‘’KEDİ ULAŞAMADIĞI CİĞERE MUNDAR DERMİŞ’’
‘’KEDİ ULAŞAMADIĞI CİĞERE MUNDAR DERMİŞ’’
Bazı kendini bilmeyen ahlaktan uzak kişilerin toplum içinde yaşarken kendilerine şiar edildikleri problemlerinden biri olan çamur at izi kalsın, yapamıyorsan yapanlara ‘’bok’’at!.. bu tür insanlar beceriksizliklerine ,ezikliklerine karşı kedi ciğer misali elde edemediğine karşı güçsüzlüklerini belli etmemek adına kendi utançlıkllarını gizlemek adına değer bulan kişilere, nesnelere karşı kötüleme ,yerme piskolojisine bürünürler.. İğrençliklerini, gıcıklıklarını her platforumda belli ederler!
Hatta başkaları tarafından ilgi görmesinler diye ilgi duyulan her nesneye, kişiye bir çok kusuru olduğunu bazen alanen bazen gizliden söylemeyide ihmal etmezler. Oysa iyi bir insan bu tarz söylem ve eylemlerden uzak kalır. İnsan diyoruz çünkü insan doğru söyleyen yalanla, hilafla işi olmayan yapılan her türlü güzel şeylere olumlu yönde eksiklerini söyleyen insandır.
Kedi gibi ulaşamadığı ciğere mundar demez!.
Bir ata sözü var ‘’Çok laf yalansız ,çok mal haramsız olmaz’’
Bu insanların yazdıkları hep yalan, kazandıkları övgülerde onlara haram
Biz dün neysek bugünda aynıyız, bukalemun gibi renkten renge girmedik!.
Dün ağam paşam diyenler bir anda SALDIRAN UYUZ İTE dönebiliyorlar
Osman Onuktav
YORUMLAR
Değerli Kafkasi bey güzel sanatların birçok dalında etkin kişiliğinizi saygıyla selamlıyorum, hem heykeltraş,hem şair,hem kişilikli bir Ülkücü olmak meziyetli insan demektir.Denemelerinizde gayet başarılı yazdıklarınız insanlara doğru mesajlar veriyorsa, güzeldir,anlamlıdır, aksi halde dedikodu ,kısır çekişmeler Edebiyatın konusu olmamalı zaten Edebiyat edepten geliyor bu bağlamda kalem kutsaldır kötü ve çirkin şeylere alet edilmemeli Bu sitede yorumlamaya değer bulduğum aydın şairden birisiniz sanata verdiğiniz katkı için kendi adıma teşekkürler. selam saygılarımla.
Hülya Aslan tarafından 2/3/2016 10:44:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
KAFKASİ
Hülya hocam çok teşekkür ederim.
İnsanlar çiğ süt emmiş, bu gün dost görüne yarın en büyük düşman olabiliyor.. Bu tip insanların içinde eziklikleri yün yüzüne çıkıyor.
Saygılarımla
Osman kardeşim
"AMELLER NİYETLERE GÖREDİR" Hadisiyle sözlerime başlıyorum. HEYKELİ put sınıfında gören zihniyetin sapık bir inanç içinde oldukları kesindir. bunlar birde kendilerini ülkücü diye adlandırmışsa daha vahimdir. çünkü maturiti inancından bi haber olanlar arap inancına göre konuşmuşlardır. hele ki bozkurt heykeli için böyle saldırmak dayanak içinde başbuğun kayseri konuşmasına atıfta bulunması cahilliğin doruk noktasıdır.
benim sana tavsiyem cahilden uzak dur polemiğe girme.
selamlar
KAFKASİ
Ah Üstadım ah.. Çok gezen tavuk camur getirir derl atalarımız..
Bunlar sayfalarımızı gezip gezip camur getirmeye cçalışıyorlar..
Üzerinde hırsızlık damgası ile dolaşan içinde ki eziklikten kurtulmak için Yaptığımız sanata bile leke süren bozkurt postuna börrünmüş çakal. kalkıp Başbuğun adını ağzına alıyor.
Neyse hocam yorum yerinde bir yotrrum teşekkür ederim..
İnsanlar insanca fikirlerini tabiki söylemelidirler.
bu gün beğenip yarın yerden yere vuran veya
kinayi davranmak sadece kıskanç ve tutarsız
kişilerin işidir ..
bence yerinde bir yazı..
etrafımızda çok var o '' kedilerden uzanamayınca pisss diyen :)
selamlar..
