- 597 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SIVI HİDROJEN PROJESİ
SIVI HİDROJEN PROJESİ
Bismillahirrahmanirrahim
Gayret bizden tevfik ve inayet Allah’tandır.
Bölümler
1-Önsöz
2- Projenin amacı ve faydaları.
3-Şirketin Kuruluşu Görev paylaşımı ve tanımlamalar
4-Ar-Ge çalışması
5-Projenin finansmanı.
6-Deneme üretimi.
7-1. Aşama Üretim
8-2. Aşama Üretim
9-3. Aşama Üretim
10-4. Aşama Üretim
11-Türkiye ekonomisine etkileri
12-Dünya Ekonomisine etkileri.
13-Çevreye Etkileri
14-Karadenizi Tanıyalım
15-Hidrojeni Tanıyalım
16-Tükenen Enerji Kaynakları
17-Enerji Pazarının Analizi
BAŞLARKEN
Thomas Edison’un elektriği bulmasıyla hayat enerji üzerine kurulmuştur.Sayısını bilmediğimiz kadar ufaklı büyüklü elektrik santralleri kurulmuş ve bunlar elektrik direkleri ve kablolar aracılığıyla hayatımıza girmiştir. İlk önceleri Hidro elektirik santrallerle suyun debisinden kuvvet alarak enerji üretilmiş daha sonra karbon esaslı fosil yakıtlar kullanılarak termik santraller kurulmuş daha sonra Nükleer santraller ve doğalgaz çevrim santralleri kurulmuştur.
Elektrik enerjisi hayatımızın her alanındadır. Asansör kapı zili aydınlatma iletişim sağlık üretim aklınıza gelebilecek herşey bugün elektrik enerjisi kullanmaktadır. Üretim sanayisinde ise vazgeçilmezdir.Evet üretim sanayinde maliyet içerisinde ham madde ve malzeme büyük yer tutar belki makine de önemlidir. ama enerji olmazsa bunlar işlenemez ve ürün haline dönüştürülemez. Biz iddaa ediyoruz medeniyeti 200 yıl geri götürülmek istenirse bu elektrik santrallerini kapatarak mümkün olur.
Ulaşımda ise petrol önemli yer tutar. Yıllık tahmini 600 milyar dolarlık bir pazar oluşturmaktadır.Bununla beraber otomobil uçak gemi imal eden fabrikalar-tersaneler bunlara yedek parça sağlayan fabrikalar satışını sağlayan bayiler tamir ve bakımını yapan atölyeler ve bunun gibi piyasaları da işin içine katarsak aslında petrolün varilinin 35 dolar değil mesela 5-10 bin dolar olması ortaya çıkar çünkü petrol olmazsa sizin otomobilleriniz bir işe yaramaz. Arabayı üretebilirsiniz ama petrolü üretemezsiniz. Petrol laburatuvar şartlarında üretilemez. Çünkü petrolün oluşumu 5-6 bin sene de olmuştur.
Ama karbon esaslı bu yakıtlar tükenmektedir. Dünya üzerinde gittikçe azalan bu enerji kaynağı daha fazla değer kazanmakta ve bunun için kan dökülmektedir. ABD Irak’a savaş açtı ve bunun adına özgürlük savaşı dedi. Peki kabul ettik Ama dikkatimi çeken şey Irak’ta savaştan sonra bütün binalar , merkez bakası da dahil, yağmalanırken korunan tek bir bina vardı. Petrol bakanlığı.
Neyse bizi ilgilendiren kısım bu değil. Önleyemeyeceğimiz şeyler üzerinde değil yapabileceklerimiz hakkında düşünmeliyiz. İşte bundan yola çıkarak bu projeyi hazırladık.
Petrol 20.yy teknolojisinin yakıtı idi. Artık 21.yy dayız ve enerjimizi de daha ucuz daha temiz daha faydalı şeylerden sağlamalıyız.
