Şiirimi ve fikrimi eleştirenlere bir kaç söz
Şiirlerimde doktrinci, tek politik yön aramayın, böyle bir saplantım yoktur. Şiirlerim herhangi bir ideolojinin buyurusu değildir. Şiirlerim evrenin, insanlığın ve yüreğin iç sızılarıdır. Evren ve insan ancak dürüst ve özgür bir bakış açısıyla doğru tanımlanabilir.
Sanat eserinde salt politik ve dinsel duyu sanat eserini muhtemelen zedeler, hangi görüşten olursa olsun insanın, toplumların kişilik ve onuruna yapılan baskı ve saldırılara karşı durmak sanatın ve sanatçının en asil görevi olmalıdır.
Hangi din, hangi ırk ve inançtan olurlarsa olsunlar, toplumların ve insanların özgürlüğünü en az karınların tokluğu, insanca bir yaşamın olduğu kadar, vazgeçilmez doğal bir hak olarak görmeli sanat adına yola çıkanlar…
Hangi görüşte olursa olsun İnsanların, toplumların zincire vurulmasına, öldürülmesine, aşağılanmasına karşı çıkmalıdır sanatçı… Çağımız peşpeşe birbirini kovalayan olay ve bunalımların çalkantısı içindedir. Şair ve sanatçı kendisini bu olayların dışında görmemelidir . Sanat yalnız yaşanılan çağa bağlı bir olay değildir. Geleceğe ve bütün çağlara da seslenmelidir.
Nuri CAN
YORUMLAR
Şu koca evrende insanı insan yanıyla / insanlık unsurlarıyla ele alan, sanatı ve sanatçı kimliğini en anlamlı ve anlaşılır değerleriyle değerlendirerek yücelten bu sözlere daha başka ne eklenebilir ki?
Özüyle, kalemiyle, kimliğiyle, duruşu ve haykırışıyla özgün ve saygın bir yere sahip olan, donanımlı, bilge ve de sevecen kişiliğiyle yıldız yıldız evrene dökülerek karanlık yanımızı ışıklandıran değerli dost yürek Nuri CAN' a en derin sevgi ve saygılarımla teşekkürler...