- 521 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALTTA KALANLAR
Altta Kalanlar, Meksikalı yazar Mariano Auzela’nın 1916 yılında yayınladığı romanıdır. Meksika devriminde Pancho Villa kuvvetlerinde hekim olarak görev yapmış olan Auzela, 1915 yılında Birleşik Devletler’e sürgün gitmek zorunda kalmıştı;ve bugün ’devrim romanı’ olarak adlandırılan yepyeni bir roman türünün kaynağı diye kabul edilen bu yapıtı, ülkesinin özgürlük savaşı boyunca yoldaşlarıyla birlikte sürdürdüğü dişe diş mücadelenin canlı anılarıyla donatarak yazdı.Romanın sürekli akın, baskın, savaş soygun ve kıyımlarla örülü olan konusu ve konunun çevresinde örgütlendiği devrimci general Demetrio Macias’ın hem cömert hem alabildiğine gaddar kişiliği, devrimci mücadele ile yağmacılığın adeta iç içe yürüdüğü bir dönemin kargaşalığını ustaca yansıtmaktadır. Nitekim Auzela, kimi devrimcilerinde yağmacılığa özendiğini belgeleyen bölümlerden ötürü, ’resmi eleştirmenler’tarafından kınanmış, hatta bir ara gericilikle de suçlanmıştır. Ne var ki, bu suçlamalar, büyük yazarın gerek devrim sahnelerini, gerekse kişileri betmlerken ulaştığı canlandırış gücüne gçlge düşürememiştir. Valery Laarbaud’nun deyişiyle Auzela.’kesin ve vurucu üslubuyla büyük tarihçi Tacitus’u andırmaktadır’.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.