20yy. kısaca değerlendirecek olursak. Petrol Ulaşım Araçlarında kullanıldı ve çevreyi olağan üstü derecede kirletti. Petrol tankerleri kazaları atık yağlar egzoz gazları denizi ve atmosferi kirletti. Isınan atmosfer sera etkisi ile dünyayı ısıttı. ve 2003 yazında kuzey kutbuna daha yakın ve dönencelerin dışında olmasına rağmen Avrupa yoğun petrol kullanımı nedeniyle kurak ve hatta cehennem gibi bir yaz geçirdi. Buzullar erimeye başladı. 1991 de birinci petrol savaşı 2003 yılında 2. petrol savaşı yapıldı.
Petrol gittikçe azalmakta tüketim ise artmaktadır. İktisad kanunlarına göre azalan bir şey talepte varsa fiyatı artar. Eğer güç sahipleri bu fiyatı ödemeye razı olmazsa savaş ve güçle bu kaynakları ele geçirmeye çalışırlar Bu daha fazla kan daha fazla gözyaşı demektir. Biz bunu istemiyoruz. Herkesin optimum miktarda tatmin olacağı bir dengenin sağlanacağı sıfır gözyaşı ve kan istiyoruz.
Bu yüzden Karadenizin temizlenmesi yani sıvı hidrojen projesini hazırladık. Bu bağımsız bir projedir. ve tamamen orjinaldir. Bütün yönlerini düşünmeye çalıştık aslında biz bir tohum atıyoruz insanlığın mutluluğu için ve çocuklarımızın geleceği için.
PROJENİN AMACI
Bilindiği gibi Karadeniz önceleri tatlı su gölü idi. 4. zamanda boğazların çökmesi ile Ege denizinden gelen tuzlu su Allah’ın Lütfu olarak Karadenizdeki canlılığı öldürmüştür.( neden Allah’ın lütfu dediğimizi daha sonra açıklayacağız) Tatlı suda yaşayan tüm canlılar ölmüş ve dibe çökmüştür.Bu canlılar çürüyerek Hidrojene dönüşmüştür. Şimdi biz hem karadenizi tekrar deniz canlıları için yaşanabilir hale getireceğiz hemde insanlar için faydalı olacak enerji kaynağı elde edeceğiz. Şu anda Karadeniz’in 100 metre altında canlılık yoktur. Ama insanlık ve türkiye için çok önemli bir enerji kaynağı bulunmaktadır. Hidrojen.
Bu projenin amacı Karadenizin altında bulunan bu hidrojenin ilk önce elektrik üreteminde kullanılabilir yakıta sonra enerjiye sonrada tüm araçlarda kullanabilir yakıta çevirip ilk önce Türkiye de sonrada tüm dünyada taşıtlarda kullanılabilir yakıt olarak üretimi ve dağıtımı projesidir.
Neden isim olarak "Karadenizin Temizlenmesi Projesi" ni seçtik. Gerçi bu projenin çevreye faydaları kısmında anlatılmaktadır ancak biz burada kısaca değinelim.
Hidrojen yandığında oksijenle birleşip yandığında su buharı çıkar. Bu su buharı atmosferin üst tabakalarında yoğunlaşıp tekrar yer yüzüne düşer ve tekrar denizlere döner. Yani karadenizdeki hidrojen oranı düşerken deniz canlılarının yaşayacağı su miktarı artar. böylece hem insanlık için enerji hemde deniz canlıları için daha fazla yer üretilmiş olur.
Ama bir problem vardır. Sudaki tuz oranı. Elektroliz yöntemi ile ayrılan Karadenizin suyunda tuz oranı düşecektir. buda marmaradan gelen tuzlu su ile halledilmiştir.
PROJENİN FAYDALARI.
1- Birinci Faydası Biz insanlaradır. İnsanlık çevreye en az zararlı belki de zararsız bir enerji kaynağı kazanacaktır. Hidrojenin ayrıştırılması sırasında açığa çıkan üç element vardır. Hidrojen oksijen ve tuz. Hidrojeni yakıt olarak kullanırız. Oksijeni atmosfer e salarak karbon miktarını azaltırız. Hidrojenin yanması ile sadece su buharı oluşur Buda kullanılabilir su miktarını arttırır. Problem şu uzun planda belkide sellere neden olabilir bu nedenle şehirler sel almayacak şekilde planlanmalıdır.
