- 525 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
RUTİN DIŞINA ÇIKMAK
"Zamanın ne içindeyim ne büsbütün dışında"
Tanpınar
Bazılarımızın hayatı tek düze gider.İşe gideriz.Aynı arkadaşlar.Müşterilerimiz farklı olur.Okuduğumuz yazarları bazen değiştiririz.Edebiyat türlerinde.
Zevklerimiz de zamanla değişir.Hayat yolunda ilerlerken.Yolumuzun üstünde ki,binaların zamanla değiştiğini görürüz.Bu değişim bizimle aynı zamanda kendini gösterir.Binalar yaşlanmaya başlayınca bizde de bir değişim başlar,saçlamıza ak düşer,yol bize uzun gelmeye başlar.Hergün rahatlıkla çıktığımız merdiven bizi yormaya başlar.
Rutin bir hayat devam eder,sanki bitmeycekmiş gibi..işe başladığımızdaki, müşterilerimiz artık yaşlanmaya başlar,torunları gelir.Dedem hasta gelemiyor,ben geldim diye açıklamalar başladığında artık zamanın bize de yaklaştığını hissederiz.
İçimizden birşeyler eksilir.Hergün gittimiz iş yeride zamana dayanamaz,restoreye ihtiyaç duyulur.Yada mahkeme kadıya mülk değil"" dendiği gibi bize de bu yerler.yada devlet dairesindeki işimiz sonsuza kadar bize kalacak bir durum değil.
O ani değişimler hayatımızda önemli duygusal değişimler yapar.Hergün aynı yoldan gidemeyiz,aynı işte masaya oturamayız.aynı merdiveni çıkamayız,aynı çeşmeden su içemeyiz.Ama bazı insanlar da göçmen ruhludur.Bir yerde kalmayı sevmezler..göçmen kuşlar gibi.Öyle mutlular.
Son günlerin moda yarışması;yetenek sizsiniz de İngiltere de yapılan yarışma sonunda SUSAN BOYLE birinci seçilir.Alışılmamış görüntü içinde.Tüm yetenekler güzel,ve medyatik olur ya o öyle değildir.Rutin hayatı birden değişir.Şöhret başlar.Ama bu şöhrete alışık değildir.
Gazetelerde bir haber okudum,o geç gelen şöhrete rağmen mutlu olamayan Boyle bir iş ilanınında kasiyer olmak için baş vuru yapar.İnsanların hayatında değişimler yavaş olmadır.Yoksa ani değişimler insanı mutsuz yapar.Hergün üretim yapan,yapan birinin aniden hayatı değişse,ekonomik olarak mutlaka büyük hüzünler yaşar.Kaybeder kısa zamanda kazandıklarını. o zaman rutin dışına çıkmakda zaman içinde olmalıdır.
YORUMLAR
"Binalar yaşlanmaya başlayınca bizde de bir değişim başlar." bu cümleyi okuyunca içimde uyanan itirazı fırtınalı bir dille seslendirecektim. Sonrasında gelen "Hergün rahatlıkla çıktığımız merdiven bizi yormaya başlar." cümlesi; önce fırtınasını dilimin, sonra itirazımı aldı elimden, yok etti.
Zor da olsa, rutin dışına çıkmayı, oradan derin derin nefes almanın iyi geleceğini düşündüm ruhuma.
Cümlelerinize bereket.