- 442 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
# PARÇALI-YORUM #
≠ PARÇALI-YORUM ≠
____________________
Bütünü dağıtıp, arta kalan parçalarla mutluluk oyunu oynamaya alıştık ülke olarak...
Doğup büyüdüğüm ve hâlâ yaşadığımı sandığım İstanbul mesela; yeşili ve her rengine düşmanca davranıp, tabii dokusunu öldürüp,sınırlarını genişleterek, sakince yaşayan sakinlerine hissettirmeden bozguna uğratarak, sözüm ona yaşam alanları kurdular.
Oysa yetiyordu İstanbul’un sadece eşsiz manzarası bile. Üstelik herkese ve her canlıya...
İlçeleri, şehirden beter hale getirildi maymun iştahlılar tarafından... Tek bir ağaç, tek bir yeşil alan bırakmadan yaşanacak, minik minik köşelere saksı misali parklar serpiştirince, zaman içinde bunada şükür dedi insanlar.. Nefes almaya vesile heryer betonlarla yer değiştirildi. Sonra asıl İstanbul yabancılara parça parça satılmaya hazırlanırken, gerçek sahiplerine bakın; parkı var, havuzu var, yürüyecek kaldırımları var, ve hatta hatta en önemlisi de içinde camisi bile var diyerek pazarlandı yeni İstanbul...
Oysa İstanbul, bataklık üzerine kurulmuş Ataköy, sazlıktan ve bostanlardan dönüştürülen beylikle alakası olmayan Beylikdüzü değildi. Eyüp, Kâğıthane,Şişli, taksim, Beyoğlu, kadıköy,kocamustafapaşa, Fındıkzade, vs.. İlçeleri ile bizimdi..
Peşin peşin peşkeş çekildi. Üstelik şuan hoyratça kirletiliyor bu peşin parasını verdim aldım diye, şerefini ve kendi vatanını bırakıp gelenler tarafından.. Sokaklar selamlarla değil, yalanlarla konuşanların öbek öbek gruplarla dolu birleşmiş milletler görünümündeki iğrençlikleri ile dolu artık..
İstedikleri gibi yaşayıp, istemediğimiz, hatta aklımıza hayalimize gelmez diyeceğimiz kadar, bizi kendi ülkemize yabancı olduğumuzu düşündürerek, lânetler okuyarak köy kasaba düşünür hale getirdiler...
Yeşili soldurup,
maviyi kirletip,
toprağı kurutup,
Çiçeği koparıp aldılar bizden.
Betonlaştırdılar;
sadece yaşadığımız yerleri değil, beyinlerimizide betonlaştırdılar.
Yalana bile bile inanan,
Çalana amaaan diyerek göz yuman,
Bayrağı, vatanı, istiklâlinin marşını, yok saydıranları yok saydırdılar..
Bütünü parçalara bölüp, arta kalanlarla yaşadığını zanneden bir yığın olduk...!
Kadını öteleyen,
Çocuğu iteleyen,
Düşkünü umursamaz,
Yetimi hor görüp, hakkı hukuku gözetmeyen, harama batmış, ama namaz kılıp, cenneti kendine reva gören, vurdumduymaz bir kalabalık yığın insan olduk....
Parçalara bölündüğünü bile bile, yaşadığını zanneden bir yığın olduk...
Parçalı-yorum/(Samim İĞDE)