2- İkinci faydası ise Tabiki karadeniz edir. Karadeniz Hidrojen den arınacak ve yeniden hayat bulacaktır. (biz tahmini 3 milyar metreküp rezervin bulunduğunu varsayıyoruz) Bu bor minerali ile birleştirildiğinde (hidrojenin yanınca ortaya çıkardığı kalori miktarının benzin ve motorinin kalori miktarına eşitlenebilmesi için bor minerali ile birleştirilip yanıcılık özelliğinin yavaşlatılması gerekmektedir) bunun için bor minerali ile birleştirilmesi gerekmektedir.
3-Üçüncü Faydası Türkiye ekonomisine olacaktır. Türkiye bu girişimden yeraltından çıkan madenlerin işletilmesinden doğan pay ve alacağı vergiyle ekonomisine fayda sağlayacaktır.
4- Dördüncü faydası biz girişim sahiplerine olacaktır.
ŞİRKETİN KURULUŞU.
Şirket anonim şirket olarak kurulacaktır. ve şirketin adı KTP Şirketin Anonim Şirket olarak kurulmasından amaç daha sonra ortak olunmak isteyenlere kapının açık olması içindir. Şirket ilk etapta Ar-Ge şirketi olarak kurulacak 5 ortak 10 veya 20 çalışandan oluşacaktır.
Şirketin üst tepe yöneticileri 5 kişiden oluşacak ve işbölümü şöyle olacaktır.
1- Lider
2-Pazarlama
3-Finansman
4-Muhasebeci
5-Ar-Ge sorumlusu.
1-LİDER: lider projenin yaratıcısıdır. Lider proje ile ilgili her konuda bilgilidir. Aslında bütün konularda bilgilidir. "Bilmiyorum" diyemez Bilmediğini araştırır . O tanrının yeryüzündeki halifesidir. Herşeyi bilir herşeyi görür herşeyden haberi vardır Herşeyi duyar Yani o olağan üstü bir insandır. Bilmiyorum yapamam biz yapamayız bu mümkün değil gibi engelleyici erteleyici bir şey söyleyemez düşünemez bile Çünkü o projenin yaratıcısıdır. Madem olmaz diyecekti neden projeye başladı O projenin başarısına inanmazsa kimse inanmaz Bu halka Halka yayılır ve proje başarıya ulaşamaz Ulaşılabilecekse bile ulaşamaz. Bu proje bir inanç meselesidir. Olur olmaz bu tartışılır Ama bizim görüşümüzde insan düşünmesine düşmüş herşey mümkündür
2-Pazarlamacı: başlangıçta pazarlanmasını yürütecek. İlk önce projenin ortaklarının bulunmasını yürütecek. daha sonra finansman sorumlusu ile birlikte proje finansmanını sağlayacak. Daha sonra ortaya çıkan ürünü pazarlar.Pazarlama, dağıtım fiyatlandırma reklam halkla ilişkiler gibi faaliyetleri yürütür. Projeye inanır ve bu inançla hareket eder.
pazarlamacı kutuplarda buzdolabı çölde palto satabilecek kabiliyete sahiptir. O bir davranış bilimcidir. Karşısındaki kişinin davranışlarını ve düşüncelerini okur.
3- Finans Yöneticisi: Projenin finansmanını yürütür. Projeye inanır. Bu inançla borç ve kredi ister. Bir gün geri ödeyeceğini bu projeyi kredilendirmenin her iki taraf içinde faydalı olacağını söyler. İlk aşamalarda işi zordur. Ama yılmamalı ve çalışmaya devam etmelidir.
Finans yöneticisi risk analizi yapar geleceği tahmin eder. alacağı kredinin faizini o belirler. döviz kurunu o belirler. Endeksi o belirler. Ekonomi dehasıdır. 1TL yi 1 Milyon TL yapabilecek kabiliyete sahiptir. Para kaybeder ama kaybettiği paradan daha fazla bilgi kazanır. ama tuzağa düşmez.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.