- 714 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAM HEYBEMDE BİRİKENLER --19 --****
Uzun uzun makale,deneme,hikaye ve anı yazıp; bir konuyu anlatmaktansa aşağıda verdiğim deyişlerde çok şey anlatmak istedim. Umarım bazı çağrışım ve düşüncelere vesile olurlar ..
***** Bilerek merhamet ve imkanlarınızı layık olmayanlara sunarsanız; müsibetlere yataklık yaparsınız !!!
***** Birilerin gönlü olsun diye; onurunuzdan ve prensiplerinizden bir an bile olsa vazgeçmeyiniz !
**** İyilik ve merhametinizi,hoşgörünüzü hak etmeyenlere verirseniz ; insanların başına asalaklar bela edersiniz !
***** Felsefik fikirler; tehlikeli olup beyinleri dölleyicidir !!! Aman dikkat ediniz; gebe kalır çok fikri doğumlar yaparsınız !!
***** FİKİR ve SPERM !!!! İkisi de dölleyicidir. Biri beyni; diğeri yumurtayı döllerken; üretimi ve üremeyi çoğaltırlar !!!
***** Canınız yandığında ; karşınızdakini yumrukla değil, okkalı sözlerle abandone ediniz !!!
***** Baş edemediğinizde; beddua etmektense Allah’a havale edip,onun takdirine sığınmak öfke ve kininizi dindirecektir !!
***** İnsanız biz; biliriz birbirimizi !!! Kendimizden, biraz dosttan, ondan bundan,arkadaştan !!! Yardan,yaren den !!! O halde; ne çıkar rolden !!!
***** Kötülerin ve kötülüklerin karşısında; iyi olanların ve iyiliklerin saf olmayı başaramaması, meydanı ahlaksızlara terk etmektir !!!
***** Önce kendinizi tanıyınız. Kulaktan duyma,başkalarının tanısı ile de hiç kimseyi yakinen tanımadan iyi veya kötü savında bulunmayınız !!!
***** Hata,hakaret ve yanlışlarında muhataplarınızı affetmek şahsi yargınızın tekelindedir. Ancak; bu yöndeki kendi fiillerinizi bağışlama lüksüne sahip olmamalısınız !!!
***** Kendi hata ve suçlarımızı affetmeyi alışkanlık haline getirirsek asla olumlu ,düzgün bir karektere nail olamayız. Yapılacak tek işlem; kesinlikle kendimize çeki düzen verip, baştan kendimizi testle, rektefe’ye almaktır !!!
***** Sallapati,muzur ,ahlaken iflas etmiş kişilerle teşrik-i mesainiz olacağına; inzivaya çekilip iyilerin ortaya çıkmasını bekleyiniz !!!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.