- 1527 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
MİRAÇ KANDİLİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bu gece Miraç kandili
Kur’an-ı Kerimde Isra Suresi 1. Ayet ile
’Subhânellezî esrâ bi abdihî leylen minel mescidil harâmi ilel mescidil aksallezî bâreknâ havlehu li nuriyehu min âyâtinâ, innehu huves semîul basîr ’
Âyetlerimizi göstermek için, kulunu geceleyin Mescid-i Haram’dan, etrafını mübarek kıldığımız Mescid-i Aksa’ya yürüten Allah, Sübhan’dır (bütün noksanlıklardan münezzehtir). Muhakkak ki O, en iyi işiten, en iyi görendir.
Şeklinde izah edilir bu olay.
Şimdi.
1- ’Bu ayette Muhammed kelimesi nerede geçiyor yahu ? Buradaki hitabın Hz. Muhammed’e (S.A.S) Olduğu bile sarih ( açık ) Değildir tartışmalarına girmeden ya da girerek
2-’İsra yani belirli bir vakitte Mekke’den Kudüs’e yürümek vardır ama ondan sonrası tamamen uydurmadır’ İtiirazlarına kulak asmadan ya da asarak
3-Peygamberimiz, önce Burak denen bir atla ( taşıtla) Mekke’den Kuduüs’e gitti, oradan da Refref adlı bir başka atla( taşıtla) Göğün yedinci katına çıktı. Her çıktığı katta değişik peygamberleri gördü- mü - görmedi mi? Burak, Refreg gibi atlar var mıydı yokmuydu? Uçtu mu yoksa Kur’anda belirtildiği gibi yürüdü mü? Gök gerçekten de yedi katlı mıydı? Cebrail adlı Melek Peygamberimize (S.A.S) Sidretül Münteha denilen yere kadar eşlik etti mi gerçekten de? Peygamberimiz oradan sonra Allahla( C.C) birebir karşı karşıya gelip görüştü mü? sorularına takılmadan ya da takılarak.
4- Hz. Muhammed Allah’ın ellerini tuttu mu, o ellerin soğukluğunu hissetti mi, Allah ile aralarıda bir ok yayı kadar mesafe kalıncaya kadar ona yaklaştı mı? Gibi rivayetlere ya da hikayelere değer vermeden ya da değer vererek. ( Hikaye diyorum: Allah’ın elleri, o ellerin soğukluğu ve Allah’ın, yarattığı hiç bir şeye benzememesi sıfatlarını yan yana koyun sanırım siz de hikaye diyeceksiniz )
5- Hz. Muhammed (S.A.S.), Allah ( C.C) İle müslümanlara farz kılınan namaz üzerine pazarlığa girip Allah’ın (C.C.) aslında 500 vakit olarak tasarladığı namaz ibadetini adeta kurbanlık pazarlığı yapar gibi sıkı bir pazarlık sonunda 5 vakte indirdiğine itibar etmeyerek vaya ederek.
6- Hz Muhammed’in ( S.A.S) Miraç olayını uykusunda yaşadığına ya da tamamen uyanıkken yaşadığına inarak.
Kısacası neye nesıl inanıyorsanız inanın.
Bu gün bir kandil. Başka müslüman ülkeler de kandil kutlaması yaparlar mı bilmem ama benim ülkemde en azından ben kendimi bildim bileli kutlanır kandil günleri.
Bu güne kadar kandil kutlamalarından dolayı hiç kimsenin zarar gördüğüne şahit olmadım. Aksine birlik ve beraberliğe davet günleridir kandiller.
Evet yukarıda saydığım hiç bir tartışmaya girmeden,
Elini kalbinin üzerine koyduğu vakit ’ Evet ben bir müslümanım’ Diyen, diyebilen bütün kardeşlerimin kandilini kutluyorum. Kandil diye bir şey varsa da kutluyorum yoksa da kutluyorum. Miraç diye bir şey varsa da kutluyorum, yoksa da kutluyorum.
Birlik ve beraberlik adına tüm memleketimin kandili kutlu olsun.
