Ahir zamanda mıyız?
Mûsa:"Ey kavmim! Eğer siz gerçekten Allah’a iman etmişseniz,eğer O’na teslim olmuş kimselerseniz,artık sadece O’a tevekkül edin"dedi.(Yunus,83)
Öyle bir zaman olmuş ki bu zaman; artık Allahın adını taşıyan Camilerimize gitmek dahi bir suçmuş(!) olarak benimsenmekte. Cami’ye ilim öğrenmeye,ibadet yapmaya giden insanlara "Cemaatten misin?" sorusunun yöneltilmesi ne kadar da ilginç tevhid dininin bir cemaat dini olduğu düşünüldüğünde...
Ne yapmaya gidiyorsun,ne işin var gibi sorularla karşı karşıya kalınca afallıyor insan ilk önce.. Camide ne yapılır onu mu bilmiyor,soru olsun diye mi soruyor,yoksa bir suç (!) mu arıyor anlamadım.
Allah’ın evi,huzur ve mutluluk... Nasıl bir suç, kötülük, felaket olabilir orada? O kutsal mekanlarda? Zaten öyle birşey varsa- ki kesinlikle olmayacağını düşünüyorum- bu gibi insanların başının altından çıkıyor olmalı kendimce..
Üstelik 18 yaşında bir kızın, babası yaşında insanlar tarafından bunu duyması en garibime giden şey..
Ben kimsenin dinini sorgulamam. Bilemem ki Allah katında o benden üstün belkide Allah katında o takvalı,bilemem. Ancak müslüman birinin müslüman kardeşine bu gibi soruları imalı ve küçümser ifadeyle yöneltip üstelik daha da ileri giderek, engellemeye çalışması beni derinden yaralayan şey.
Ahir zamanda mıyızz?
Allah yar ve yardımcımız olsun...
Akidee(Mihriban AKSAKAL)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.