İzlenmesi Gereken 21 Kuzey Avrupa Filmi
1- The Hunt / Onur Savaşı (IMDB: 8,3)
The Hunt, küçük bir çocuk tarafından uygunsuz davranışta bulunmakla suçlanan bir anaokulu asistanının izleyiciyi endişelendiren hikayesini anlatıyor. Mads Mikkelsen suçlanan asistanı canlandırıyor.
2-Lilja ever / Daima Lilya | IMDB: 7,9
16 yaşındaki Lilya, eski Sovyetler Birliği’nde varoşlarda yaşamaktadır. Annesi tarafından terkedilen genç kız, kendisine baskı uygulayan teyzesinin yanında kalmaktadır. Çıkış yolunu ise arkadaşlarıyla vakit geçirmekte bulur.
Andrei’ye aşık olup onun peşinden İsveç’e gitmeye karar verir.
3-In A Better World / Daha İyi Bir Dünyada | IMDB: 7,7
Anton Danimarka’nın cennet gibi bir şehrinde oturan ve Afrika göçmen kampındaki işine trenle giden bir doktordur. Bu iki son derece farklı dünya o ve ailesini, intikamla bağışlama arasında zor seçimlere iten anlaşmazlıklarla karşı karşıya bırakır.
4-Dogville | IMDB: 8,0
Gangsterlerden kaçan Grace, Dogville isimliküçük bir kasabaya sığınır. Kasabanın önemli kişilerinden biri olan Tom’un da yardımıyla Grace’in kasabada kalmasına, kasaba halkı tarafından oylanarak karar verilir. Herkes Grace’e yardımcı olmak için seferber olur. Çok geçmeden kasaba halkına kendisini sevdiren Grace, kendisine yapılan iyiliklerin bedelini bir şekilde ödeyecek ve iyiliğin göreceli bir kavram olduğunu anlayacaktır.
5-Adam’s Apples / Adem’in Elması | IMDB: 7,9
Hapisten yeni çıkan neo-nazi Adam, topluma hizmet etmek üzere papaz Ivan’ın yanına gönderilir. Ivan ona kilisenin önündeki elma ağacının meyveleriyle bir elmalı kek pişirme görevi verir.Bu arada elmalar kuşların, solucanların ve şimşeklerin saldırısına uğrar. Ivan, Şeytan tarafından sınandıklarına inanır. Adam ise Tanrı tarafından sınandıklarını düşünmektedir, çünkü belki de kötülük diye bir şey yoktur.
6-Oslo, 31. august | IMDB: 7,6
Uyuşturucu bağımlısı Anders, tedavi olmak için rehabilitasyon merkezine başvurur. Tedavi programının bir süreci olarak, iş görüşmesi yapması için bir günlüğüne izin verilir. Ancak Anders’in başka planları vardır.
7-Face to Face / Yüzyüze | IMDB: 7,6
Jenny, kocasının Amerika’ya gitmesi üzerine büyükannesi ve hasta büyükbabasının evine gelir. Uzun zamandır torunları Jenny’yi görmeyen iki ihtiyar, bir ay sürecek olan bu ziyarete çok sevinirler. Büyük bir hastahanede, izine çıkan doktorların yerine bakarak geçimini sağlayan Jenny, kendisiyle aynı hastahanede çalışan arkadaşının eski karısının verdiği partiye davet edilir.
8-King of Devil’s Island | IMDB: 7,5
Yaşanmış bir hikayeden uyarlanan film, Norveç’in Bostoy adasındaki ıslahevinde geçiyor. Reşit olmayan, genç suçluların tutulduğu bu hapishanede müdür ve gardiyanlar sadistlik derecesinde oğlan çocuklarına işkence yapmakta, onları ucuz iş gücü niyetiyle kullanmaktadırlar.
9-The Keeper of Lost Causes | IMDB: 7,1
Polis müfettişi Carl Mørck ve asistanı Esadsorumlu olarak atandıkları faili meçhul departmanında, kendilerini politikacı Merete Lynggaard’ın ortadan kaybolmasıyla ilgili beş yıllık gizemli bir davanın ve İskandinavya’nın cilâlı görüntüsünün altında yatan kasıt ve derin bir istismar akıntısının içine sürüklenmiş olarak bulurlar.
10-Flame and Citron | IMDB: 7,3
Flame ve Citroen, İkinci Dünya Savaşı sırasında, Danimarka direnişi adına Nazi sempatizanı ve işbirlikçilerini öldüren iki suikastçidir.
Hiç kimseye acımayan ve gözlerini kırpmadan öldürmekle görevli oldukları kişileri öldüren ikili zaman geçtikçe yaptıkları işin haklılığını sorgulamaya başlarlar.
11- Just Another Love Story / Başka Bir Aşk Hikayesi | IMDB: 7,3
Evli ve iki çocuk babası olan adli tıp fotoğrafçısı Jonas mutlu olsa da hayatında bazı şeylerin eksikliğini hissetmektedir. Bir gün Julia adlı genç bir kadının araba kazasına tanık olur. Suçluluk duygusuyla, ağır yaralı kadını hastanede ziyaret eder ve orada Julia’nın ailesi onu kızlarının Güneydoğu Asya’da tanıştığı erkek arkadaşı Sebastian zanneder. Genç kadın yarı kör ve hafızası hasar görmüş halde kendine geldiğinde Jonas, Sebastian rolünü oynamaya devam eder.
