- 441 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CEP TELEFONU VE YANSIMASI
İlerleyen teknoloji, insan hayatın da bazı değişimleri de beraber getiriyor. Önceleri hayal bile edilemez olarak düşünülen gelişmeler, bu gün hayatımızın bir parçası ve olmazsa olmazı konumundadır.
Bu gelişmelerden biri olan cep telefonları’nın ülkemizde ki geçmişi yaklaşık yirmi yıllık bir süreçtir ve bu süreç içinde de cep telefonları da kendi içinde gelişmeler göstererek yeni bir hal almıştır.
Cep telefonları çıkış noktasın da, konuşmak ve mesajlaşmak gibi temel işlevleri vardı ve farklı seyyar(cebimizdei çantamız da taşınabilir olmasıydı.) Bugün gelinen nokta da cep telefonları, bir çok hizmeti bünyesin de bulunduran bir kombinasyon makinası oldu diyebiliriz.
Akıllı telefon diye nitelediğimiz bu kombinasyon sayesin de, internet teknolojisini de katarak birçok hizmeti alabiliyoruz. (Haberleşmek, web’de gezinmek, TV ve video izlemek, müzik dinlemek, finansal bankacılık işlemleri yapmak v.s.)
Bilinçli yönlendirilen her şey hayatımıza olumlu anlamlar katabilir ki bu meyan da da cep telefonlarını bilinçli kullanmak lazım, yoksa hoş olmayan gelişmelere de gebe kalabiliriz.
Toplumumuz da neredeyse cep telefonu kullanımı Ortaokul düzeyine inmiştir ve gösteriş biçimi olmuştur, çocuklarımızda ve gençlerimiz de bağımlılık haline gelmesi onların ruhsal gelişimin de de tahribatlara yol açabilir. Bu meyan da her şey de olduğu gibi bu telefon alışkanlığını da zamanın da ve yerin de kullanmak uygun olur.
Demek odur ki, hayatımıza anlam getiren bu telefonlar amaç değil araç olarak hayatımız da yer almalıdır, yoksa kölesi oluruz, bu da akabin de hoş olmayan sonuçları getirir…
Mart’2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.