Havalar nasıl havalar ?
Haziran ayı yaz ayı ,ama maşallah yağmurun ardı arkası kesilmedi.Bu sabah yağmurlu,bol şimşekli ve gökgürültülü bir güne merhaba dedik.Aslında hava tam benlik ne güzel üçü bir arada kahve gibi :))
Yağmur bolluktur,berekettir.Hele Ramazan ayının bereketine de çok yakışır.
Ama her güzel şeyin birde kusuru olurmuş ya aslında kusur yağmurun değil yanlış belediyecilik hizmetlerinin suçudur.Büyük şehirlerde artan nüfus,artan bina sayısına oranla yapılması gereken iş yükü artar.Zamanında yapılmayan kontroller böyle havalarda hazırlıksız yakalanılmasına neden olur.
Ayrıca her geçen gün artan araç sayısını da hesaba katarsak trafik tam bir keşmekeş durumda.
Ama bizim insanımız bazı şeyleri hala algılayamamış durumda.
Hava yağmurlu ,sürat yapmayın,emniyet kemeriniz takılı olsun diye uyarılar yapar trafik şube müdürlüğü ama kimin umrunda,hız maşallah !!!
Kaldırımlarda insanlar yürüyor işlerine gidiyorlar araç sahiplerine kaldırımlı bölümlerde yavaş olun kimseye su sıçratmayın diyorlar ama kimin umrunda sanki tek işe giden araç içindeki ..
Yaya geçidine gelirken araçlarınızı yavaşlatmanız ,karşıdan karşıya geçecek olan yaya varsa geçişe izin verilmesi gerekir ama o kurala uyanda yok.Üstlerine sürüyorlar araçlarını .
Yani kuralsızlar ülkesiyiz.
Yani saygısızlar ülkesiyiz.
Artık bu durumları düzeltmenin zamanı gelmedi mi.Saygısız insan kendini her yerde belli eder,evde ,işte,trafikte ..
Kurallar insanların uyması içindir çiğnemesi için değil ama yasaklar çiğnenmek içindir sözünü o kadar belleğimize yerleştirmişiz ki bir türlü atamıyoruz beynimizden.
Ayrıca araçla su sıçratırsanız ve şikayet edilirseniz para cezasına çarptırılacağınızı ve ehliyetinizden puan ( yanılmıyorsam 10 puan ) düşüleceğini unutmayın.
Hadi para ve puan cezasından geçtim sizin insanlık ölçünüzü gösterir karşıdakine duyduğunuz saygı.
Şu üç şeye dikkat ederseniz çok daha güzel yaşar ve yaşatırsınız.
Sevgi,saygı ve anlayış ..
Anlayışınız dolu dolu,saygınız sonsuz,sevgileriniz ölümsüz olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.