KAFKASİ
Beren yılmaz hanımefendi. Çok teşekkür ediyorum .Kısa ve öz bir yorum. Serzenişimize ses olmuş.
Saygılarımla..
Kıymetli Osman Abim.
Bu yazınızı ilk yayınladığınız anda okumuştum. Yazının içeriğine dönük bir yorum yazmadım, çünkü yazdıklarınızdan kimi kast ettiğinizi anlayamadım ve anlamak içinde bir çaba harcamadım. kendimce Osman hocam böyle bir yazı kaleme aldığına göre bir bildiği vardır deyip okuyup yorumsuz geçtim. Ancak (kemnur) Kemal hocamızın yorumuna verdiğiniz cevabı okuyunca dün defterde bir sayfa dostumuzun yayınladığı ‘’putperestlik’’üzerine yazılmış yazısına putperestliğe dönük düşüncelerimi ve naçizane bilgilerimi paylaştığım bir yorum yaptığımı ve parçaları bir araya getirdiğimde (kendi payıma) hocamın yoruma verdiğiniz cevapta geçen ikiyüzlü kişilerden birinin de ben olabileceğimi düşündüm.
Evet, doğrudur sizin sanatınızı öne çıkardığınız şiirinizi okuyan şiirinize ve sanatınıza övgü dolu yorum yazan okuyuculardan biride bendim.
Osman hocam, sanat kapsamına giren (resim, müzik,heykel vs) her esere ve o eserin emekçisine büyük saygı duyarım. Buna sizin sanat eserleriniz de dahildir.
Ancak dostumuzun kaleme aldığı yazı (putperestlik) üzerineydi. Dolayısıyla dostumuzun yazısının altına yaptığım yorum Türk ve İslam tarihinde ki putperestlik karşıtlığını ve tapınmaya dönük faaliyetleri içeriyordu. Kaldı ki, o yorumumun da arkasındayım. Bu nedenle yaptığım yorum sosyolojik açıdan değerlendirilmeli dostluk ya da düşmanlık bağlamında görülmemeli diye düşünüyorum.
En içten saygı ve sevgilerimle.
KAFKASİ
Edebiyat defterinde bana 10 ada gibi adam söyle dersen bu sayının içinde sen da varsın.
Değerli kardeşim ikiyüzlü demedim ikiyüzlülük değil cahillik dedim. Bu zatla aramda oluşan husumeti bilenler, benim yazdığım her şiire veya yorum yazıp veya bana özelden selam yazıp hal jatır soran kişilerin , hakkımda yazılan yazıya, veya şiire gidip ‘’ yüreğine sağlık, adrese teslim ‘’ yorumlarını okuyunca şiirden çok bu yorumlar üzüyor. Diyorum ki kendi kendime bu nasıl bir karakter hem dost ,arkadaş olarak yaklaşıyorlar hem de hakkımda yazılan şiire gidip yorum bırakıyorlar.. düşmanın attığı kurşun acıtmıyor, dosttun vurduğu tokat üzüyor..
Kemal abiye yazdığım yorumda seni kast etmemiştim. Dün bana telefon edip sana şiir ve yazı yazılmış dediklerinde BOŞ VERİN DEDİM. İnsan biraz hassiyetli onurlu olur.. O zatı yazdığı yazı aslında derleme toplama bir yazı sağdan soldan derleyip sözde fikir beyan ediyor.. Yazdığı fikir yazısı olsa takdir edeceğim yazı düpedüz saldır, hemde helal kazançlar alın teri ile yapılan ve ayrıca sanat ile uğraşana kalkıp ‘’ PUTPERES SANATI’’ adlı şiir ve söz de yazı yazıyor. Yazdığı yazıyı asıp yorumlar aldıktan sonra düzenleme yapıp ilaveler de ekleye biliyor.
Serhat kardeşim senki aklı selim okumuş kendini geliştirmiş neyin ne olduğunu bilen birisin ki takdir ediyorum seni . geçen hafta sanat işimdirf şiiri asıyorum siz yorum yazıyorsunuz. Ardından (PUTPERES ) şiiri yazısı asıyor siz bunun kime nasıl ne amaçla yazıldığını anlamanız gerkirdi. Sıkıntı yok kardeşim kime yorum yazıp yazmayacağınızı ben belirleyemem, yönlendiremem, ama şu da bir gercek düşmanıma dost olan bana dost olamaz…
Saygı ve sevgilerimle
Baki selamlar..