YORUMLAR
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
hocam bende sizlerin kandilini kutlar sağlıklı mutlu yarınlar dileğimle saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Kandilin mübarek olsun.
"O ufkun en yukarısında idi. Sonra indi ve yaklaştı. Nihayet kendisine iki yay kadar, hatta daha da yakın oldu. Sonra da vahyolunacak şeyi Allah kuluna vahyetti. O’nun gördüğünü kalbi yalanlamadı. Şimdi O’nun gördüğü hakkında onunla mücadele mi edeceksiniz? And olsun ki onu bir kere daha hakiki suretinde gördü. Sidre-i Müntehâda gördü. Ki, onun yanında Me'vâ Cenneti vardır. O zaman Sidre'yi Allah'ın nuru kaplamıştı. Gözü ne şaştı, ne de başka bir şeye baktı. And olsun ki Rabbinin âyetlerinden en büyüklerini gördü.” (Necm Suresi, 7-18.)
Hocam bu ayetleri de alsaydın yazının başına keşke..
Miraç olayında kesinlikle şüphe olmadığı gibi kutlanması için de bir emir yoktur.
Ancak! Hatırlama ve hayatı düzene sokma, gözden geçirme adına yapılan kutlamalar da bir sakınca yoktur.
Hatta çok çok faydası var. Git gide unutulan din ve Allah'ın emirlerine itaatsizliğe bir nebze olsun işaret etmek adına gereklidir diyorum.
Aileler çocuklarını yetiştirirken bu geleneklerle yetiştirdiğinde hayata atılan o çocuğa mutlaka etkisi olacak, karşılaştığı küfür ehli insanlara uymayacaktır.
konu uzun, son olarak; kutlamanın fayda getireceğini söylemeliyim
Hayırlı kandiller
sami biberoğulları
Miraçla ilgili bir şeyler yazarken Necm Suresini görmemek olmazdı elbette. Onu da gördüm lakin 7-18. Ayetlerde anlatılan hadisenin o kadar çok değişik tefsiri ve itirazlar var ki hiç sorma daha iyi. O bakımdan o ayetleri yazmadım. Zaten söylemek istediğim de şudu: Yapılan meal ya da tefsirlerin , hadislerinrivayetlerin, araya karışan hurafelerin ( Allah'ın soğuk elleri gibi ) hangisine inanıyorsak inanalım netice de '' Ben müslümanım '' Diyorsak şimdi birlik ve beraberlik zamanıdır.
Bu birlik ve beraberliği tabii ki şuna karşı birlik, buna karşı birlik olarak düşünmüyorum ben.
Selam ve sevgilerimle.
Kandilin mübarek olsun.
sami biberoğulları
Kandilin mübarek olsun.
tabi bu kadar hikaye edilince hocamda ne yapsın nalına da vurmuş mıhına da.
hocam haklısınız aslında. sadece ayetteki ile kalmak en doğrusu. bu konuda lafı çoğaltmanın pratikde bir değeri yok ki...
başka ülkelerde olduğunu sanmıyorum.
bizde belirli gün ve haftalar varya belki ondandır.
kuranda tek gece vardır. kadir gecesi.
bu vesileyle iyi dileklerim sizinleolsun.
Allah'a emanet olun.
sami biberoğulları
Selm ve sevgilerimle.
Kandiliniz mübarek olsun.
Olayı gerçekten en anlaşılır biçimde özetlemişsiniz hocan.
Bu da öğretmen olmanın özel yönleri işte.
Neyi, nasıl sunacağını iyi biliyor.
Ben de sizin kandiliniz gönülden kutluyorum.
sami biberoğulları
Kandilin mübarek olsun.
Miraç Kandiliniz mübarek olsun....Selam ve hürmetlerimle
Erzurumlu Selim tarafından 5/25/2014 4:37:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Kandilin mübarek olsun.
kandilimiz mübarek olsun, İbadetlerimiz makbul, dualarımız kabul olsun inşallah Allah tekrarına erdirsin
sami biberoğulları
Kandilin mübarek olsun.
sami biberoğulları
Kandilin mübarek olsun.
sami biberoğulları
Kandilin mübarek olsun.
sami biberoğulları
Kandilin mübarek olsun.