- 543 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Millet: “İstikrar” Dedi!
KAZIM ÖZTÜRK
ÖZTÜRKÇE
[email protected]
Millet: “İstikrar” Dedi!
Millet; 7 Haziran seçimlerinde yanlış yaptığının farkına vardı. O istedi ki, AK PARTİ’nin kulağını çekelim, kendisine çeki düzen versin. Ama bu hatırlatmayı yaparken, yani kulağı çekerken kulak elde kaldı! Tabii yapılan yanlışın faturasını yine millet ödedi! Piyasalar dibe vurdu, terör azdı, sanayicide umutsuzluk hakim oldu! Dolar, avro çıldırdı, borsa çöktü! Yatırımlar durdu!... yapılan koalisyon görüşmelerinden sonuç çıkmadı! Partiler (CHP, MHP,HDP) ülkeyi karanlığa sürüklemek için ellerinden ne geliyorsa yaptılar! Halk, illalalh dedi.
Ve hayırlısıyla 1 Kasım seçimleri yapıldı! 1 Kasım’da genel seçimlerde sandıktan ‘istikrar’a devam çıktı. AK Parti hükümetlerinin son 13 yılda siyasette ve ekonomide sağladığı istikrar ortamının devamını sağlayacak sandık sonuçları yeni dönemde ekonomiyi de sıçratacak. Sandıktan AK Parti’nin tek başına iktidar olarak çıkması, hem iş dünyasında hem de piyasalarda büyük bir zafer olarak algılandı.
Kısa vadede, başta ABD Merkez Bankası’nın faiz artırımı endişelerinin baskıladığı, dünyada kriz ortamanın yaşandığı bir dönemde güçlü siyasi istikrarla hem piyasalara hem de ekonomiye güvenin tekrar geleceğini belirten uzmanlar, orta ve uzun vadede Türkiye’nin tekrar ihracatta artış hızını yakalayarak yüzde 4’ün üzerinde performans sağlayacağını söylediler. Yerli ve yabancı yatırımcıların tekrar artışa geçmesiyle istihdamın artacağını dolayısıyla işsizliğin tekrar düşüş trendine gireceğini belirten uzmanlar, Türk Lirası’nın tekrar güçleneceğini kaydetti.
Yeni dönemde reformlar da hız kazanacak. 2003-2014 döneminde uyguladığı reformlarla Türkiye’yi alt orta gelir grubundan, üst orta gelir grubuna çıkaran AK Parti, kişi başı gelirde Türkiye’yi 3.500 dolardan alıp yaklaşık 10 bin dolar seviyesine çıkarırken, birinci nesil reformalarla sınıf atlattı.
Kredi notunda da Türkiye’yi yatırım yapılabilir ülkeler sınıfına sokan AK Parti’nin şimdi hedefi ‘ekonomiyi sıçratacak’ ikinci nesil reformlarda. Türkiye ikinci nesil reformlarla niteliksel dönüşüm sağlanarak, 2023 hedeflerine emin adımlarla yürümeye devam edecek. Yine Türkiye’yi 2023 hedeflerine ulaştıracak toplamda 100 milyar doları aşan mega projelere ilişkin yatırımlar da hız kazanacak. 2023 hedefleri kapsamında Türkiye’nin, dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girmesi yer alıyor. GSYİH’nın 2 trilyon dolara, kişi başı milli gelirin 25 bin dolara çıkarılması öngörülüyor. İhracatın 500 milyar dolara, turizm gelirlerinin 50 milyar dolara çıkarılması öncelikli hedefler arasında yer alıyor. İşsizliğin ise yüzde 5 bandına düşürülmesi planlanıyor.
ABD Merkez Bankası’nın (FED) geçen hafta içinde faiz artışıyla ilgili aralık ayı sinyalini vermesi nedeniyle baskı altına giren piyasalar, tek parti iktidarınına sevindi. İlk olumlu tepki Türk Lirası’ndan geldi. Seçim sonuçlarıyla istikrarı gören dolar, TL karşısında uluslararası piyasalarda hızla geriledi. Cuma günü 2.91 seviyesinden işlem gören dolar, dün akşam 2.80 seviyesine düştü. Bankacılar, 7 Haziran’dan bu yana devam eden siyasi belirsizliğin ortadan kalkması nedeniyle, dolar karşısında sene başından beri yüzde 20’nin üzerinde değer kaybeden TL’nin güç kazanacağını söylediler. Faizlerde de ilk etapta 1 puana yakın düşüş olabileceğini kaydeden piyasa uzmanları, borsanın da hızlı bir yükseliş trendine girebileceğini söyledi.
7 Haziran’da çıkan sonuç, epey üzdü milleti! Ama, bazı şeyler, aleyhe gibi görünür ama lehte tecelli eder. Şimdi de öyle oldu! AK PARTİ, milletin verdiği mesajı aldı. Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri şöyle diyor;
Tevfizname - Mevla Görelim Neyler
Hak şerleri hayreyler
Zannetme ki gayreyler
Ârif onu seyreyler
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler!
Sen Hakk’a tevekkül kıl
Tefviz et ve rahat bul
Sabreyle ve razı ol
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler!
Kalbin ona berk eyle
Tedbirini terk eyle
Takdirini derk eyle
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler!
………………
Dilden gamı dûr eyle
Rabbinle huzur eyle
Tefviz-i umur eyle
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler!
Sen adli zulüm sanma
Teslim ol oda yanma
Sabret sakın usanma
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler!
Deme şu niçin şöyle
Yerincedir ol öyle
Bak sonuna sabreyle
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler!
Hiç kimseye hor akma
İncitme, gönül yıkma
Sen nefsine yan çıkma
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler!
………………
Vallahi güzel etmiş
Billahi güzel etmiş
Tallahi güzel etmiş
Allah görelim netmiş
Netmişse güzel etmiş! (03 KASIM 2015)
YORUMLAR
Huzur güven istikrar ve birlik bu bahçede her zaman harika meyveler vermiştir
Başka...
Desem ki bir farklı esiyor rüzgar
güneşin renginde bir başkalık var
cennetin muştusu tüm maveralar
beklenen gelmişse bir başkalık var
ateşte küllendi bitmez kahırlar
toprağın renginde bir başkalık var
bundan sonra mevsim herdem ilkbahar
mevsimler değişti bir başkalık var
Çiçekler bir başka doğa bambaşka
yüzlerin yüzlere gülüşü başka
ver elini sende gel bize aşka
tutuşan ellerde bir başkalık var
kardeşlik türküsü söylüyor dağlar
sıra sıra durup bakışı başka
rahmana ulaşır hayır dualar
melekler bir olup akışı başka
huzurun ahengi rengi bambaşka
kalplerin sevgiyle atışı başka
Aşık der insanın sevgisi başka
kardeşin kardeşe bakışı başka
Sinan Atik