- 1006 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
‘’ATATÜRKÇÜLÜK YA DA SİSTEMSİZLİK İŞTE BÜTÜN MESELE BU! (birinci bölüm)
Shakepeare’nin yüz yıllar önceki eserleri; kral lear, hamlet, Romeo ve juliet, riçart, bir yaz gecesi rüyası antonius ve Cleopatra, Julius ceasar,othello macberth, onlarca eseri dünya’nın değişik sahnelerin de bir çok kez sergilenmiştir.
Yüzyıllar boyunca sergilenen oyunlarındaki ,insana özgü hırs,zorbalık,suikast,düzenbazlık iftira,yalan,vs gibi örnekleri bu gün de hala geçerlidir.İnsanlık tarihi kadar eski olan bu kavramların varlığını bilen saldırı savaşının ve öldürmenin ilkel bir içgüdü olduğunu kabul eden toplumlar shakepeare’nin eserlerinden ne kadar etkilenmişlerdir bilinmez ama belli ki ‘’olmak yada olmamak işte bütün mesele bu’’ sözünün içselliğinden hareketle insanın ve yaşamın kutsallığına inananmış, demokrasiyi ve demokrasi kültürünü geliştirip, medeni toplumlar olmayı ve düşünebilen özgür bireyler yetiştirmeyi başarmışlardır.
İnsanlık varoluş sürecinden günümüze kadar, yaşadığı acıları damıtarak elde ettiği tecrübelerin birikimiyle, günümüzün çağdaşlık seviyesine ulaşmıştır.
Bu nedenledir ki,,,,
Demokrasi/ insanlığın ulaşabildiği en gelişmiş çağın, gereklerine en uygun özgürlükçü düşünceyi esas alan çağdaş yaşam biçimini prensip edinmiş, uygar dünyanın siyasi yapısını içeren evrensel özgünlüğe sahip bir sistemdir.
,,,,,,,,,,,,,,
‘’1914-1918 yılları arasında yaşanan 1. Dünya savaşı sonrasında Osmanlı imparatorluğunun çökmesiyle birlikte emperyalist devletlerinin Osmanlıdan kalan, son toprak parçasını istila etmesi üzerine, gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğindeki ordularla birlikte Anadolu İnsanı da top yekûn kurtuluş savaşına girmiştir.
İşkâl ordularına karşı verilen onurlu mücadele sonrasında elde edilen zafer neticesinde, bu gün üzerinde yaşadığımız topraklarda Türkiye Cumhuriyeti devleti kurulmuştur.’’
Bu tanımlama üç aşağı beş yukarı Cumhuriyet’i anlatan, bütün tarih kitaplarının giriş bölümünde geçer ve hiç kuşkusuz doğru bir tanımlamadır.
Osmanlı imparatorluğunda padişahın hükmüyle hareket eden devlet yönetiminden, Türkiye büyük millet meclisine geçişi ile 1923 yılın da Cumhuriyetin ilanıyla birlikte süreç içerisinde yeni bir siyasi yapı oluşturulmuştur. ’’parlamenter, sistem’’ ve böylelikle ülkemiz de yeni bir siyasal süreç başlatılmıştır.
Ancak bu yazının da ana konusunu oluşturan ve yürütülmeye çalışılan siyasal süreç,, tam olarak ‘’özgün’’ bir sisteme bağlı olmaksızın sürdürülmeye çalışılmış akabinde Cumhuriyet sonrası yaşanan toplumsal tepkilerin ve olayların oluşmasına da neden olmuştur. Başka bir ifadeyle ‘’sistemsizliğe’’dayalı iktidarların, (yürütmenin) siyasi icraatları toplumsal olayların yaşanmasının, çekirdeğini oluşturmuştur.
Hedefi modern bir devlet yapısını geliştirilmek olan Atatürk Türkiye’si, Atatürk’ün ilkeleri diye bilinen ‘’cumhuriyetcilik,-halkcılık,-milliyetçilik,-devletçilik,-inkılapcılık ve laiklik ilkeleri ile yönetilmek istenmiştir.