KAFKASİ
Serhat'ım değerli kardeşim Bursa ya gidiyorum yorumu cepten yazıyorum bazı harfler eksik ya da noksan çıkmış. :)
Bursaya dan bir kaç heykel işi aldım projeye gidiyorum..
Senin ben anlıyorum ama sen beni anlamamışsın. Sen aslında SANATLA PUTUN ne olduğunu ayırt eden birisin. ''UCUBE'' DİYEN ZİYNİYETLERE karşı duran sanatın ülkemizde horlandığını bilen birisin.
HZ sülayman kadar biz müslümanmıyız hz süleymanın hayatını okumak gerek. Osmanlının, selçuklunun heykel veya resim için verdiği emekleri okumak bilmek gerek..
Saygılar
Serhat BİNGÖL
Öncelikle sözlerime itibar edeceğinizi düşünüyorum. Gerçekten olan biten hakkında zerrece bir bilgim yoktu. Malum yazının sizin şiirinize hitaben yazıldığını bilmiyordum aklımın ucuna bile gelmedi. Zaten benim o yazıya olan yorumumda Türk İslam tarihine dönüktü ve o sınırlar içerisindeydi.
Bu sitede kimsenin kimseyle can ciğer olmak gibi bir zorunluluğu yok. Sonuçta dostluk doğru diyalog kurma saygı ve sempati meselesidir. Biz sizinle farklı siyasi düşüncelerimize ve ülkenin farklı şehirlerinde yaşayan ve hatta hiç yüz yüze görüşmemiş insanlar olmamıza rağmen böylesine güzel bir diyalogu kurmayı başardık. Ve dolayısıyla bu benim için çok değerli bir dostluktur.
Bir dostluk kurulur ya da kurulamaz o ayrı bir konudur. Ama insanlar öncelikle asgari oranda seviyeli olmalı mesleği ve helal kazancı da dahil bir birlerinin kişilik haklarına saygı duymalıdır.
Sizin düşmanınız benim dostum olamaz. Ancak benim dostumu da siz düşman olarak görüp dostluğumuza ölçü tutmamalısınız. böyle bir düşünce dostluğumuzu anlamsız kılar. Ne demek istediğimi anlatabildim değil mi?
Değerli Abim siz ekmeğinize işinize bakın Rabbim işlerinizi rast götürsün kazancınız ve alın teriniz bereketli olsun.Hiçbir şey için kendinizi üzmeyin. Her şart ve koşulda siz benim dostumsunuz.
Saygı ve sevgilerimle.
KAFKASİ
Bizi üzen düşmanın sıktığı kurşun değil, dost görünüp düşmanımıza destek veren kişilerin destekleridir. Nezaket kuralları ile yazılan şiirleri, yazıları okumadan içeriği nedir ne değildir bilmeden ezbere övgü dolu satırlar yazmak o kişiyi göğe çıkarmaktır. Oysa dediğiniz gibi önemsemeyip es geçmek kişiyi polemiklerden edepsizce yazılardan ve şiirlerden uzak tutar..
Hiciv veya taşlama adı altında birine yazılan şiirin gidip altına’’ yüreğine sağlık adrese teslim olmuş’’ yorumu düşen , ertesi gün cevaben yazılmış şiire de gidip ‘’ yüreğine sağlık güzeldi’’ yazan fakat her iki tarafa da dost arkadaş görünümü verenler bu tartışmaların baş aktörleridir, sessiz kalmayı yorumsuz bırakmayı düşünmezler., zaten şiirlerin yazıların temasına göre olumlu veya olumsuz yorum yazan yok.
Örnek: Ben sanatımla ilgi bir şir yazdım altına yorum düşenler, sanatımı övenler. Bu sefer Sanatımı yeren bir yazının ve şiirin altına da gidip övgü dolu satırlar bıraka biliyor. Bunun adı ikiyüzlülük vs değil bu resmen cahiliktir. Oysa Şair ve yazar okuduğu yazının şiirin kime yazıldğını anlamalı yoksa ezbere bir yaşam sürereken yüzmeye çalıştığı okyanusta boşuna kulaç atmaya benzer boş kulaç atanda o okyanusta boğulur..
Kemal abim nokta .
Saygılarımla..
KAFKASİ
Değerli yorumcu kardeşim..
Biz dün neysek bu gün de oyuz dememin açıklaması , karakter meselesi. tabiki dünü yaşayan yarını göremez.
Ama sitede dünü farklı bugünü farklı yaşayan ezikler var..
Teşekkür ederim
saygılar.