- 875 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
Bizim Kutsallarımız Vardı
Bazı şeyleri kutsal bilirdik biz. Saygımız sonsuzdu. Bizim için hala da öyle.
Bizim kutsallarımız vardı; mesela Hazreti Muhammed’in ismi geçti mi elimizi kalbimizin üstüne götürür salavat getirirdik. Belki kötü bir söz söyleriz diye millet olarak, çocuklarımızın adını Ahmet, Mehmet, Mahmut koyar, direkt olarak Muhammed koymazdık. Peygamber demeyi yalın bulur, her anmamızda “Peygamberimiz” derdik kendimizden olduğunu vurgulamak adına. Bize Peygamber sevgisi bambaşka verilmişti. Dünyanın başka bir yerinde bizim sevgimizle eşdeğer bir Peygamber sevgisi olduğunu sanmıyorum.
Bizim kutsallarımız vardı. Ayet yazılı bir kâğıdı, Allah ismi yazan bir gazete parçasını yerlere atmayı günah bilirdik. Kur’an’ımız, Dinimiz, Peygamberimiz, Bayrağımız, Vatanımız baş tacımızdı. Pek çoğumuz için hala da öyledir ya…
Son zamanlarda bizim kutsallarımızı kendi basit işlerinde, gösterişlerinde kullanmaya başlayanlar var. Onlar için Vatan, Millet, Bayrak sevgisi hak getire; alay bile edenler var. Bunu zaten kanıksadık. Adamın içinden gelmiyorsa vatanını milletini zorla sevdiremezsiniz ki..! Onlar için varsa da yoksa da Filistin, Mısır, Arap hayranlığıdır. Buna da amenna ve kocaman bir eyvallah.
Alıştık…
Ama son zamanlarda Kâbe şeklinde, Kur’an-ı Kerim şeklinde pasta yapıp gösterişlerle, törenlerle kesenlere ne demeli? Afganistan’dan daha dün gelmiş tipler.
El insaf, bu kadarına da pes valla.
Bizim terbiyemiz pastadan bile olsa bir Kâbe’yi, bir Kur’an-ı Kerim’i kesip yemeyi götürmez. Bizim yetiştirilme tarzımız buna uygun değildir:.!
Bunun adı dindarlık mı?
Bunun adı dindarlık falan değil, bunun adı dini değerlerimizi kullanarak gösteriş yapmaktır. Birilerine, bir yerlere (Allah’a değil) yaranma gayretinde bulunmaktır.
Pastadan Kâbe ve Kur’an-ı Kerim yapılması ve törenle kesilmesi ile ilgili olarak Diyanet İşleri Başkanlığı inceleme başlatmış, Diyanet Alo Fetva Hattı da konuyla ilgili açıklama yapmıştır. Başkanlık, Kur’an-ı Kerim ya da Kâbe gibi dini figürlü pastaların yapılmasının çok yanlış olduğunu bildirmiştir.
Ne günlere kaldık. Yazık, çok yazık.
Suat Zobu
23Nisan2015/Ankara
TÜM MİLLETİMİZİN REGAİP KANDİLİ VE 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK BAYRAMI KUTLU OLSUN.
YORUMLAR
Suat abim, yine can alıcı bir noktaya temas ederek, çok önemli bir konuyu göndeme taşımış ve bu çok önemli bir konuya açıklık getirerek, önemli bir görevi yerine getirerek, bu mübarek bir günde mükemmel bir hayr işlediniz. Allah sizden razı olsun.konuyla ilğili gerekli bilği ve belğeleri siz zaten sunnuşsunuz.bu yüzden bu alçaklığı yapan ve yaptıranlara karşı kötü konuşmayacağım.lakin yaşadığım bir olayı anlatacağım.
Yıl 1993 ile 2002 yılları arası Almanyada bir firmada, filistinli Abdulfettah adında biriyle birlikte çalışmaktaydım.bu arkadaş, wc molasına giderken, yanında Arap alfabeleriyle yazılı gazetelerinide birlikte alır tuvalete gider ve işini bitirirken, gazetesini okur, işi bittikten sonra wc klozetinin arkasına, arap alfabeli gazeteyi sıkıştırır ve öyle işe tekrar başlardı.