Bu ilkeler her ne kadar Atatürk’ün ilkeleri diye zihin dağarcığımıza yerleşmiş olsa da bu ilkelerin hiç biri Atatürk’ün geliştirdiği ve tasarladığı Atatürk’e özgü ilkeler değildir. Atatürk bu ilkeleri prensip edinmiştir.
Bu ilkeler doğrudan birer sistem olmadığı gibi her biri ayrı ideolojilerin alt prensipleri ve uygulamalarıdır. Başka bir deyişle, bu ilkelerin her biri farklı, uygarlıkların, imparatorlukların ve devletlerin kendi ‘’özgün’’ siyasi ideolojilerine dönük geliştirdikleri farklı alt prensiplerdir.
(Atatürk’ün ilkeleri diye bilinen bu ilkelerin hangi uygarlıklara, imparatorluklara, yâda devletlere ait olduğunun bilgisine internet üzerinden ulaşmak mümkündür.)
İşin ilginç yanı ülkeyi yöneten veya yönetmeye talip bazı siyasetçilerinde bu kavramların içeriğini bilmeden, siyasi anlamda sarf ettikleri sözlerdir. Örneğin; Cumhuriyetçi sosyalistler olarak Atatürk’ün ilkelerine bağlıyız sözünde olduğu gibi))!!? ‘’ ilkelerine ve sosyalizim’’ Bu esprili söylem siyasi bilinç adına, ülkemizdeki politikacılarının siyaset biliminden ne kadar uzak olunduğunun da bir göstergesidir.
………
Hangi etnik kökenden gelirse gelsin bu topraklarda yaşayan Anadolu İnsanı’nın kültürel kökleri altı yüz yıl boyunca süre gelen Osmanlı İmparatorluğunun siyasi prensiplerine dayanır. Başka bir ifadeyle dayanıyordu. Ta ki, Türkiye Cumhuriyeti devleti kurulana kadar.
Siyasal anlamda farklı bir devlet anlayışıyla karşılaşan Anadolu insanı, birde kültürel olarak köklerinden koparılmak istenmiş ve hatta kısmen de koparılmıştır.
Sürrealis uygulamaların olduğu bu sürece, ‘’Atatürk devrimleri ‘’denilmiştir.
Atatürk’ün şapka ve alfabe gibi devrimlerinin yanı sıra devrim niteliğindeki en önemli icraatı ise 1930 da başlayan yasa değişlilikleri ile 5 Arlık 1934 de Anayasaya giren kanun maddesiyle yasalaşan ve kadınlara ilk kez seçme ve seçilme hakkının vermiş olmasıydı. Modernleşme yâda batılılaşma adı altında atılan bu adımları takip eden, süreçte şiddet ve korku içeren farklı uygulamalar da yer almıştır.
Ülkedeki anti demokratik siyasal ve toplumsal uygulamaların birçoğu Atatürk’ün istek ve talimatlarına göre şekil almıştır. Bu durum Atatürk’ün vefatı sonrasında da Atatürkçü düşünce bağlamında sürdürülmüştür.(!)
Toplumun Osmanlından gelen dini hassasiyetini ve din kültürünü kırmak için bir dönem KUR’AN-I KERİMİN okunması ve bulundurulması yasaklanmıştır. Bu uygulamaların devamında ise, yeni alfabeyle geçilmesiyle birlikte ezanın Türkçe okunması zorunlu kılınmış ve Türkçeden başka bir dilin konuşulması da yasaklanmıştır.Toplumun muhafazakâr kesimlerince kabullenilmeyen bu despotik tavrın olumsuz sonuçlarına rağmen Bununla da yetinilmeyip daha da marjinal bir anlayışla hayat’a geçirilen uygulamalarla imparatorluk bünyesinde çeşitli imtiyazlara sahip olan Osmanlı tebaasından gelen faklı etnik kökendeki insanlar kendi etnik yapılarını inkâr ettirilmeye zorlanmış ve zorla Türkleştirilmeye çalışılmıştır.
