- 524 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ölüm ölür biz ölmeyiz
ÖLÜM ÖLÜR BİZ ÖLMEYİZ.
DESTURU PİR
BİSMİ ŞAH BİR İSMİ ŞAH HALLA HALLA
HALLA HALLA VAKİTLER HAYIR OLA , HAYIRLAR FET OLA ŞERLER DEF OLA. MÜNKİR, MÜNAFIK BERBAT OLA. YOLUNA HİZMET ETİĞİMİZ PİRİMİZİN HİMMETİ ÜZERİMİZDE HAZIR VE NAZIR OLA. ERENLER EVLİYALAR, BİLGE XIZIR DARIMIZA, ÇARIMIZA YETİŞE, ULAŞA. DİLDEN DİLEKLERİMİZİ, GÖNÜLDEN MURATLARIMIZI VERE. BU GULBANGIMIZ KAZALARA, BELALARA KALKAN OLA. HAK ERENLERİN DARINDA, DİDARINDA, KATARINDA AYIRMAYA. DERTLERE DERMAN , GÖNÜLLERE İMAN, MURŞİDDEN FERMAN, HAKTAN NİYAZ OLA. HASTALARIMIZA ŞİFA, DERTLERİMİZE DEVA, BORÇLARIMIZA EDA OLA. BU MAKALEMIZ HAYIRLI VE BAŞARILI OLA, DİLLERİMİZDE TATLI SOHBETLER DÖKÜLE. GÖNÜLLERİMİZ İNCİNMİYE, ACI GELEN KELAMIMIZ TATLI KELAMA SAYILA. GULBANGIMIZ. HAK DERGAHINADA KABUL VE MAKBUL OLA. HAK ERENLER CÜMLEMİZE YARDIM EYLEYE. XIZIRE QAL YOLUMUZU YOLSUZA, İŞİMİZİ OLMAZA, PİRSİZE DÜŞÜRMEYE. BİZİ KAZALARDAN, BELALARDAN KORUYA. DİL BİZDEN NEFES PİRDEN OLA
HALLA HALLA. GERÇEĞE HÜ
Sevgili Canlar Alevi Kızılbaş ve Bektaşi Literaturunda ölüm yoktur. Ölmek yok ölmak birdaha görünmemektir. Oysa biz Canlar vardan varolduk. Ruhumuz ( Canımız ) Gurufu Naci yani Nur , Işıktır. Can Nurdur , Işıktır . Işık kaybolmaz. Işık kayıp olursa her taraf karanlık olur. Canın Nuru ışıktır ebedidir. Vardır hep var olacaktır. Bu ölümsüzdür, aydınlıktır görmemizi sağlar fakat bizler onu göremiyoruz, farkedemiyoruz. Görene , Farkedene AŞK olsun.
Yunus Emre derki BİZ ÖLMEYIZ, CAN ÖLMEZ . ÖLSE ÖLSE BEDEN ÖLÜR. Aslında bedeninde ölümsüz olduğu aşikardır. Ben burda Yunus Emre yi eleştirmek gibi bir cahilik yapmak ıstemem. Yunus Emre de aynı şeyi anlatmıştır. Ölse ölse demek istemesiyle. Ölmüş olmuyor amma, görünüm, don değiştirdiği için ölse ölse demiştir.
Bedenin gelişebilmsi ve yaşayabilmesi için belirli gıdalara vitaminlere ihtiyacı vardır. Bu gıdaları, vitaminleri ve suyun kaynağı vede enerjisi olan toprakta sağlanmış olunur ve böylece yaşamımızı topraktan borç aldığımız ve ihtiyacımız olan gıdalarla sağlamış oluruz. Bunları alırken toprak hepsini Hakın Emir ve Rızası ile bizlere sunumuş oluyor.
Alevi KızılbaşlıkVE bEKTAŞİLİKtE çok önemli bir kural varki bu olmazsa Alevilik Kızılbaşlık düşünülemez ve yaşanamaz.
Ne imiş bu Önemli Kural ?.:
a) RIZALIK VE , b )RAZILIK.: ( Rızalık.: 1) insanın kendi kendisinde Rıza olması. 2) Insanın Toplumda Rıza olması ve 3) Yola verdiği Rızalıktır)
a) RIZALIK.: Bana ait olmayan bir eşya , mal veya hiç hakım olmayan bir eşyaya , mala ihtiyacım var. O malın , eşyanın bir bekliyeni ’’SAHİBİ’’ mutlaka vardır. İşte o malı kulana bilmek için o Malı bekliyende, yani sahibinde istemem gerekmektedir. O malın sahibi bana kendi isteği ile malını verirse RIZALIKLA vermiş olur. Bu bir Rızalıktır. Bu Rızalıkta HAKIN EMRİ ve RIZASI da var.
b) RAZILIK.: Bu eşyayı Malı Sahibinde alırken Ona bir söz verilirki ben bu aldığım eşyayı, malı bir gün o gün belli edilir sana , RIZALIĞINLA aldığm gibi RAZILKLA geri vereceğimdir. Veren Raızalıla verir Alanda Razı olmuştur. Burda Rızalıkla verilen ve Razılıkla alınan Mal , Eşya ne verene ait nede alana. Alnla veren sadece o Eşyayı kulanılması için Razılıkla kulanılsın diye sunmuştur. Kulanan ise Razılıkla O eşyayı kulana bilme fırsatına ulaşmıştır. Alan Razı, veren Rıza göstermiştir.
