- 1259 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı
“Ben Samsun’u ve Samsun Halkını gördüğüm zaman, memlekete ve millete ait bütün düşünce ve kararlarımın yerine getirilebileceğine dair bir defa daha kuvvetle inanmıştım. Samsunluların hal ve
durumlarında gördüğüm gözlerinden okuduğum vatanseverlik ve fedakârlık; ümit ve tasavvurlarımı olumlu bir inanca götürmeye yetmişti. ( K. Atatürk )”
Bağımsızlığı için ölümü göze alan millet, insanlık haysiyet ve şerefinin icabı olan bütün fedakârlığı yapmakla teselli bulur ve elbette esaret zincirini kendi eliyle boynuna geçiren miskin, haysiyetsiz bir millete nazaran dost ve düşman nazarındaki mevkii farklı olur.
Bir milletin başarısı, mutlaka bütün milli güçlerin bir istikamette oluşması ile mümkündür. Bu nedenle bilelim ki, elde ettiğimiz başarı, milletin güç birliği etmesinden, ortak hareket etmesinden ileri gelmiştir. Eğer aynı başarı ve zaferleri gelecekte de tekrarlamak istiyorsak aynı esasa dayanalım ve aynı şekilde yürüyelim.
Büyük Önder Atatürk’ün İstiklal Savaşı’nı başlatmak amacıyla
Samsun’a çıkışı, Türk milletinin kaderini değiştiren, tarihi ve stratejik bir girişimdi.
19 Mayıs’ın, Türk milletinin, en menfi şartlar altında dahi çıkış yolunu bulabildiğinin güzel bir örneğidir.
Türk milleti böylelikle atalarının emaneti olan kutsal vatanını korurken, milli egemenliğe dayanan, modern bir devleti, genç Türkiye Cumhuriyeti’ni kurma başarısını gösterdi. Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasının, Türk ve dünya tarihi açısından 20. yüzyılın en önemli olaylarından birisidir. ’Türkiye, Atatürk’ün ’çağdaş uygarlık düzeyine ulaşmak’ olarak özetlediği hedefi yakalama yolunda bugüne kadar önemli mesafeler kat etmiştir’.
’19 Mayıs, gençliğe armağan edilmiş bir bayramdır. Çünkü gençlik, gelecektir’ , Türkiye’de, milli mücadelenin ilk adımının atıldığı günün adına Spor Bayramı da denmesinin büyük önemi vardır. Çünkü spor ahlakının, centilmenliğin ve kurallara saygının gençlere hedef olarak gösterildiği 19 Mayıs ruhunun, tüm bölgemiz ve dünya için örnek oluşturmalıdır.
Modern çağın dinamiklerini doğru okumalıyız.
Türkiye, nin bölgesi ve ötesindeki gelişmelere yön veren, dostluğu aranan, düşmanlığından çekinilen uluslararası bir aktör konumunun muhafaza edilmesinde bizlere örnek olmalı ve bu konumumuzu muhafaza etmelidirler.
’İnsan haklarına saygılı demokratik rejimimiz, açık toplumu teşvik eden yaklaşımımız, bireyi esas alan yönetim anlayışımız pekiştikçe Türkiye daha da güç kazanacaktır. Türkiye artık, edebiyatta, sanatta, sporda, eğitimde, bilimde ve teknolojide adını sık sık tüm dünyaya duyurmaktadır ve daha da duyurmalıdır. Kurumlar ve kuruluşlar buna çok daha öncelikli önem vermelidir.
Sevgili Gençler,
Dışa açık, hoşgörülü, çevrenize saygılı, milletinize sadık, gelenek ve göreneklerinize bağlı, modernleşmenin ancak demokrasiyle mümkün olduğu şuuruna sahip, çalışkan insanlar olmalısınız. Türkiye’nin potansiyeli büyüktür. Bu büyük potansiyeli parlak ve müreffeh bir geleceğe dönüştürmek sizin elinizdedir.
Büyük Önder Atatürk, ’Gençler cesaretimizi takviye ve idame eden sizlersiniz. Siz, almakta olduğunuz terbiye ve irfan ile insanlık ve medeniyetin, vatan sevgisinin, fikir hürriyetinin en kıymetli timsali olacaksınız’ diyerek, Türk gençliğine olan sonsuz güvenini vurgulamıştır.
Atalarımızın, şehitlerimizin, gazilerimizin ve yetişmenize katkısı olan herkesin güvenine layık olacağınıza eminim.
Cumhuriyetimizin kurucusu Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere vatanımızın bağımsızlığı ve bütünlüğü uğruna aziz canlarını veren şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyor ruhları şad olsun diyorum..
Sevgili Gençler, değerli dostlarım…
19 Mayıs 1919, “yenilmiş, zedelenmiş, yorgun ve fakir” düşmüş bir halkın vatanını sahiplenerek, geleceğini yeniden kurmaya giriştiği gündür.
Bu duygu ve düşüncelerle, hepinizin 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nı yürekten kutluyor, en içten sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
19 Mayıs 2015
Ö.S.Kurşun
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.