Bu ve benzeri uygulamalar toplumun belli kesimlerince tepkiyle karşılanmış ve bu tepkilerin bir kısmı ayaklanmaya dönüşmüştür. İdamların toplu infazların yaşandığı, bu isyanların önemli bir kısmı şiddet kullanılarak kanla bastırılmıştır. Bu tehlikeli süreç sonrasında artık ülke’nin siyasal iradesi bütünüyle Devlet’i kuranların elline geçmiştir.
Günümüz siyaset alanında halen tartışma konusu olan Atatürk’ün uygulamaları, kimi çevrelerce Atatürk’ün tutarsız ve acımasız bir diktatör olduğu yönünde fikir oluştursa da unutulmamalıdır ki, o yıllar daha II.dünya savaşının yaşanmadığı demokrasi kültürünün küresel anlamda gelişmişlik düzeyinin henüz günümüz seviyesin de olmadığı yıllardır.
Amerika gibi güçlü bir ülkede bile zencilerin otobüslerde arkada seyahat ettiği, oy kullanamadığı, zenci-beyaz ayrımının yapıldığı ve Avrupa da faşizmin etkili olduğu aynı zamanda Hıristiyanlar arasında mezhep çatışmalarının yaşandığı dönemlerdi.
Günümüzdeki gelişmiş demokrasileriyle haklı olarak övünen batı Avrupa da demokrasinin tam manasıyla uygulanamadığı vb, gibi olumsuzlukların yaşandığı bir dönemin olduğu düşünüldüğünde o yıllarda ülkemizdeki doğru yâda yanlış yapılmış uygulamalar o günün şartları gereği yapılmış siyasi uygulamalar olarak değerlendirile bilinir.
Resmi tarih öğretilerinin dışındaki kaynaklar bunun böyle olmadığını yani o günün şartları gereği değil sistemli ve bilinçli yapılmış olduğunu belğeleriyle idda etmektedir.
Öyle yada böyle sonuçta o yıllarda ülkemizde de derin acıların yaşandığı, önemli olayların olduğu ve mahalesef ki büyük trajedilerin yaşandığı dönemlerdi.
Fakat bu yüzyıl da toplumların ve bireylerin geniş bir skalada değişen ekonomik ihtiyaçları ve demokratik talepleri yatsınamayacak bir gerçektir. Uzay çağının da ilerisindeki bir gelişmişliğin yaşandığı dünyamızda, herkesin her türlü bilgiyi edine bildiği bilişim çağında toplumsal sorunları halen aynı anti demokratik uygulamalarla çözme fikri akıl dışıdır.Günümüzde toplumsal sorunları aynı metotlarla çözme anlayışına sahip insanların olması da, ülkemizdeki demokrasi kültürünün gelişmişliğini göstermesi açısından önemli bir ölçüdür ve hayli düşündürücüdür!!?
Haklarını teslim etmek gerekirse bu günün dünyasındaki medeni ülkeler, II.dünya savaşından sonra hızla demokrasi kültürünü geliştirmiş, anayasal uygulamalarındaki eksiklerini görmüş ve tamamlamışlardır.Hem böylece kendi içlerindeki toplumsal barışı sağlamış hemde tolumsal dinamizmi gerçekleştirmişlerdir. Bunun paralelinde, övündükleri ileri seviyede demokratik ve ekonomik siyasi yapıyı oluşturmuş ve günümüzdeki uygarlık seviyesine ulaşmışlardır.