Burda Canlarıma Rızalık şehrini anlatmıyacağım. Rızalık şehrini bir başka makaleye bırkmak istiyorum.
Ölüm ölür biz ölmeyiz demişti Pirlerimiz. :
HAKKA yürüyen bir Canımızın öldüğünü düşünmemiz yolumuza erkanımıza, devriyemize, ziyaretlerimize, teberek olan toprağımıza uygun bir deyim değildir. ‘’ ÖLÜM’’.
Hakka yürüyen her CAN , Hak yolculuğuna çıkmak için yola çıkmıştır. Zaten o da bizim gibi bir Mihmandı bulunduğumuz mekanda. Bu mekanda başka bir mekana yolculuk yapmaya çıkmış göç etmiş oluyoruz. Bir yerden bir başka yere göç edenlerin hiç birine öldü demediğimiz gibi. Hakka giden , göç eden her Canımızda ‘’ölmemiştir’’ .
Hak yolculuğuna çıkarken CAN ımız ( ‘’RUH umuz’’ ) Hakka gider. Bedenimizde Toprağa. TOPRAĞA giden beden Topraktan HAKKIN EMİR RIZASI ile almış olduğu tüm gıda maddelerini RAZILIKLA gene HAKKIN EMİR VE RAZILIĞI ile iade etmiş olur. Böylece Doğal DEVRİYE tamamlanmış olur derken. Bizim İade ettiklerimizi bir başka canlı RAZILIKLA alıp hayatını idame etmeye devam ederken bu bir Devriye olarak devamlı dönmek zorundadır. Çünkü HAKKIN EMİR ve RIZASI böyle. Bu birinci Devriye.
Asıl hiç değişime uğramadan gelip giden CAN (‘’RUH’’) nasıl bir döngüdedir. Bunu anlıya bilene AŞK olsun.:
Dilimizin döndüğü kadar Atlarımızda Pirlerimizde duyduğumuz ve bizimde Fark edebildiğimiz kadarı ile Anlatmak isterken HAKKIN EMİR ve RIZASI ile DESTURU PİR diyelim. HAK ERENLARDEN HİMMET GERÇRĞE HÜ. AŞK ile.:
HAKKA yürüyen Yolcumuza ehil olan işi bilenler tarafında Hak erkanı yürütülürken Mutlaka Cem Cıvatlarda yürütülen HAK Meydanıda yapılanlara uygun bir şekilde yapılmalıdır. Ör.: Rızalık ve Razılk alınıp verildikten sonra.: Delil uyandırılmalı ( hak yolcusunun yolunun aydınlanması Gulbangı sunulmalı ), Meydana Süpürge çalınmlı ( Süpürgeyi çalan gulbangını Hak yolcusunun yolunda olabilecek engelleri süpürdüğünü gulbangla sunmalı ), Deyişler söylenip Semah yapılmaldıktan sonra ( bu gulbang evreni anlatan gulbang olmalı.) Daha sonra Hak yolculuğu gulbangı hak yolcusuna uyumlu bir sunumla yapılmalı.
Kısaca HAK yolcusunun erkanı böyle olursa Yolumuza, erkanımıza , İKRARIMIZA uygun olur.
Gelelim asıl Olan HAKKA varmak.:
Yaşama bir nokta koyan Hak yolcusu acemidir, bebektir yürümesini bilmemektedir, sürünerek yol almaktadır. Hak yolcusu nekadar acemide olsa Hakkın Emir Rızası böyle kutsala giderken emekliyerek gidildiğininde farkındadır. Düşünün biz Ziyaretlerimizn etrafını dizlerimizin üzerinde sürünerek tamamlarız. İşte vardığımız makam Hak Makamı, Hak Meydanı, Pir Divanıdır. HAK Mahkemesidir emekliyerek gitmekte Hakın Emridir.
Yolcumuzun bir REHBERE , REYBERE ihtiyaci vardır. Her yolculuğun ve har Makamın belirli kuralları kaideleri vardır. İşte bu kuralları kaideleri bilen ve Yolcumuzu Hak Meydanına Pir Dıvanına götüren bu rahberimiz BİLGE PİR XIZIR dır. Nasılki HAK YOLUNA hazırlanan Mushib Canları bir Reyber Pir Divanına Hazırlıyorsa. Aynısınıda Bilge Pir Reyber Xızır yolcumuzu Hak Yolunun kurallarını kaidelerini göstererek uygulatarak HAK Meydanına Pir Divanına çıkarıyor. Bu emeklıyerek gitmede o Kurallardan biri. Bu yol erken öğretisi 40 gün sürmektedir. Onun içinde 40 Hayırını veririz.