12-Flickering Lights | IMDB: 7,7
4 kişilik küçük bir çetenin, şaşırtıcı, komik ve dokunaklı hikayesini anlatıyor. Komik, heyecanlı, irkiltici ve yine de hüzünlü bir film Flickering Lights. Özellikle gangsterlerin çocukluklarına ilişkin hikayeler, filmi benzerlerinden çok ayrı bir yere taşıyor.
13-Pelle the Conqueror / Fatih Pelle | IMDB: 7,9
1987 yılında En İyi Yabancı Film Oscan Ödülü’nü alan film bir baba ve oğulun daha iyi bir hayat umuduyla İsveç’ten Danimarka’ya yaptıkları göç hikayesini anlatıyor. Ancak hayat orada da sandıkları kadar kolay olmayacaktır.
14-Troubled Water / Bulanık Sular | IMDB: 7,7
Jan Thomas’ın hapishanedeki son günü diğer mahkumlar tarafından dövülüp kaynar suya batırılmasıyla başlar. Buna rağmen, her ne kadar masum olduğunu iddia etse de çocuk katili olarak yaftalandığından daha kötü bir uğurlama ile karşılaşmadığı için kendisini şanslı saymaktadır.
15-Max Manus | IMDB: 7,4
Max, Finlandiya’da komünistlerle çarpıştıktan sonra Nazi yönetimindeki Norveç’e döner. Nazilerle mücadeleden Norveç direnişine katılır. Max yakalanınca İskoçya’ya kaçar. Norveç’e döndükten sonra ise büyük bir göreve kalkışır. Alman gemilerini bombalayacaktır. 2. Dünya Savaşı’ndaki en şöhretli sabotajcılardan birini anlatıyor.
16-Shame / Utanç | IMDB: 7,9
Jan ve Eva Rosenberg, isimsiz bir Avrupa ülkesinde yaşarken, iç savaş çıkması sonucu çareyi bir adaya inzivaya çekilmekte bulurlar. Klasik müzik eğitimi almış, keman çalarak mütevazi bir hayat süren Rosenberg’lerin hayatı, asker dolu bir uçağın yaşadıkları adaya düşmesi sonucu alt üst olur.
17-The Passion of Anna / Anna’nın Tutkusu | IMDB: 7,8
Filmde, bir karı-koca, eşini trafik kazasında kaybetmiş bir kadın ve küçük bir kulübede yalnız yaşayan bir adamdan oluşan 4 ana karakterin öyküsü anlatılır. Bu 4 ana karakter bazen beraber yemek yer, bazen birbirlerine gidip gelir ama hepsi o kadar yalnızdır ki. Ne evlilik, ne flört, hiçbir şey insanın yalnızlığına çare değildir.
18-Songs from the Second Floor / İkinci Kattan Şarkılar | IMDB: 7,6
Kuzey Yarımküre’de bir yerlerde gece vakti. Şehirde bir dizi garip olay meydana gelmektedir. Bunlar görünüşte birbirine bağlı değildir. Bir memur 30 senedir çalıştığı işten atılmak istendiğini öğrenir; bir mülteci kalabalık bir sokakta dayak yer; bir sihirbaz gösterisinin en heyecanlı yerinde korkunç bir yanlış yapar. Bu kargaşa ortasında Karl sigortadan para alabilmek için mobilya dükkanını ateşe vermiştir.
19-Sound of Noise / Yaşamın Ritmi | IMDB: 7,3
Polis memuru Amadeus Warnebring sonunda çılgınlığın pençesine mi düşmüştür, yoksa dünyanın geri kalanı kesin olarak delirmiş midir? Warnebring kariyerinin en zor vakasıyla, müzikal bir soruşturmayla karşı karşıyadır: Şehri orkestra olarak kullanan ve müzikal bir kıyamet “çalan” altı eylemci davulcudan oluşan, ele avuca sığmaz bir çete. Bu vaka müzikten nefret eden kahramanımız için bir işkencedir; ancak son görevi kardeşinin konserini bu ses teröristlerinden kurtarmak olacaktır.
20-The Green Butchers / Çaylak Kasaplar | IMDB: 7,3
Muhteşem ikilimiz varlarını yoklarını birleştirip kendi kasap dükkanlarını açarlar. Gerçi açılış günü pek parlak geçmez ama umutlarını kaybetmezler. İlk günün gecesinde etleri sakladıkları buzluğun elektrik işlerini yapan adamı dolabın içinde unuturlar. Svend ertesi gün dükkana geldiğinde adamın cesedi ile karşılaşır. Eski patronunun ziyareti ile iyice panikleyen Svend, eski patronunun düzenleyeceği parti için sipariş ettiği etlerin arasına elektrikçinin bir bacağından parçalar ekler. O parti sonrası ikilimizin ünü bütün kasabaya yayılır.
21-Den brysomme mannen | IMDB: 7,4
40 yaşındaki Andreas, kendini garip bir şehirde bulur. Oranın neresi olduğu veya nasıl geldiği hakkında en ufak bir fikri yoktur. Bir işi, evi ve karısı vardır. Bir şeylerin yanlış gittiğinin farkına varan Andreas, şehirden kaçmaya çalışır fakat herhangi bir çıkış yolu yoktur.
Hugo isminde bir adamla tanışınca onun kaçmasına yardım edebileceğini düşünür. Öteki dünyaya kaçmak için ufak da olsa bir ışık doğunca, Andreas bu şansını sonuna kadar kullanmaya karar verir.
Fotoğraf: Adem’in Elmaları
Oyuncular: Ulrich Thomsen, Mads Mikkelsen,Nicolas Bro,
Paprika Steen ve Ali Kazim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.