- 449 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CEMRE NEREYE DÜŞTÜ?
KAZIM ÖZTÜRK
ÖZTÜRKÇE
[email protected]
CEMRE NEREYE DÜŞTÜ?
Cemreler, sıcaklığı temsil ediyor. Cemreler havaya, suya, toprağa düşerek bu unsurların ısınmasına, insanlara ve tüm canlılara hayat olmaya başlamasına sebep oluyor. Cemreler, bir bakıma; ünsiyet peyda etmek, kaynaşmak, yakınlaşmak, huzur bulmak, sevinmek, gülmek, oynamak…. Anlamlarını da barındırır içinde. Neden mi? Tabiat olayı olan cemre düşünce, baharı müjdelemez mi? Bahar gelince de insanlar, bahçelere, parklara, açık alanlara gidip eğlenmez mi? Canlılarda hayat emaresi belirmez mi? Tabiat gülmez mi?
Cemre düşüyor, tamam da; kalplere, yüreklere, ciğerlere düşen cemrelere ne anlam vereceğiz? Ülkemizin Güney Doğusundaki vicdanları yakıp kavuran, her gün ciğerlere ateş salan, insanların; “yok mu bir umut? Yok mu vicdanı titreyen bir ülke? Nerede, insanları güldürecek, onlara tabiat olayı gibi sıcaklık verecek cemre?” dedikleri bir ortamda, cemre; havaya düşmüş, suya ve toprağa düşmüş ne anlamı var?
Her gün gencecik fidanlarımız, cemre yerine kara toprağa düşüyor! Baharı beklerken; terör belası ciğerlerimize cemre gibi düşüyor! Bu cemreler, annelerin, babaların, bacıların, eşlerin, herkesin yüreğinde bahar yerine, fırtınalar koparıyor!
Cemrelerin düştüğü şu bahar havasında, barış cemrelerinin de bütün dünyaya düşmesini temenni ediyorum. Asıl, vicdanı buz tutmuş, kalbi paslanmış, gözünü kan bürümüş, kan emmekten başka mesleği olmayanların gönlüne bahar cemrelerinin düşmesini yüce yaratandan niyaz ediyorum. Eğer bu bahar cemrelerinin düşme şansı yoksa; karakış fırtınalarında donup, buz olup, yok olup gitsinler! (22 ŞUBAT 2016)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.