- 921 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
MÜSLÜMANLIK BU DEĞİL
MÜSLÜMANLIK BU DEĞİL
İslam dini insanlar için gönderilen dinlerin sonuncusu ve en mükemmelidir.
Her sohbette veya sorulan sorularda mutlaka şu nokta dikkat çekilmektedir. Müslümanlar veya Müslüman ülkeler neden geri kalmış ülkelerdir. Soruyu başka yönden sorarsak gelişmiş ülkeler Müslüman ülkeler neden değildir?
Ama işin aslı nedir gelin bir göz atalım.
İslam ne diyor, Müslüman ülkeler neler yapıyor?
İslam’ı biliyor muyuz?
İslam’ı uyguluyor muyuz?
Müslüman ülkeler İslam’ı uyguladıkları için mi geri kalmışlar yoksa uygulamadıkları için mi?
Bu soruların cevaplarını tam bulabilsek problemi çözmüş oluruz. Ben Türkiye dışındaki İslam ülkelerine gitmedim, oraların yaşayışını bilmiyorum. Bildiğim ve inandığım ise İslam’ın yine bizim ülkemizden yükseleceğidir.
O zaman gelin ülkemize bir göz atalım.
İslam dini boş durmamayı, başkalarının eline bakmamayı ve çalışmayı emrediyor.
Peki, biz bu kuralı uyuyor muyuz?
Sabahtan akşama dolu olan kahveler milleti kurtarmak için neler yapılabilir sesleriyle mi inliyor?
Üç kuruş maaş alanın çalışmaya bile gitmemesi milletimizin yükselmesine mi katkı sağlayacak?
İslam dini kumarı, faizi yasaklamış uyuyor muyuz?
Üç kuruş parasını bankaya yatırıp onun faizi ile milleti caka sakan insanların sırtında mı ilerleyeceğiz?
İlkokula giden çocukların harçlıklarıyla kazı kazan aldıkları memleket kazı kazan kumarıyla mı yükselecek?
İddia bayilerinin önündeki kuyruktakiler vatan ve millet hizmeti mi bekliyorlar?
Barış, hoşgörü ve dostluk için oynanan spor oyunlarının ve milli sporumuz dediğimiz at yarışlarının tamamına kumar girdikten sonra ne için seyrediyoruz?
Birbirinin sırtından kazanılan para memleketi batırır mı, çıkarır mı?
İsrafa gelince tamamen sınıfta kalıyoruz.
Kendisi için yaşamayan, yediğini, içtiğini, giydiğini, kullandığını başkasına göre değiştiren veya değiştirdim diye sosyal medyada boy boy resim yayınlayanların din ile ve milli kalkınma ile ne alakası olabilir?
En fazla israf ettiklerimizin başında zaman geliyor. Zamanını kullanamayan toplumların yükselmesi mümkün müdür?
Dinimiz hiçbir zaman boş durmayı hoş karşılamamıştır. Günümüzde biz hangi meslekte olursak, ne kadar kazanıyor olursak olalım ne zaman emekli olacağımızı düşünüyoruz. Karşılaştığımız herkes emeklilik ne zaman sorusunu soruyor. Memleket emeklilerin çokluğu ile mi kalkınacak?
Dünyadaki her şeyimizi madde ile değerlendirmeye çalışıyoruz. Şöyle üst bir el gelse herkese istediği parayı vererek bundan sonra çalışmayın, emeklisiniz dese herkes mutlu olacak. Böyle milletler ilerler mi?
Çalıştığınız yerlerde tarlada, dağda, okulda, işyerinizde, resmi dairede, çarşıda ve pazarda birden fazla insan toplanınca yaptıkları sohbeti bir inceleyin. Eğer özel konuları yoksa beşinci dakikadan sonra muhabbet mutlaka spora veya siyasete geliyor niye?
Çünkü boş konuşmayı seviyoruz da ondan.
Hadi oraya gelmese bu sefer birbirimizin arkasından gıybet edeceğiz. Adam birde bu konuştuklarım doğru diyor. Bunun doğrusu gıybet, yanlışı iftiradır.
Ömer Hayyam’ın dediği gibi:
-Bir elimizde şarap bir elimizde Kur’an, bir helaldir işimiz bir haram, şu yarım yamalak dünyada ne tam kâfiriz ne tam Müslüman.
İslam dini bu değil arkadaşlar. İslam dini mükemmel de, biz mükemmel değiliz.
Muhabbetle !..
22.06.2016
Osman GİRGİN
[email protected]
osmanlıhaber.com
YORUMLAR
Her önüne gelen İslam dini bu değil deyip duruyor. Eğer ki 1500 yıldır doğru İslamı bulamamışsanız demek ki, ya sizde bir problem var ya da İslam da. Benim kanaatime göre ise, İslam 1500 yıl önce ortaya çıkan bir dini görüş, hala bunda ısrar ediyorsa, bu dini yapının yaşattığı toplumlarda da doğal olarak büyük problemler var demektir. Onun için İslam ülkeleri bu kafayla hiçbir zaman gelişmeyeceğini sizinde bilmeniz gerekir. Selamlar