II.dünya savaşına gerçek anlamda girmemiş olan Türkiye, savaşa girmiş ve taş taş üstünde kalmamış, Almanya’ya göre kısmen daha avantajlı konumda olmasına rağmen maalesef bu gün demokratik ve ekonomik gelişmişlikte Almanya’nın çok gerisinde kalmıştır. İstatistik verilerine göre Almanya Türkiye den 6,5 kat daha ileride olduğu gelişmişlik düzeyine ulaşmıştır. Başka bir mukayese ölçüsüne göre; Almanya bir toplu iğne bile üretmemesi koşuluyla ve ülkemizin de ekonomik bağlamda % 5 lik büyüme hızına sahip olması kaydıyla ancak 2036 yılında Almanya’nın bu gün sahip olduğu ekonomik düzeye ve bunun parelerinde demokratik gelişmişlik seviyesine ulaşa biliyormuşuz!!?. Örneklendirilen Almanya-Türkiye arasındaki bu makas farkı II.dünya savaşına girmiş diğer gelişmiş ülkelerle - Türkiye arsındaki gelişmişlik seviyesini de belirleyen aşağı yukarı bir ölçü olmuştur.
’Günahıyla, sevabıyla- doğrusuyla, yanlışıyla gazi MUSTAFA KEMAL ATATÜRK bir ülke kurmuştur. ‘’Türkiye Cumhuriyeti Devleti’’ Bizlere emanet ettiği ülkeyi medeni ülkeler arasın taşımamızı istemiş ve ‘’benim naçiz vücudum bir gün elbet toprak olacaktır fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır,’’demiş ve son nefesine kadar da modern bir ülke oluşturmak için mücadele etmiştir. Yorgun düştüğü bu hayattan 10 kasım 1938 de ebedi istirahat gahı’na çekilmiştir.
‘’Bu gün itibariyle gelişmiş medeni ülkelerle mukayese edildiğinde demokratik, ekonomik ve sosyal anlamda geri kalmış bir ülke olmamıza karşın, diğer Arap ve Müslüman ülkelere göre oldukça ileri seviyede gelişmişlik düzeyine sahip bir ülke olduğumuz düşünüldüğünde, bunu için MUSTAFA KEMAL ATATÜRKE, ne kadar teşekkür etsek azdır.
Ancaak !!?
(Devam edecek)
Serhat BİNGÖL. 20.O3.2015
YORUMLAR
Sevgili Dostum,
Bu güzel yazınızı özümseyerek okudum. Şunun farkına vardım ki, ortak yönümüz; yüreğimiz ülke menfaatleri doğrultusunda atıyor.
Bazı konuları sizinle yüz yüze konuşmayı da çok isterim açıkçası. Ben Atatürk'ü önkoşulsuz seven biri olarak Atatürk'ün mükemmel bir insan, mükemmel bir yönetici olduğu kanaatindeyim. Lütfen buradan cevap yazarak bunu çürütmeye çalışmayın. Dost olarak birbirimizi olduğumuz gibi kabul etmemiz önemli olan. Şunun da farkına vardım ki siz asla Atatürk düşmanı değilsiniz.
Türkiye, yada Osmanlı İmparatorluğu 100 önce (her açıdan) nasıl sıkıntılar içerisindedir, bunu hepimiz biliyoruz. Burada tekrarlamanın gereği yok. Ekonomik kalkınmışlığımızla ilgili olarak gene benim naçizane yazdığım ve basitçe anlatmaya çalıştığım bir yazımı önermek istiyorum. Okursanız sevinirim:
http://suatzobu.blogspot.com.tr/2013/12/bilgi-birikimi.html
Maşallah 7 tane Atatürk'le ilgili seri yazı yazmışsınız. Diğerlerini de okuyacağım mutlaka.
Buraya selam ve saygılarımı bırakıyorum.
Allah'a emanet ol.
Serhat BİNGÖL
Sayfama hoş geldiniz sizi sayfamda gördüğüm için çok mutlu oldum ilginize ve yorumunuza çok teşekkür ederim sağ olun,
Öncelikle şunu belirtmek isterim eleştirdiğim siyasi uygulamalarına karşın bizim olan Atatürk'ü nacizane bende çok severim.Bu yazı dizisinde itiraz ettiğim ve anlatmak istediğim şeyse Atatürk'ün vefatından sonra bizim olmayan siyonist yapılarca bize dayatılmak istenen.(atatürk) modelidir yani Atatürk'ü dinsiz imansız ve acımasız olarak tanıtılmasınadır itirazım.Örneğin, Bu ülkede ''Atatürk'' adına yüreğinde Atatürk sevgisi olan insanlara siyasi görüşünden dolayı insan hakları ihlali işleyerek işkence yapılmıştır.Böyle Atatürkçülük olur mu? Kısacası bu yazı dizisinde becerebildiğim kadarıyla Osmanlıdan gelen Cumhuriyet tarihinide içine alan siyonist yapıların uygulamalarını analatmaya çalışıyorum.
