metinsel kolaj
Kolaj açıklaması: Hazır ünitelerin bir araya getirilmesiyle oluşturulan kompozisyon.
“Rasullulah (saas) sabah namazını bize kıldırdıktan sonra, yüzünü cemaate çevirir ve bu gece içinizde rüya gören var mı? diye sorardı. (Semure b. Cündeb)
“Hz. Ömer ve Çalgıcı” (Mevlana Mesnevi)
“Halvetiyye ve Kadiriyye gibi bazı tarikatlarda seyr u sülûkta manevi yükseliş rüya yoluyla olur. Bu tür tarîkatlarda sâlikin gördüğü rüyaları mürşidine anlatması gerekir.” (laedri, netten)
“Hakkı arayanlar da, rüyası ve derdi olduğunda gelsin; ha¬berini alsın; gitsin.” (Ariflerin Delili Müşkillerinin Anahtarı)
“Kadın ihvan gördüğü rüyaları birbirlerine anlatmamalıdır. Yalnız kocasına anlatmalıdır. Çünkü kadınların birbirlerine anlattıkları rüyalar sonuçta kadın ihvanlar için sorun teşkil etmektedir.”(İhramcızade İsmail Hakkı)
“Gördüğü rüyaları kendi yorumunu önemsemeden mürşidine anlatmalı, onun yorumuna göre davranmalıdır.” (Geylani vakfı, Mürşit Mürid İlişkisi)
“O şimdi asker canı neler ister/ Uykuda Mevlam beni ona göster” (Söz: Yalçın Polat)
metinsel kolaj Yazısına Yorum Yap
"metinsel kolaj" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.