Kitap ve Çay
Kitaba ve çaya dair yazmak düştü bugün aklıma. Her kitap, işlediği konuya göre farklı bir pencere açar insana. Kitap okumak ruhu ve aklı kanatlandırır. Harflerin gizemli dünyasına giriş kapısıdır kitabın kapağı. O kapıdan adım attıktan sonra her sayfa farklı bir iklime adım atmaktır. Kelimeler ışıltılı halleriyle bazen sizi gönlünüzden yakalar. O zaman kitap bir Leyla mesabesinde siz de mecnunsunuzdur. O demden sonra okuma tutkusu ölünceye kadar yakanızı bırakmaz. Ama bu tutku esaretten ziyade özgürlük olarak tanımlanabilir.
Bu bağlamda kitapla sırdaş olmak pek yakışır insana. Yeni kitap kokusu ayrı, eski kitap kokusu ayrı büyüler insanı. Bir de kitap sizi hiç mahcup etmez, sizden bir karşılık beklemez sorduğunuz sorunun cevabını meccani verir. Yalnızlık demlerinizde size yoldaş olabilen yegane ikili kitap ve çaydır. Çayın ve kitabın gizemini harmanlamak ikliminizi alabildiğine güzelleştirir. Dinginliğin hoş havası sarıverir dünyanızı. Zamana en güzel hükmetmenin yolu kitapla hem dem olmaktan geçer.
Uzun gecelerde yalnızlığını kitapla renklendiren insanlar bahtlı insanlardır. Huzuru ve sükunu tatmak isteyenlere kitapların dünyasına sığınmalarını salık veririm. Okumak ve yazmak hiç paha istemeyen mütevazı bir uğraştır. Harfler ve kelimeler kitapların sayesinde düşünce dünyamızı zenginleştiren unsurlardır. Künhüne bir türlü eremediğimiz dinimizin ilk emri de “oku” lafzıyla başlar. Buna rağmen bu emri hep ıskalarız nedense. Yazmak sevdası okuma aşkının kapı komşusudur. Yazmak için okumak elzemdir. Düzenli, düzensiz; oku da nasıl okursan oku.
Bana sorarsanız yazmak isteyen insanın birinci ihtiyacı okumak ikinci ihtiyacı ise çay içmektir. Okuma seremonisi çayla taçlandırılırsa daha bir haz verir insana. Harflerin ışıltısı çayın berraklığı ile karışınca, insanın içi bir başka aydınlanır. Hele yazmak gibi bir uğraşınız varsa, kelimeler; cümleler peş peşe gelir. Kaleminiz çevikleşir. Uyuşukluğunuz gider. Duygu ve düşünceleriniz arılaşır. Hayal dünyanız zenginleşir. Yüzünüze ışıl ışıl bir tebessüm yayılır. İçinizin aydınlığı çevrenizi de aydınlatır. Karanlıklar dağılır gider.
Kitapların ve harflerin aydınlattığı bir dünyada yaşamak her faniye nasip olsa. İnsanlık hiç felaket yaşamaz, harp, darp ve haksızlık olmaz. Dünya geçici bir cennet numunesi olur. Kadınlar ve bebekler acımasızca öldürülmez. Hayat alabildiğine güzelleşir.
Kitap okumanın ve çay içmenin hazzına varabilmeniz temennisiyle…
Ankara, 06.12.2015 İbrahim Kilik
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.