Bu durumu bir çok kez yakalayıp olaya şahit olduktan sonra bu arkadaşa şöyle dedim.
Eğer ki! Senin bu sayğısız durumun böyle devam ederse, Allaha yemin olsun seni oldürürüm.sen ne biçim bir müslümansın, o attıgın gazete, Allah, kitap, ve peygamberden bahsedilmiyormu? dedim. Evet dedi.
İşte o zaman senin katlin vacip dedim. Allahtan kitaptan bahsedilmese dahi, Kuran'kerimin alfabesi ile yazılı bir gazeteyi böyle yerlere, bilhassa tuvalete hiç atamazsın dedim.ve bu sana ilk ve son ihtarım bundan sonrası sana kalmış dedim. Ve ondan sonra bir daha böyle bir alçaklığı daha yapmaya cesaret edemedi.
Neyse konuyu kısaltarak anlatmama rağmen uzadı, hakkınızı helal edin.
23 nisan ulusal Egemenlik bayramı ve Regaib kandiliz kutlu olsun.
En derin sayğılarımla selamlıyorum.
Derebey tarafından 4/23/2015 10:20:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
Suat Zobu
Teşekkür ederim sağolasın. İşte biz böyle asil bir milletin evlatlarıyız. Arap alfabesiyle yazılan gazetelerin bile WC ye atılmasına tahammülümüz yoktur.
Bir onlardaki terbiyeye bak, bir de bizimkine.
Filistin Filistin diyenlere, Arap hayranlarına ithaf olunur.
SAĞOLASIN ALİCİĞİM.
SAYFAMA ONUR VERDİN VE DEĞER KATTIN.
Suat Zobu
Kıymetli dostum
Yazınızda bahsettiğiniz o şarlatanlara bakmayın gerçek Müslümanlar sizin gibi İslam’a ve İslami değerlere saygılı olan insanladır. O tür insanlar ancak bir birlerini kandırırlar. Gerçek Müslümanları değil.Ancak yinede çok dikkatli olmak gerekir islam dini üzerinde oynanan oyunlar yüz yıllardır Müslüman görünen münafıklar tarafından oynanmıştır.
Regaip kandilinizi ve ulusal egemenlik bayramınızı kutlarım.
Saygı sevgilerimle.
Suat Zobu
Bununla ilgili olarak yazmış olduğum şu yazımı okursanız sevinirim:
http://suatzobu.blogspot.com.tr/2013/12/dinde-kl-tuy-kyafet.html
Selam ve saygılarımı gönderiyorum sevgili Dost. Allah'a emanet ol.
Serhat BİNGÖL
Önerdiğiniz yazınızı okudum size hemen cevap yazacaktım ki misafirlerim geldi bu nedenle cevabım gecikti özür diliyorum.
Suat bey; önerdiğiniz yazınızı için öncelikle şunu söylemek isterim ki elinize sağlık çok güzel ifade etmişsiniz anlatmak istediğinizi.
Yurt dışına çıktığımda islamiyetle tanışmış müslümanlıkla şereflenmiş bazı insanlarla karşılaştığım oluyor.Hatta bir kaçıyla dost'ta olduk. Bu insanların bir kısmı modern giyim tarzını seçerken sanırım bir kısmıda islamiyeti araplardan öğrenmiş olduğundan dolayısla Arapların kılık kıyafetini İslamın ön şartı gibi görüyor ve öyle zannediyorlar. Asıl önemli olan islamın haram kıldığına ne kadar uzak duruyorlar ona bakmak lazım doğrusu nacizane ben kılık kıyafete çok takılmam önemli olan o insanların islamın aydınlıkçı öğretilerini ne kadar doğru bildiği ve uyguladığıdır.
islam dini ve müslümanlar için asıl tehlike bilerek ve isteyerek İslam'ı ilkel bir din gibi gösterip insanların İslam'a teveccühünü engelleyenlerdir. İşte o insanlara karşı çok dikkatli olmak zorundayız.
saygı sevgilerimle,