŞAD VE HUZURLU OLSUN.
HALLA HALLA
YA HAKK ŞÜPHE YOK Kİ SEN GÖKTE BABASIN, RAHMANSIN, TOPRAKTA ANASIN, RAHİMSİN.
AŞK OLSUN HAKKLA GÖNÜL BİRLİĞİNE VARANLARA.
AŞK OLSUN HAKK’I, HAKİKATI ÖZÜNDE BULANLARA .
BER CEMAL-İ EMBİYA ,KEMEL-İ ŞAHE MERDAN , PİR HACE BEKTAŞIN PİRLİĞİNE AŞK İLE HÜ , HÜ ERNLER.
EY ALEMLERİN RABI HAK BİNBİR RENKTE GÖRÜNEN GÖRÜNMEYEN NURUN HAKKI İÇİN.
HAKKIN BİRLİĞİNE İNACIMIZ TAMDIR. BİZ HAKKA İNANDIK İKRARLA BAĞLANDIK. HAK SEVGİSİNİ GÖNLÜMÜZDE TOPLADIK. BU İTİKAT VE İKRARLA . HAKKA NİYAZIMIZI VE BU HAKKA YÜRÜME GÜLBENGİMİZİ ULU DERGAHINDA KABULÜ VE MAKBUL EYLE EKSİKLERİMİZİ TAM OLARAK KABUL EYLE. HAKK’A YÜRÜYEN BU CANIMIZIN RUHUNU ŞAD EYLE , ŞAD OLSUN.
HALLA HALLA DEMLER E YOL OLSUN CANIMIZIN HAKKA GİDEN YOLCULUĞU HAYIRLI OLSUN, HAYIRLARI FET OLSUN, YOLU NURLARLA DOLSUN, XIZIR YOLDAŞI OLSUN, HAKLA MASUM OLANLAR ELİNDE TUTUSUN, CAVİDAN EVİNDE MİHMAN OLSUN. KIRKI TAM OLUNCA HAK MEYDANINDA PİR DİVANINDA YÜZÜ AK, ÖZÜ PAK DEVRIYESİ KOLAY VE NURLU OLSUN. NURU EVLİYA, KEREMİ ENBİYA ÇAR ANA SIRLA OLSUN DERYA.
HALLA HALLA EYVALLA
GERİDE KALAN AİLESİNE, AKRABALARINA , DOSTLARINA HAKTAN SABIRLAR DİLİYORUZ. HAKKI TALA BAŞKA ACILAR GÖSTERMESİN, BAŞLARI SAĞ OLSUN. CANLAR. KURUMLARIMIZ ADINADA SABIRLAR DİLİYORUZ. SEVGİ VE SAYGI İLE AŞK OLSUN.
YORUMLAR
Merhaba Seyidoğlu Bey, çok güzel Alevi kültürüne uygun bir inanç yapısını dile getirmişsiniz. Ancak Asırlardan beridir Aleviler bu duygu ve düşüncelerinin nereden geldiği kaynağını bir türlü gösterememektedirler.
Bazıları İslama ve Hz. Ali'ye bağlasa da, İslam ve Kuran bunu kabul etmemektedir.
Çünkü sizin ve diğer tüm Alevilerin gerek Cem ve Semah ibadeti gerekse kadın ve erkek eşitliği, İslamın ne Şii ne de Sünni mezheplerinde kabul edilmektedir. Bu da sürekli Alevilik İslam mıdır? Yoksa bunun dışında ayrı bir din midir konusu netleşmediği sürece, Alevilik romantizim gibi kalmaktadır. Bununla da resmi kurumlardan ne hesap sorula bilmektedir ne de destek alınmaktadır. Artık Aleviliği netleştirme zamanı gelmedi mi? Selamlarımla İsviçre.