- 766 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KIRMIZI IŞIK
KIRMIZI IŞIK
Dünya hızla gelişmekte ve değişmektedir. Bu değişime ayak uyduramayanlar dünyadan yok olup gitmektedirler. Elbette ecel diye bir kaderimiz var. Unutmamalıyız ki her ecel bir sebebe bağlıdır.
Günümüzün dünyasında yaşıyorsak, günümüzün kurallarını uymak zorundayız. Hiç kimse dünün kuralları ile bugün yaşayamaz. Bulunduğumuz yerin ve çalıştığımız ortamın kuralları bizim kurallarımızdır.
Toplumun ittifakla aldığı kuralları kabul etsek de etmesek de uymak zorundayız. Kuralları uymadığımız müddetçe hem toplumu, hem de kendimizi tehlikeye atarız.
Allah’ü Teâla yüce kitabı Kuran-ı Kerim’de bir ayeti kerimde diyor ki:
-Kendinizi kendi elinizle tehlikeye atmayın. (Bakara Suresi ayet 195)
Bu ayeti kerime günümüzdeki birçok zararlı alışkanlık ve kuralları uymamanın önüne geçmektedir. Çünkü İslam dininin yasakladığı ve ittifakla alınan kurallar insan sağlığı ve hayatı içindir.
İnsan kendini ilgilendirdiğini zannettiği birçok yasağı uymama sonucunda kendisiyle birlikte topluma da zarar verdiğini unutuyor.
Önümüzdeki hafta trafik haftasıdır. Ne kadar her şeyin bir haftası var desek de trafik bugün yurdumuzda en fazla ölü verdiğimiz milli bir yaradır.
Yukarıdaki ayeti kerime ile yorumlarsak insanın kendi eliyle kendini tehlikeye attığı bir olaydır trafik kazaları. Dolayısıyla bu da haramdır.
Trafik kurallarını uymak sadece kendimiz için değil bütün toplum içindir. Ben kaza yapmak istiyorum diye trafik kurallarını uymuyorum diyemeyiz.
Bunun yanında kendimiz ne kadar iyi şoför olursak olalım başkalarının hataları bizi de direk ilgilendirmektedir. Onun için diyebiliriz ki bu konuda topyekûn bilinçlenmemiz ve kuralları uymamız gerekmektedir.
Bugün bu kadar sıkıntı yaşadığımız dünyada yarın neler çekeceğimizi bilemiyoruz. Gün geçtikçe artan taşıt sayısı ve sürücüsü canlı bomba misali karayollarında dolaşmaktadır.
Tarihin ilk trafik kazası 1771 yılında Fransız Joseph Cugnot tarafından yapılmıştır.
Dünyada ilk trafik cezası 28 Ocak 1896 yılında Walter Arnold aşırı hız yaptığı gerekçesiyle “bisikletli” bir polis tarafından durdurularak cezaya çarptırılmıştır.
Bakınız dünyada ilk ölümlü trafik kazası 17 Ağustos 1896 yılında Londra’da meydana gelmiştir. Kaza yapan aracın hızı sadece 4 kilometreydi.
Trafik kurallarının yanında ilk yardım hizmetlerinde de bilinçli ve dikkatli olmalıyız. Çünkü trafikte verdiğimiz ölülerin neredeyse yarısı ilk yardım bilinçsizliğimiz yüzündendir.
Kazalarda ölümlerin % 10’u ilk beş dakikada, %54’ü de ilk yarım saatte meydana gelmektedir.
Yukarıdaki bilgiler ve gelişen dünya göz önünde bulundurulduğunda biz bu trafik kazalarına daha çok can vereceğimiz görülmektedir. Bunların önüne geçmenin tek yolu eğitimdir.
Günümüzdeki trafik kaza sebeplerine baktığımız da önümüze büyük bir liste çıkmaktadır. Bu liste ne kadar kabarık olursa olsun bunları eğitimle aşacağız.
Uykusuzluğu, alkolü, yorgunluğu, dikkatsizliği, araç ve yol hatalarını ancak eğitimle engelleyebiliriz. Kuralları ne kadar çoğaltırsak çoğaltalım eğitimsiz bir toplumun kaza yapmaması mümkün değildir.
Trafik kendini ispatlama yeri değildir.
Usta şoför yoktur. Çünkü yaptığın tek hata ölümüne sebep olabilir. Onun için bildik fakat gerekli bir sloganla yazımızı bitirelim.
Trafik kurallarını uyalım, uymayanları uyaralım.
Muhabbetle!..
11.05.2016
Osman GİRGİN
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.