'' Yazınızı okudum ve çok beğendim kaleminize yüreğinize sağlık, yıkılmış harabe olmuş batı Avrupada sizin de dediğiniz gibi yetişmiş bilim insanı vardı,size itiraz anlamında söylemiyorum lütfen beni yanlış anlamayın ancak Osmanlının son dönemine gelindiğinde Osmanlıda da batı avrupadaki kadar olmasada bilim adamı mevcuttu.Örneğin,tıp alanında yetişmiş hekimler ve dünyanın hala kullandığı tıbbi ilaçlar Türk hekimlerinin eczacılık alanındaki buluşudur. Mimarlar,mühendisler v.s. Gibi yetişmiş ara ellamanları da vardı.
Umarım bir gün bir araya gelir çayımızı kahvemizi yudumlarken etraflıca bu konuları konuşuruz.
Tekrar ilginize ve yorumunuza teşşekkür ederim.
Saygı sevgilerimle, Benim değerli dostum
Yani resmi bütün veya panoramik olarak görelim anlamında yazıldı, oradaki "görelim" lafzı.
Serhat Bingöl bey, çünkü siz "ancaak" demişsiniz ve bırakmışsınız...
Sistemsizlikten ne anlıyoruz, şimdilik onu tespit etmiş oluyorum; bir, o belirgin değil..
Kalkınma modelleri ve hızları mı, kapitalist tür mü, karma tür mü, dinsel tür mü, sosyalist-sınıfsal tür mü önermişsiniz fazla önemli değil, görünüyor.
Devlet (Hegelyan, Hobbesyan, Marksiyan, teokratik ve ulus devlet ve anlayış farkları gibi) türü mü?
Almanya ve Japonya mukaysel temelinde düşünülerek yazılmış olma amaçlı gibi anlaşılıyor.
İkisindeki de eksantrik kapitalizmdir, ikisinde de klasik kapitalizmden ayrışan eksantrizm, daha kamucu ve toplumcu olmalarındaki ton farkı iledir...
Yıktıklarını (paylaşım savaşlarıyla-double-double) onarma sonuçlu, kapitalist blok kapitalizmidir.
Hem Almanya ve hem Japonya bağlamında..
Ben hemen buraya karşılaştırmalı "devlet" türleri şematiği ve iktisadi tipolojik tercihleriyle "devlet" örnekleri olarak üç ayrı yöntem karşılaştırması da yazabilirim.
Ya da yazabilirdim, şimdilik geniş zaman kipiyle söylemiş oluyorum...
Bütün zamanları ya da dönemsel karşılaştırmalı olsun, Japon modelinde bir "Meiji" dönem, Sovyet modelinde de (Lenin ve NEP öncülüyle) Stalinist dönem vardır ve bunlar kendini tamamlamıştır.
Alman modeli kendi başına bir ekol olmayı ilk Prusya birliği ve emperyalist büyüklerden biri olması ve farkıyla daha kolay atlatabilmiştir.
Alsas-Loren' den bu yana hem de...
Ruşeymik larva, ergin hale gelebilmiştir.
Türk ve Mustafa Kemal ATATÜRK modelde ise bu süreç hem yarım kalıyor ve hem de yüz seksen derece zıttına evriliyor, savruluyor.
Suikasta kurban ediliyor.
Devrimin ikinci ve üçüncü adamları tarafından.
Sovyetler Birliği o süreci yetmiş yıl sonra Garbaçov'la yaşadı.
