LİMONUN FİLESİ BEŞ TL
Limonun filesi beş lira
Olmaz böyle birşey akıl sır ermiyor düzenin gidişine. Marul 50 kuruş
Limon beş tl insanın aklı almıyor..
Bizim pazar salı günleri, pazaryeri sitenin neredeyse o kadar yakın! Ne kadar geç yatsamda o kadar erken kalkıyorum.. Malum ramazan herkes geç yattığı için! Evde hayat geç başlıyor. Bende kimseyi rahatsız etmemek adına, hem de niyetim de pazarı dolaşıp fiyat yoklaması yapayım. Çöpümü atayım işte vs vs benimkisi vakit geçirmek. Bulunduğumuz yerde topu topu üç beş market var..
Neler alabileceğimizin tesbiti veya gündelik vakit geçirmek. Yada evden biraz uzaklaşmak diyelim bunun adına..
Malum ramazan çay yok kahve yok. Tütün yok.. İyi ki de işte! Dört beş dönümlük arazi üzerine kurulmuş semt pazarı dedim ya bize çok yakın olduğu için! Alış veriş buradan yapmaya çalışıyorum..
İnanmazsınız ama bir buçuk iki liraya Napolyon kirazı kirazı, taze fasulye dört beş tl, pazarda yok yok. Ama üzüm bile gelmiş satıcıya üzüm nereli diye sordum. İznik taraflarından dedi Allah eksikliğini göstermesin ama üzümün görüntüsü yeşil urbasının rengi daha ben ermedim diyor. Teyze gel sana iki tl den olur. Dedi..
Sabah siftah yapalım dedi. Yürüdüm gittim. Herkesin işi rast gitsin diye hepsinden alamam ki,
Zaten hiç bir şey almaya niyetim yok. Pazar için çıkmadım evden cebimde üç liraya bir bozuk para var.
Belki bir file Limon alırım dedim oda olmadı. Tam beş lira yahu panzehir mi bu biraz gençlerle çekmiştim.
Baba oğul yeşillikçide fiyat Sordum. Çocuk dört dedi. Babası üç olur abla dedi.. Biraz dolaşayım geçerken alırım dedim. Pazar tenha pazarcılar ve üç beş sabahçı müşteri zar zor var. Baba oğul arkamdan oğlan ben dört dedim sen niye üç diyorsun. Diye çekiştiler.. Duymazdan geldim..
Öğleden sonra ne olur bilmiyorum. Ama en ucuz domates çeşitleri, biber de fena sayılmaz, yeşillik giller, salatalık, şeftali, dediğim gibi kiraz ihtimal hepsinde kurt vardır. Yağmur ve bulutlu havalar kirazı çabuk bozduğu için kirazcı doğrusu üreticinin ağladığını düşünüyor ve üzülüyorum. Beri taraftan eve bol kiraz alabileceğim için seviniyorum.. Ne yazık ki insan iki taraftan bir olamıyor..
Doğrusu pazara biraz daha akşam üzeri çıkacağım. Pazarla marketler yanyana fiyatları yarıştırıyorlar .
Cebimde ki paraya aydın domatesi gelmiş bahçe domatesi ve bir de marketten meyve suyu aldım. Eve geldim.
Limon şimdilik kaldı..
Akşam üzeri pazara çıkacağım ..
Pazarla ilgili Fizibilite mi de böylece yapmış oldum. Hem gezdim, hem bu arada Patetesle ilgili de şunu söyleyebilirim.. Çok azda olsa fiyatta oynama var. Kıştan daha iyi tüketici için!
Yaşamın içinden bir gün sizlerle pazar keyfi yaşamak istedim. Umarım ki, okuyan arkadaşlarımın yüzünde biraz gülümseme olabilir..
Bu arada Limon hala beş lira..
Keyifli semt pazarları...
Nurten Ak Aygen
30.06.2015
YORUMLAR
anlatımı güzel ve gerçekte gülümseten bir paylaşım.
günceldi güzel izlenimler vardı
tebrik ederim
NurtenAk
Değerli yorumunuz için!
Sağlıcakla kalın!
Saygılarımla.. Selamlarım..
NurtenAk
Bizleri ne günlerin beklediği belli değil.
Sevgi ve Selamlarımla..
Hayırlı ramazanlar..
NurtenAk
Bizleri ne günlerin beklediği belli değil.
Sevgi ve Selamlarımla..
Hayırlı ramazanlar..