- 589 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
# SAYGILI-YORUM #
# SAYGILI-YORUM #
_________________
İşine geldiği zaman, ne dediiiiiin banamı dediiiin? Ne dediiiii bana mı dediiiiii? Diyerek duyduğu sese tepkisiz kalamayan, artık notersiz sadece büyük ve küçük abdestini yapan bir tonton bazı insanlar...
Sinir uçlarına dokunmadıkça ve onlar için önem arz etmediği sürece, yükselen yada fısıldaşılan seslerin önemi yoktur onlar açısından. Vurdumduymaz oldukları zamanları müthiş tayin ederler bu tontonlar. Şirin gelirler hiç zararları olmadığı için çevrelerine bu tontonlar. Aksine onlara bu noktada dokunur ve zaman zaman hoş bir kare ekleriz onların olduğu mazii sayfalarına..
’SAYGI’yı duyarız, ’SAYGI’ yı gösteririz onlara.
’SAYGI’ duymayanlar için ise, artık neden diye sormaya gerek olduğunu düşünmüyorum ben.Çünkü işitme engelli taklidi yapan bir çocuktan farkı yok onların nazarımda. Hak kabul edilenler şayet, saygıyı duymadıklarını söyleyenlerin canını acıtıyorsa;
Kanuna ’ SAYGI’ duymadıklarını haykırırlar.!
Hukuka ’ SAYGI’ duymadıklarını haykırırlar.!
Topluma ’ SAYGI’ duymadıklarını haykırırlar.!
Kendilerine’ ’ SAYGI’ duymadıklarını haykırırlar hatta..
İşitme engelli falan oldukları için değil elbette, sadece işlerine gelmediği için yaşananlar, ’SAYGI’ duymazlar. Sağır ve komik olurlar.!
Haklılar aslında bu eksik insanlar. Çünkü ’SAYGI’ ; duyu organlarından kulak ile işitilen değil, görmemizi sağlayan gözlere resmedilen bir duygu eylemidir.
Evet, ’SAYGI’, gösterilir her canlı tarafından. Bir yaşam söz konusu ise şayet ecel ile sınırlı, son nefese kadar tüm canlılara gözterilen bir duygu eylemidir ’SAYGI’ ve ’SAYGI’ gösterilir, gösterildiği kadar. Ve fazlasıyla görülür olur karşılığındada.
Ne boyunuz uzun, ne kısa diye,
ne sesiniz gür, nede tiz diye,
ne paranız çok, nede az diye görürsünüz ’SAYGI’yı.
Varlığınızla hak eder ve gösterdiğiniz gibi,gösterdiğiniz kadar ve fazlasını görürsünüz ’SAYGI’ nın.
Gösterilen fakat, hiçbir işitme cihazıyla duyulamaz bir duygu eylemidir ’SAYGI’.
İşlerine geldiğinde ’SAYGI’ yı duymadığını haykıranlar, ’SAYGI’ gösterilen olmak için tabir-i caiz ise yırtınırlar ortadan ikiye denilecek kadar çirkinleşirler.
Kendileri görmek isterken,duymuyorum efendiiiiim... diyen bir tontona benzediklerini zannederek, ’TOP’ gibi yuvarlanır kalabalıklar içinde ufaladıkları şahsiyetleriyle birlikte..!
’ SAYGI’ her canlı tarafından gönül gözüne resmedilen bir duygu eylemidir..’ SAYGI’ görülür ve gösterilir. Sonuçları gören ve gösteren için her ne olursa olsun, hak edildiği için gösterilen ve görülendir ’SAYGI’...
Bugün bir kişiye göre yaşamaya zorlanan, bir tek o doğru ve ondan başka herşeyin ve herkesin yalan ve yanlış olduğu kanul edilen, tüm meslek erbablarının cahil ve iş bilmez kabul edildiği bir yönetim şekline zorlandığınızı hayal edin gözlerinizi kapatıp haydi..
Elbette bu ’İMKANSIZ’ değilmi?
Kim size kendi doğrularına göre bir yaşam belirleyebilir ve zorlayabilir ki?
Kimsenin buna hakkı olmadığını kendi kendinize, içinizde olduğunu söylediğiniz o sesle fısıldıyormusunuz yoksa? Bak yahu, beceremiyorsunuz gördünüzmü? O tontonların dilinin ucuyla bizim mazimize bıraktıkları hoş sedayla, Senin,sizin korku ve para hırsınızdan geçiştirmeniz arasında uçsuz bubaksız uçurum var..
Öyleyse şayet; ’ SAYGI’ göstermiyorum ben size.!
Keza; ’SAYGI’, duyulmaz . Gösterilen gönül gözüne resmedilen bir duygu eylemidir.!
Saygılı-yorum / (Samim İĞDE)
YORUMLAR
Samim İĞDE
İsteyerek severek inanarak özümseyerek yani tam olarak kaç kişiye saygı duydun bu güne kadar? deseler oturup uzun uzun düşünürmüsünüz? Yoksa senin duygu ve düşüncelerinle hiç örtüşmese de yeni moda söylemle 'saygı duyarım! ' mı deyip saygıyı da tıpkı sevgi gibi yerlerde mi süründürürsünüz?
Cesur kişiliğine onurlu yüreğine gerçekleri görebilme yeteneğine ve en önemlisi sade yalın anlaşılır bir üslupla yazabilme ayrıcalığına hep saygı duydum dostum.
Ömrüne bereket.