Sizin algınızdaki Kemal Atatürk, Kemalizm, Türk kimliği ve devleti kavram-algı hatası buradan çıkıp, eskilerin deyimiyle öylelikle "neşet" ediyor.
Bu nedenle kaç bölüm sürecek yazınız bilmiyorum ama, bekleyelim-görelim "modu" bundan dolayı bana şu an en doğru konumlanma gibi geldi, geliyor...
Yazım hataları yüzünden, yorumu burada düzelterek tekrarladım.
Esenlikle...
Göktürkmen tarafından 3/21/2015 11:15:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
Serhat BİNGÖL
Ahmet hocam
(Görelim )!!? Tek bir kelime etmişsiniz yorumunuz da ? Ama, aslında cesareti, öz güveni ,empati yeteneğini de içine alan oteritenin öğretileriyle yetinmemeyi vs gibi refleksleri kapsayan derinlikli bir anlam ifade eder ‘’görebilmek’’öyle ya, gerçeklerle yüzleşmek zor şeydir.Bu nedenle sizi kutlarım.
Aklımın algılama seviyesinde bazen düşünürüm sayın Göktürkmen, acaba biz Türkler atıp tutuğumuz kadar kahraman bir milletmiyiz? Yoksa gerçeklere karşı başımızı kuma gömüp olan biten’i görmezdenmi geliyoruz. Sonrada vatan millet edebiyatı yapıp vicdanımızı mı rahatlatıyoruz? Sizce hangisi?
Bu ülkede Türk oğlu Türk gencecik çoçuklar sırf siyasi düşüncesinden dolayı Siyonis ve eperyalis kesimlerin isteğiyle işkencelerden geçirilmedi mi? toplum olarak ne yaptık? görmezden geldik hatta aşağılık bir tepkiyle hııımm,,,
kesin bir kabahatleri vardır deyip vicdanımızı rahatlatmadık mı? neyse
Tabi ki tek başına görmekte yetmez gördüklerimizi bilgiyle pekiştirip aklımız ve vicdanımızla yorumlayıp bir karar’a varabilmekte önemli şeydir.
Evet dostum işte böyle bir kelime peşinde birçok kelimeyi de sürükleye biliyor bazen yeter ki ''görmeye cesaretimiz olsun.
Kısacık ama anlamlı yorumunuza teşekkürler
Göktürkmen
Serhat Bingöl bey, çünkü siz "ancak" demişsiniz.
Sistemsizlikten ne anlıyoruz,şimdilik onu tespit etmiş oluyorum; o belirgin değil..
Kalkınma modelleri ve hızları mı, kapitalist tür mü, karma tür mü, dinsel tür mü, sosyalist sınıfsal tür mü önermişsiniz önemli değil, görünüyor.
Devlet (Hegelyan, Hobbesyan, Marksiyan, Teokratik, devlet ve anlayış farkları gibi) türü mü?
Almanya ve Japonya mukaysel temelide gibi anlaşılıyor.
İkisi de eksantrik kapitalizmdri...
Yıktıklarını (paylaşım savaşlarıyla-double-double) onarma sonuçlu, kapitalist blok kapitalizmi.
Ben hemen buraya karşılaştırmalı devlet türleri şematiği ve iktisadi tipolojik tercihleriyle devler örnekseller olarak üç ayrı yöntem karşılaştırması da yazabilirim.
Ya da yazabilirdim, şimdilik geniş zaman kipiyle söylemiş oluyorum...
Bütün zamanlar ya da dönemsel karşılaştırmalı olsun, Japon modelinde bir Meiji dönem, Sovyet modelinde de Stalinist dönem verdır ve bunlar kendini tamamlamıştır.
Ruşeymik larva, ergin hale gelebilmiştir.
Türk ve Mustafa Kemal ATATÜRK modelde ise bu sürek hem yarım kalıyor, hem yüz seksen derece zıttına evriliyor, savruluyor. Suikasta kurban ediliyor.
Sizin algınızdaki Kemal Atatürk, Kemalizm ve Türk kimliği ve devleti kavram-algı hatası buradançıkıp, eskilerin deyimiyle "neşet" ediyor.