Kırkıncı Gün Canımız hazırlanmış bir şekilde Hak Meydanında Reyberi ile Dardadır. Bu Dar aynı Cemdeki Dar gibidir. Cemdeki Darda Canlarımız belki bazı olayları hatırlamamaış olabilirler yada anlatmak istememiş olabilirler. Fakat bu Ruye ( RUJİ) DİVAN yani Divanın yüzü ap açıktır herşey ortada. Orda soru sorulmuyor var olan güzeliklerle veya güzel olnayanlarla karşı karşıya gelinir. HAK Mahkemesi delili ispatlı başlar bu Meydanda yanlışlık olmaz, HAKIN EMRİ RIZASI dardaki Canın cevabı belli olmuştur. Hakkın adalet terazisi devreye girer güzellikler Hak terazisinin sol kefesine yani Cavidan kefesine ( Gönül kefesine) konur.Güzel olmayanlar da Hak terazisinin sağ kefesine konulur. Burda neden sağ kefesine güzel olmayanlar konuluyor. Bizler her şeyi sağ elimizle yapıyoruz güzelide , güzel olmayanıda. Güzel olanları sevgi gibi olanların tamamı solumuzda can bulur. Çünkü gönlümüz hep soldadır. Bu bir gerçektir.
Burda HAK Terazisi , Hak Meydanında, Pir Divanında, Bilge Reyber Xızırın huzurunda ve şahadeti ile Yolcunun durumuna göre Mihman edilir. Sırası gelince tekrar Dünyaya yolcunun isteği üzere bilge bir önder olarak gönderilirki Cihandaki diğer Canları doğru yola yönlendirsin. Yada kazanımına ve isteğine göre Fakir bir Ailenin Çocuğu olarak çile çekmeye gönderilir.
Burda yolcunun isteğine göre davranılmaktadır. HAKKIN EMİR VE RIZASI YOCUNUN RIZALIĞI ile tamamlanmış oluyurki, buda Canın Devriyesi dır. Yani ne Cennet nede Cehenem vardır. Her şey burda hepsi yaşamın içindedir.
Bundan dolayı Hakka yürüyen Canlarımızın Ardında Mekenı Cennet olsun demeyelim canlar. Doğrusu IŞIKLARLA UĞURLMAK Toprakta Nurlar içinde uyumasını dilerken Devriyesi Nurlu nolsun dersek. Hem Toprağa vereceklerini kolay vermesi için. Hemde Hak Meydanında Pir Divanında Yüzü Ak Özü Pak olması dileklerimizi sunmuş oluruz .
BİR İSMİ ŞAH BİSMİ ŞAH HALLA HALLA
YA HAKK ŞÜPHE YOK Kİ SEN GÖKTE HAK BABA, TOPRAKTA PİR ANASIN. RAHMAN VE RAHİM OLUŞUNDA BUDUR. AŞK OLSUN HAKKLA GÖNÜL BİRLİĞİNE VARANLARA. AŞK OLSUN HAKK’I, HAKİKATI ÖZÜNDE BULANLARA . BER CEMAL-İ EMBİYA ,KEMEL-İ ŞAHE MERDAN , HÜMKARIMIZIN PİRLİĞİNE AŞK İLE HÜ , HÜ ERNLER. EY ALEMLERİN RABI HAK BİNBİR RENKTE GÖRÜNEN GÖRÜNMEYEN NURUN HAKKI İÇİN. YA HAK SENİN BİRLİĞİNE İNACIMIZ TAMDIR. BİZ HAKKA İNANDIK İKRARLA BAĞLANDIK. HAK SEVGİSİNİ GÖNLÜMÜZDE TOPLADIK. BU İTİKAT VE İKRARIMIZLA . HAKKA NİYAZIMIZI VE BU HAKKA YÜRÜYEN CANLARIMIZA OKUYACAĞIMIZ GÜLBENGİMİZİ ULU DERGAHINDA KABUL VE MAKBUL EYLE EKSİKLERİMİZİ TAM OLARAK KABUL EYLE. HAKK’A YÜRÜYEN CANLARIMIZIN RUHUNU ŞAD VE HUZURLU EYLE. HALLA HALLA
DEMLER E YOL OLSUN CANLARIMIZIN HAKKA GİDEN YOLCULARIMIZ AŞK İLE OLSUN, HAYIRLARI FET OLSUN, YOLLARI NURLARLA DOLSUN, XIZIR YOLDAŞLARI OLSUN, HAKLA MASUM OLANLAR ELLERİNDE TUTUSUN, CAVİDAN EVİNDE MİHMAN OLSUNLAR. KIRKILARI TAM OLUNCA HAK MEYDANINDA PİR DİVANINDA YÜZLERİ AK, ÖZLERİ PAK DEVRIYELERİ KOLAY VE NURLU OLSUN. NURU EVLİYA, KEREMİ ENBİYA ÇAR ANA SIRLARLA OLSUN DERYA
DİL BİZDEN NEFES PİRLERDEN ERENLERDEN OLSUN.
HALLA HALLA EYVALLA
AŞK ile 31 Mayıs 2016 Berlin
Seyid Oğlu Ali Koçak
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.