- 1428 Okunma
- 5 Yorum
- 2 Beğeni
Başkasının Tarlasında Namaz Kılmak Caiz midir..?
.
Arkaya taralı simsiyah saçları buzağı yalamış gibi olan kasıntı sunucu, yüzüne verdiği hafif gülümseme ifadesiyle, biraz daha kasılarak tüm gövdesiyle hafif sola doğru kaykılıp, İsviçre’den telefonla programa katılan izleyiciye hitaben “Efenim başka sualiniz yoksa muhterem hocamız sualinizi cevaplandırsın” dedi.
Soru şuydu –pardon sual-;
“Başkasının tarlasında namaz kılmak caiz midir?”
Öylesine önemliydi ki sual taa İsviçre’lerden arayıp sorulacak kadar hem de..
Çalıştığı kurumda üst düzeylerde bulunan Muhterem Hoca çok düzgünleştirilmiş, yarısı da kırlaşmış çember sakalıyla kestirip attı:
“Caiz değildir” dedi
"İki kere iki dört eder" der gibi netti söylediği kırpık kırpık gözleriyle.
Zira başkasının bağından elma çalmak kadar tehlikeliydi konu..!
"Başkasının tarlasından kavun karpuz yolmak doğru değildir" açıklığında cevap verdi bu çok önemli suale çok Muhterem Hoca. Verdiği cevapla 75 milyonun kafasına takılan bu büyük problem bir anda aydınlanıverdi.
BAŞKASININ TARLASINDA NAMAZ KILMAK CAİZ DEĞİLDİR..! O kadar.. Vayy bee..
İsviçre’den arayan izleyici..! İsviçre bizim mi bre zındık. İsviçre’nin tapusu bizim mi, oranın tümünü tarla kabul etsen, arazi kabul etsen bizim olmadığına göre nasıl namaz kılarsın oralarda..! Muhterem hocanın söylediğine göre caiz değil kılamazsın !! Aynı şey Almanya, Fransa gibi tüm ülkeler için geçerli değil mi?
Cık, cık..!
Hatta Türkiye’de köyün hangi köy ise, orada da birkaç parça tarlan var ise git orada kıl namazını be adam, Allah Allah… Tarlan marlan yoksa sesini çıkarmadan otur namaz falan neyine gerek senin... Muhterem hocanın söylediğine göre caiz değil kılamazsın !! Tövbe, tövbe.. (Sorulan soru ve verilen cevaba göre ‘kendi mülkünün haricinde hiçbir yerde namaz kılamazsın’ sonucu ortaya çıkıyor. Çıkmıyor mu..? Böyle bir mantıksızlık olur mu? Oysa Allah " Yeryüzünü size mescit kıldım” diyor.)
Ne insanlar var şu dünyada be..!
Sorulan soru zaten bir tuhaf, böyle bir soruyu dikkate alan Muhterem Sunucu da, böyle bir soruya cevap veren Muhterem Hoca da tuhaf..
Bu nasıl mantık Allah aşkına.. “Başkasının tarlasında namaz kılmak caiz midir..?”, “Başkasının tarlasında namaz kılmak caiz değildir..!!”
İslamiyet akıl, mantık, iman dinidir. Bir İsviçreli seni tarlasında namaz kılarken görse ne yapar? Hiçbir şey.. Hatta memnun bile olur bence..
Allah akıl fikir versin ne diyelim.
Suat Zobu
30Temmuz2015Ankara
.
YORUMLAR
Değerli abim.
Dünyanın ay'a çıkışının ellinci yılında, bu kadar önemli bir konuyla uğraşmamız gerçekten dünyanın neresinde yaşadığımızı gösteriyor. :)
Maalesef durumumuz vahim.bu konularla uğraşan, kafa şişiren o kadar insanımız varki! Proğramlar yapılıyor, konferaslar düzenleniyor, akşam sabah insanımızı başka işle uğraşamaz ve düşünemez bir hale sokuyorlar.
Toplumun kanayan bir yarasına hiciv yoluyla parmak basmanız, harika anlatımınızla mutlu ettiniz.
Kutluyorum. Kaleminiz kelamınız daim olsun.
Selam ve sayğılarımla.