- 335 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kerim’ce Güzellemeler -24–
Kerim’ce Güzellemeler -24–
Güya yapılan araştırmalar da, "dağınık insanlar, daha çok yaratıcı oluyorlarmış mış." Ben katılmıyorum, ama sizler ne dersiniz bilemiyorum! Çünkü insanlara "dağınık olun" demekle, tertip, düzen, nizam ve intizamdan uzaklaştırıyorlar. Aslında insanlıktan, insan olanın gereklerinden uzaklaştırıyor. En başta da İslam’a uygun bir yaşayış tarzından uzaklaştırıyor.
*
Mesele ne olursa olsun, konuşmalar esnasında illa ki iki taraf oluşuyor. Olur-olmazcılar, doğru-yanlışçılar, eksik-fazlacılar, şucu-bucular... çözüm bulmak ve sonucu-sonuca bağlamak adına hararetli konuşmalar ortaya çıkabiliyor.
*
Biraz düşünün bakalım!
6 kıta arasında yer atı ve üstü kaynakları en zengin olan kıta neresidir?
Tabi ki Afrika! (petrol, doğalgaz, uranyum, elmas, altın, kömür ve daha birçok maden…)
Dünyada en çok açlık çeken kıta hangisidir?
Tabi ki yine Afrika! ( Açlık, sefalet, yoksulluk, hastalık, ölüm…)
Dünya da Afrika’yı en çok sömüren ülke hangisidir?
Tabi ki Fransa!( Her şeyiyle değişmeyen tek pazarıdır)
Afrika kıtasındaki 58 ülkenin dili hangisidir?
İstisnasız 48 ülkenin dili Fransız’ca, geriye kalan 6 ülke de İngilizcedir
Peki, Afrika’da ki ülkelerin devlet başkanlarını, yönetimleri kim belirler?
Kesinlikle Fransa-Paris (sayısız askeriyle her an bir iç savaş, darbe eğilimine ve gücüne sahiptir.)
Peki, Dünyada ki terör örgütlerinin beyni neresidir dersiniz?
Hiç şüphe yok ki “Fransa” diye rahatlıkla söyleyebilirsiniz.
Evet, Türkiye ayakta uyurken,( gerçi son zamanlarda bir takım girişimler olmaktadır) başta ABD olmak üzere, İngiltere, Almanya, İsrail, Çin İsrail gibi devletler Afrika’dan pay kapma yarışına girmiş görünüyorlar. Bir takım legal ve illegal yapılanmalar mı, onlar da bunların maşasıdır. Hani “maşa dururken ateş elle tutulmaz” misali. O bakımdan yani!
*
Başkasının gözünden kendini görebilseydi insan.
Ne kadar iyi bir insandır diye konuşur muydu acaba bu lisan.
Doğru kim, güvenilir kim, iyi olan kim, adam gibi adam kimdir!!
Eş mi, kardaş mı, kandaş mı, arkadaş mı, sırdaş olan dost mu..? Ne dersiniz?
*
Galiba insan olarak, hoşgörü, tahammül noktalarını aştık. İnsani değerlerimize bile artık tahammül gösteremiyoruz. Artık bizim için herkes düşman, herkes şüpheli, herkes zanlı, herkes...
Çünkü artık dilimize kini, nefret, hıyanet sarmalı söylemleri iyice yerleşti.
*
Kış geldi. İnsanlar yavaş mevsimsel rahatsızlıklara yakalanıyorlar. Doktora da hemen gitmek istemiyorlar. Peki, ne mi yapıyorlar? Hemen koruyucu ve önleyici özellikleri olduğu söylenilen alternatif bitkisel ürünlere yöneliyorlar. Doğru mudur dersiniz? Ne kadar doğru?
*
Görünen o ki dünyanın hiç bir yeri güvenli değil. Her yer de korku ve endişe olabiliyor. Türkiye, Fransa, Mali, Suriye, ABD...
*
Elini uzatıp tokalaştığınız, öyle kendini bilmez insanlar var ki; yüzüne bakmamaları yok mu?.. İnsanı çilden çıkarıyor. Acaba para, mal, mülk kısacası zenginlik ya da sonradan görmek, insanı insanlıktan mı çıkarıyor, yoksa sizi kaale mı almıyor? Belki kendi kendisini kaale almıyor ve okkalı birkaç söz hak ediyor. Her şeyi Allah(cc) , bir an da da alabilir, unutmayın. Haberiniz olsun, sadece hatırlatmak istedim.
*
Dünyanın yarısına bacanak, yarısına da enişte diyen bir arkadaşımız var, ama nedense bir türlü hiç kayını (kayınbiraderi) yoktur, ne hikmetse! Anlamadım gitti ya!
*
Artık birçok insan, sol eli sallayarak, sağ eli vücuduna paralel halde yürüyecek galiba! Tıpkı Putin gibi! Her şeyi taklit etmeye meraklıyız ya!
*Allah hiç kimseyi insanların inancı, kişiliği ve sosyal yaşantısı üzerinden hesaplaşmak üzere, öteki dünya da karşı karşıya getirmesin.
Kerim BAYDAK
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.