- 462 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
387 tabanı kırık ayakabı - ardahan öyküleri- yeni yazım
"İti sıçırtmamışım, yeni ayakkabımı çalsınlar."
Ayakkabını yatınca baş ucuna koydu. Yastığın kırlentine kundurası sürtündükçe kırlent boyandı. Sabah uyandığında kırlentin berbat olduğunu anası görmesin miydi; görüp güne bir gündemle günü günün ahengini mahvetmesindi, kırlenti alel acele tersyüz etti.
Yorgan yokuştan kayarak halının üzerine çullanmıştı. Yorganın yüzü naylonumsu kumaşla astarlanmıştı. Koşata varanacak yastık, kırlent yatak, yün yatak hepsi yündü, kırlentler kaztüyüydü birsade.
O oda ters taraftaydı. Cümle kapısına demek istedim. Gece çok soğuk olmuştu. Kapılar: feleği şaşmıştı. Kırlent salona çıktı. Diğer odalar ve mutfak, banyo hepsi salona gelirdi. Isınırdı.
Burası ısı dağıtım merkeziydi. Evin hane reisi Kudbettin dayı evi zevkince planlamıştı.
Şimdiki gibi; az önce söylediklerini söyler, söyler ve söylerdi.
" Sıcak salon eşikten sonra dış avluya söz çattıramazdı. Anamdan doğdum doğalı fizik yasalar diye tutturmuşlar bu söylemi. Bu fizik yasası söylemi söyleyenler: Fizik yasası uyarınca eksi bilmem kaç derece gereğince ölümallah soğukluğa salonun sobalığı etki etmezmiş falan." Kubdettin dayı bunları söyledi. Söyler söylemez yeni sözüne geçti.
O yeni sözünü bir taraf edelim.
Kırlent adamın koltuğu altına yapışmıştı. Suç ortaklığı yapıyordu desem ne olurdu ki?
Kırlent’in bildiği, kendi inisiyatifidir.
Ayakkabı bir çift kunduraydı.
O parayı pul sayıp almıştı.
Her işte çalıştı. Güzden iki ay al, kışın iki ayını karıştır: Toplamı sıfır olmayan ay beher sayı say! Denildiği gibi sayının düz çıkması lazımdır. Toplamı sıfır çıkan sayı ile toplamda sıfır çıkmayan sayılar: İlki siyah ve beyaz gibi... ikincisiyse siyah beyaz ve gri gibiymiş!
Bereketli paraymış kunduraya saydığı para.
Niye ayağına geçirmeden evden çıktı? Kundura verilen paraya değerdi.
İngiliz demişliği: Ucuz ayakkabı alacak kadar zengin değilim!
Kırlenti ayakkabı yerine almış. Çarşıya vardığında koltuğu altta kırlentin kikirdediğini gördü. Cin vurdu başına çıktı. Garson başında bitmişti. Ayakkabı yerine ayağına kadın pilacı giydiğini söyledi garson. " - Çay getireyim abi içer misin?" dedi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.