Kadın şiirdir
Bugün facebook’da bir mesaj ileten kişi (erkek) kadınlardan neden çok şair çıkmadığını, neden Ferhat
gibi dağları delmediklerini, erkekler gibi aşkından içip içip dağıtmadıklarını sormuş. Aslında sizler buna fırsat vermiyorsunuz demeliydim
ama kadınların ev işleri, çocuk bakımı, erkeğe hizmet etmekten ve daha gözle pek görülmeyen şeylerden diğerlerine fırsat bulamıyorlar
cevabını vermeliydim.
Hiç bir kadının aşkından kendini dağıtıp sokaklarda rakı şişesini salladığını, üstünü başını yaktığını gören var mı? Bu erkeklerin işidir.
Bir kaç istisnai durum dışında hiç bir kadın böyle yapmaz. Dağları delmek yerine evine, işine çocuğuna odaklanır. Diğer
yapacağı şeyler hep ertelemek zorunda kalır. Çoluk çocuğuna olan görevlerini yapar, hem de seve seve.Özellikle benim gibi ev işlerini fazla
sevmeyen kadınlar bile evindeki düzeni sağlar. Ne kadar zor bir durumda olsalar bile..
Sözgelimi bir kadını akşam üstü çatıda kuş kovalarken gören oldu mu? Az önce gördüğüm bir manzara getirdi bunu aklıma.
Ya da bir kadını kocasını döverken gören oldu mu? Bir arkadaşım kocası ona vurduğunda onun da eşine vurduğunu söylemişti.
Ben ve benim gibi kadınlar yapamaz asla. Erkeğin gücü karşısında eğilerek dayağı yerler.
Can alıcı nokta kaç kadın milletvekili var Büyük millet meclisinde? Erkek egemen bir toplumda yaşıyoruz ve bu ileriye değil,
geriye doğru gidiyor. Bir kadını erkeklerin yaptığı bir işte görünce nasıl mutlu oluyoruz başarıyor diye.
Erkekler kadınlar hakkında düşünürken öncelikle kendilerini sorgulamalı. Kadınlara verilenler ve başarı konusunda. Ülkemizde
kadınlar haklarını söke söke almadılar. Bunu Atatürk, Cumhuriyet rejimi verdi. Pek çok ülke kadınların en doğal hakkı olan
seçme seçilme hakkını yıllar sonra gündemine getirip kabul etti. Hâlâ Arap ülkeleri bu haktan mahrum. Geçenlerde bir Arap
ülkesinde kadınları oy kullanırken gördük. Bu göstermelik bir durumdu.
En güzeli kadın erkek diye ayrımın olmaması. Neden hayvanları dişiydi, erkekti diye ayırmıyoruz. Eşek eşek ise eşektir. Kuşlar ve
diğer canlıları da ayıramayız. İnsanoğlu, daha doğrusu insanın erkek cinsi bu ayrımı yapmış. Tabii eski Türkler de böylesi bir ayrım
yokmuş. Hatta kadın daha üst seviyedeymiş.
Erkekler bu egolarından kurtulmalı. Yanlarında sevip sayacakları bir eş,dışarda ise daha mutlu savaşsız bir toplum dünya istiyorlarsa
kadınların kendilerinden ayrı bir varlık olduğunu düşünmemeliler. Her ne kadar bilek güreşinde erkekler yense de, kadınlar içip içip
naralar atmasalar da kadınlar da onlar gibi etten kemikten, duygu ve akıldan yaratılmış bir varlık. Böyle yapılırsa hem kadının hem
erkeğin yararına olur. Belki de dünya içinde bulunduğu bu akıl almaz durumdan böyle kurtulur.
Sözün özü kadın verildiği değerce insandır. Bu değer verilmediği halde, sonuca katlanılmalıdır. Kadın şiirdir, yazamasa da olur.
24. 12. 2015 / Nazik Gülünay
YORUMLAR
kadın edepsizlik etmez
duygularını uluorta yaşamaz
çocukları yuvası vs diye mukaddes değerlerini görmezden gelemez
ya erkekler
kahvede ya da olmadık yerlerde samimiyetsiz ifşatlarda kıvanç duyar...
şiir konusuna gelince;
zaten şair çok.. şiir yok bir ortamda
güzel eserlere imza atan bayan kardeşlerimiz var..
diğerleri günlük yalanma yalakalanma salyasal muhabbetler
oysa aşk mukaddes bir değer değil mi..
muhatabımız bayanlar anamız, kardeşimiz evlatlarımız.. sevdiklerimiz değil mi..
alfabede harf kalmamış her gün birine şiir
itibarsızlaştırdıklarının farkında değildir..
güzel şiirler dilerim..
