- 1430 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
23. NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI (KONUŞMA)
Sayın Kaymakamım, Sayın Protokol,
Değerli misafirler, sevgili öğrenciler,
23 Nisan 1920’de bağımsızlığımızın ve ulusal egemenliğimizin temeli atılmıştır. İşgal altındaydık ve çok zor koşullarda yaşıyorduk.
İşte bu şartlar altında, Ankara’da Mustafa Kemal’in “önderliğinde toplanan meclis, önce millet egemenliğini ilan etti.” “Hakimiyet Kayıtsız Şartsız Milletindir.” Dedi. Mustafa Kemal Başkomutan sıfatıyla orduların başına getirildi.
Düzenli ordular kuruldu. Alınan bu önemli kararlar, tarihte devletler kurmuş, devlet kurma ve yaşatma dehasına sahip, Türk Milletinin tecrübesinin eseridir. Tarihte kurtuluş mücadelesi veren ülkeler, hâkimiyeti millete, savunmayı düzenli orduya bırakmadıkları için, devletlerini kuramıyordu, vatanlarına sahip çıkamıyorlardı.
İşte, onun içindir ki; milletimizin kurtuluş hareketi pek çok millete örnek olmuş, onlar da Türkiye’nin bağımsızlık mücadelesini örnek almışlardır.
Bir devletin olmazsa olmaz unsuru vatandır. Toprak yoksa, toprağınızı koruyamıyorsanız bağımsızlığınız her zaman tehlikededir.
Bu yüzden atalarımız vatan birliğine çok önem vermişlerdir. Tarih, Anadolu birliğini canla, kanla kurduğumuzu anlatır.
Bugün de yine, aynı ruh ve aynı azmi taşımaktayız. Unutmayalım ki; millet olma şuuru, devlet olma inancı, tarih ve kültür bilinci, eğer bunlardan biri yoksa toprağa sahip olmanız yetmiyor.
Hepimizin ailesinde kurtuluş mücadelesine katılmış şehitler ve gaziler vardır. Onlardan o günün koşullarını dinlediğimizde, tüylerimiz ürperir, insanüstü gayretleri önünde ezilirdik.
Tarih bize anlama sorumluluğu vermişti. Atalarımız da vazifelerini, hakkıyla; canla – başla yaparak bize bağımsız Türkiye Cumhuriyeti’ni hediye ettiler.
İşte o günlerin anısına, Mustafa Kemal Atatürk “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı” çocuklara armağan etti.
Şimdi bizim asıl davamız,
Vatanımız da özgür ve refah içinde yaşamak, yaşatmak ve bağımsızlığımızı ilelebet sonsuza dek, dünya milletleri arasında şerefli ve onurlu yerimizi almak, varlığımızı korumak, önder, lider, güçlü, sözü dinlenir, uluslar arası kuruluşlarda başı çeken ülke olmak ve yine fende – bilimde önde, ilim ve teknolojinin sahibi, üreten, ihraç eden bir ülke olmaktır.
Bunun sihirli yolu, Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde milletimizin verdiği Kurtuluş mücadelesinde, yani (misak-i milli) de yatmaktadır.
Bu duygu ve düşüncelerle hepinizin bayramını en içten
Dileklerimle kutluyorum.
Sevgi ve saygılarımla.
Cemalettin GÜRPINAR
Cumhuriyet İlkokulu Müdürü
23. NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI (KONUŞMA) Yazısına Yorum Yap
"23. NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI (KONUŞMA)" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.