- 587 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Yalan ile Yalancı
Tabiat ananın önünde saygıyla eğilerek tüm okurlarımızı selamlıyorum…
Tabiat bizlere sunmuş olduğu tüm güzellikleriyle “ana” kelimesini fazlasıyla hak etmektedir. Her şey çözümü ile birlikte yaradılmıştır. Hastalığın ilacıdır, aç insanların gıdasıdır, aç hayvanların gıdasıdır, bitkilerin suyudur vb. saymakla bitmeyecek nimetlerdir tabiat ana…
Bitkiler, hayvanlar derken tüm güzellikler insanların hizmetine sunulmuştur. Akıllı ve düşünebilen bir varlıktır insanoğlu; aklını kullanırken maddi manevi nitelikleriyle öne çıkmaktadır. İnsanı insan yapan ve temeli oluşturan değerlerdir. Bu değerler toplumdan topluma değişiklik göstermektedir. Ancak bireysel özellikleri tek tek ele aldığımızda bu özelliklerin etkilendiği toplumsal baskıları da irdelemek gerektiğine inanıyorum.
Din, ahlak, anane, vatan, millet, bayrak diyerek anayasalar hazırlanır ve anayasalara aykırı olmamak üzere de kanunlar hazırlanır. Bu kanunlar yazılı ve yazısız olmak üzere tüm yaşamımızı düzenler. Uyanlar sistemle barışık, uymayanlar ise sitemle kavgalı yaşarlar. Olumlu ve olumsuz düzenlenen yasalar olumlu olanı ödüllendirmeli, olumsuz olanı yani yasaklara uymayanları cezalandırmalıdır. Bu cezaların müeyyidesi bazen hukuki bazende tavırsal olabilmektedir. Kanunlar, din, ahlak, örf ve adetlere aykırı olmayacak şekilde yazılır ve uygulanır. Adam gibi adam sayısının çok olduğu toplumlar daima güçlü toplumlardır, zengin toplumlardır.
Ancak her şey gibi bununda çok ağır bedeli vardır. Bu bedel önceden ödenirse getirisi çok büyük olur. Bedel ödenmez ise sonradan ödenecek bedel çok ağır ve toplumu hedef alan çok olumsuz gelişmelere karşı aciz duruma düşmemize neden olabilecektir. Bu bedel kelimesini biraz açarsak temel değerlere sahip çıkmak da diyebiliriz. Çalışmak, doğru olmak, duyarlı olmak, bilgili olmak; vatan ve bayrak sevgisi ile dolu bir yürek taşımak ve bunlara saygılı olmak şeklinde bir bedeldir. Ve önceden ödenirse toplum her konuda iyi ve kaliteli bir toplum olacaktır. Bu konuda hepimize çok büyük görev düşmektedir.
Başkasına duyarlı olmaktır temeli…
Neticede yazılı ve yazısız tüm yasalarda toplumdan topluma değişen değerler vardır, bu yasaların bazıları ortak değerlerdir. Yalan, iftira, rüşvet, şike, yolsuzluk vb. tüm suçlar her toplumda olumsuz ve cezalandırılması emredilen yasalardır. Dikkat edersek tüm olumsuzluklarda mutlaka ve mutlaka en az bir yalan ve bir yalancı vardır. Yalanı dışladığımız ve selim insanlara sahip çıktığımız zaman en güzel yarınlar bizlerin ve içinde mutlu yaşadığımız toplumumuzun olacaktır. Bu konuda aile çevre ve öğretmenlerimize büyük görevler düşmektedir. Güzel ve kaliteli yarınlar için… haydi elele..