Pınar CETIN
Her şeyi unutun ve dünyanın ismini sadece Kadın olarak değiştirin ! Varlığı ve yokluğunu tarttığınızda kefenin bir yanında kadın diğer yanında sadece bir şiir koyun...Denge böyle tamamlanır.
Bazen bir Romeo’dur şiir ve kadın…Bazen ölüme övgü sözlerini kendinden daha değerli bulan Cicero’dur. Belki de Emily Brote’nin ‘Uğultulu Tepeler’den getirdiği kindir şiir ve kadın. Bazen kadındır, bazen şiirdir.Bir tarifi yoksa hayatta. O zaman hayatın ta kendisidir. Celladını seven şiir ve kadın, her kurban edilişinde Arsen Lüpen’in dönüşünü mü hatırlatır? Belki de her defasında, zindanda eğittiği,öğrettiği Monte Kristo Kontu intikamı gibidir şiir ve kadın.Gibilerin kararsızlığı bana bütün kadınlar şiir sözünü hatırlatıyor. Ya size?
sevgiler
glenay
Öyle güzel anlatmışsın ki,
klâsik eser kahramanlarıyla adeta bütünleştirerek kadını.
Kadın her şeydir,
şiir de her şeyde vardır
görmesini bilene.
sevgilerimle..
Yazı bütünüyle güzelde , " kadın verildiği değerce insandır " gerçekte olsa edilgen bir cümle. Beklersek bize değer verilmesini daha çok bekleriz. Edilgen olan kolay yönetilir çünkü. İşine gelir başımızdakilerin.
Kadın şiir ise yazmak zorunlu. Şiirsiz bir hayat çekilmez bir şekilde yavan olur. Yüreğinize kaleminize sağlık . Sevgiyle..
glenay
ulaşamamış. Kendilerine verilenle yetiniyorlar.
Çok teşekkürler,
anlamlı yorumunuza,
sevgimle..
tebrik ederim.
Kadın kadın olacak be, seni sadece sen olduğun için, sensin diye sevecek. Parayla pulla, kariyerle, güçle, kimin ne dediğiyle ,sınırlamayacak. Hem sevgilin, hem arkadaşın, hem annen, hem çocuğun olacak, bağrına basacaksın huzurla... Bileceksin ki evde 'O' kadın tarafından beklenmenin zevkini hiçbir zevk yaşatamaz sana...
Öyle bir kadın işte... Vardır vardııııııııır!..
Sende adam olacaksın seçmesini bileceksin!
Can Yücel
glenay
Can Yücel güzel söylemiş.
Kadın kadın olacak,
erkek te erkek..
Çok teşekkürler..
Selamlar..
Bi kere kadına yakışır mı o gereksiz tavırlar; kadın bilir ki kendisini hak eden erkek gelir O'nu alır (tabii ki kadın izin verdiyse çünkü kadın istemez ise kılını kıpırdatamaz erkek) Ben inanmaktayım ki Ferhat'a dağları deldiren Ferhat'ın bireysel olarak, kendi başına hissettikleri değil; O'na bunu hissettirenin gücüdür. Yani düşününce erkek mı beyindir bu takımda yoksa kadın mı? :)))
Birinin peşinden koşmak, buna istinaden tavır takınmak kadına yakışmayacak ve çirkin duracak bir davranıştır bence ( ben peşinen kabul edeyim geri kafalıyım bu konuda). Ama konu haklar olunca kadın doğduğu gün üzerine zorunlu olarak giydirilmiş olan o tüm can sıkıcı; kadınsan boyun eğ, ana isen yapamazsın ; söylevlerinden bir şekilde sıyrılmalıdır.Sizinde dediğiniz gibi atmalıdır kendini harp alanına, birlik olarak diğer kadınlarla...
Hem erkek doğurabilir mi? Hangi erkek hayatından ödün verip önce karnında sonra da sırtında olmak üzere ölene dek evlatlarına sahip çıkabilme gücüne sahip? Yani özetle, sizinde belirttiğiniz üzere boş işler değil dolu işler lâzım kadına; sonuca götürecek işler...
Erkekler erkektir üzerlerinde çok düşünmemek gerekir :))) bir anda saçmalayıp sonra geri alamayabilirler laflarını pek tabiiki :))) bence yazı yazmanıza sebep olan çoktan unutmuştur boşluğa savurduğu cümleyi :)))
Sevgilerimle Glenay Hanımcığım .
glenay
Aslında kadınlar arasında da pek çok şair ve bestecimiz var.
Erkekler erkektir üzerine çok düşünmemek gerekir- sözünüze katılıyorum :)
Onları her zaman bir kadının yönlendirdiğini de unutmayarak..
Çok teşekkürler İpek hanım,
sevgilerimle.