Bu nedenle kaç bölüm sürecek yazınız bilmiyorum ama, bekleyelim-görelim "modu" bundan dolayı bana şu an en doğru konumlanma gibi geldi, geliyor...
Kolay gelsin...
Karışık bir durum bu.
Okul çağlarımızda,
müthiş bir beyin yıkama fırtınsı eşliğinde,
Atatürk sevgisi pompalanıyor yeni yeni gelişmekte olan zihnimize.
Büyük insan oldup, biraz düşünce hürriyetine kavuştuğumuzda,
şöyle az buçuk objektif bir açıdan geriye bakma zahmeyine katlanıp,
olayın vahametini daha iyi anlayabiliyoruz.
Bu saçma uygulamalar nedeni ile,
ila da Atatürk'ten nefret etmemiz mi gerekiyor?
Tabi ki hayır.
Atatürk'ü sevdirmeyi beceremiyenler utansın diyelim biz en iyisi.
Gençlik yıllarımı,
Atatürk'ün öyle çokça sevilmediği bir topluluk içinde geçirdim.
Onun, bir insan olarak bize taktim edilmemesine içerlemişimdir hep.
Hala da öyleyim.
Ancak,
tüm bu durumlar,
her Ankara'ya yolum düştüğünde, Anıtkabiri ziyaret etmeme asla engel olmaz.
Bendeki, gerçek sevgi.
Zorlama değil, gösterişe yönelik değil.
Çocuklarımı da, kendim gibi yetiştiriyorum. Gerçek Atatürk sevgisi aşılayarak.
1993-1994 yıllarında S.Arabistan'da yaşadım ailemle. Oradaki müslümanların, petrol denilen çağın altın madenine sahip olmalarına rağmen, yaşadıkları sefil hayata şahit oldum.
İşte,
o günlerde daha çok idrak ettim Atatürk'ün memlekete yaptığı iyiliğ
Bu özel sevgi sağnağının doğuş nokyası, biraz da bu durumdur sanıyorum.
Sözün özü;
Atatürk de bir insandı.
İyive kötü yönü ile tanımak isterim onu.
Saklanan yönleri,
gönlümdeki sevgisini azaltmaz.
Atatürkçü ve Kemalist geçinenler var ya,
bemce çok geriden gelmekteler bu sevgi konusunda bizden.
Gösterişle, bağırıp-çağırma ile, olur olmaz her konunun önüne Atatürk adı konarak olmuyor bu işler.
Bir zamanlar yaşadığım bir Anadolu ilçesinde,(Atatürkçülüğü ile ünlü bir ilçe idi.) her hafta Atatürk afişleri aslırdı sokaklara.
Yıl boyu kutlanan her hafta, bir yolunu bulunup, Atatürk'e bağlnmakta idi.
İlginçti.
İlginç bir yazı dizisi.
Dikkatlice okumak gerekiyor.
Verilmek istenen mesajı iyi anlayabilmek...
Serhat BİNGÖL
Yorumunuza ve ilginize çok teşekkür ederim doğrusu bu güzel yorumunuza bir iki küçük cümle ile ilave yapmak isterim.
Gökhan hocam; yorumunuzun ilk satırlarında ’demişsiniz ya ‘’karışık bir durum okul çağlarımızda müthiş bir beyin yıkama fırtınası eşliğinde Atatürk sevgisi pompalanıyor yeni yeni gelişmekte olan zihnimize‘aslında karışık bir durum yok çünkü zaten ortada Atatürk ‘’sevgisi’’ aşılamak gibi bir faliyette yoktu. yapılmak istenen şey yapmak istediklerini yapabilmenin önünü açmaktı.Biraz karışık oldu değil mi? onu cevabını acizane ikici bölümün satır aralarında açıklayıcı ifadelerle aktarmaya çalışmıştım.
Ziyaretiniz ve her zaman ki desteğinizden dolayı ayrıca teşekkür ederim sağ olun
Saygı sevgilerimle.