- 3210 Okunma
- 20 Yorum
- 2 Beğeni
RÜYA MI KABUS MU ADINI SEN KOY
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
RÜYA MI KABUS MU ADINI SEN KOY
Sizler de alıştınız arık ben ’’Sabahın köründe kapım çalındı ’’ deyince kimin geldiğine..Evet yine oydu tabii ki. Benim yaşlı ve titrek komşum Nurhayat Abla.
Uykumun ve rüyamın en tatlı yerinde yine kapıyı tıklattı. Oysa bilgisayar aldığından beri artık faceden görüşüyorduk yani artık kapımı eskisi kadar sık tıklatmıyordu. Şimdi bir taraftan kumru gibi ’’ hu huuuu’’ Diye ünlerken öte taraftan da güm güm kapı çaldığına göre mutlaka acil bir durum vardı. Heyecen ve telaşla elim ayağım birbirine dolaşmış vaziyette kapıyı açtım.
Nurhayat Ablam oldukça telaşlı görünüyordu.
-Sabah-ı şerifleriniz hayrolsun Nurhayat abla. Hayırdır böyle sabah sabah.
-Valla hayır mı şer mi bilemem. Rüyamda seni gördüm.
-Rüyanda beni gördün ve bunun hayır mı şer mi olduğuna karar veremedin ha? Aşkolsun Nurhayat Abla.
-Ablalar götürsün seni e mi? Beni böyle ayakta mı dikeceksin? Karşımda yalı kazığı gibi dikilme de içeri geçeyim, anlatayım sana rüyamı.
’’Yahu abla hiç de rüya dinlecek modda değilim ’’ denmez Nurhayat Ablaya, deseniz de farketmez. Ben daha ’’ Abla bir elimi yüzümü yıkayayım, kahvaltımı yapayım kendime geleyim ondan sonra anlatırsın ’’ demeden içeriye daldı bile.
Eyvah ki eyvah. Hatunun rüyaları öyle beş dakikalık klasik rüyalardan da değildir hani. Daha önce bir kaç defa anlatmıştı rüyalarını bana. Rüya değil mübarekler bildiğin Renkli-Türkçe - Sinemaskop Hint filmi..Bir başladı mı kat’iyyen bitmez. Neyse... Başladı anlatmaya.
-Sami Rüyamda gördüm ki sen bize gelecekmişsin.
-Eee..Ne var bunda ben size hep geliyorum zaten.
-Ama bu sefer farklıymış rüyama göre. Yanında bir de erkek arkadaşın var. O da bizim ... Beymiş ( ... Bey de bizim ortak arkadaşlardan biri ) Ben sizin geleceğinizi öğrenince her şeyi dört dörtlük olan bir karşılama hazırlıyorum.
-Allah razı olsun Nurhayat abla. Sen zaten her zaman dört dörtlük bir kadınsındır.
-Ay çok teşekkür ederim ama salona bir giriyorum ki ’’Aman Allah’ım’’ her taraf darmadağın. Kalorifer peteklerinin üzeri çamaşır dolu. Hemen çamaşırları toplayıp arka odaya atmak istiyorum.
-Ablacığım demek ki sizin evde ortalığı toplama işi böyle hallediliyor. Ne kadar dağınıklık varsa tık arka odaya. Allah bilir senin koltuklarının, kanepelerinin arkası da böyle çamaşır doludur.
-Haltetmişsin sen onu. Böyle acil durumlarda mecburen ama normal zamanlarda ne kadar düznli olduğumu bilirsin sen. Herkes senin gibi pasdaklı mı? Neyse...Çamaşırları toplayıp koridora çıkıyorum ki ne göreyim: Karşımda beyaz tüylü iri bir hamile kedi.
-Hımmmm...İlginç. Bu kısmın tabiri kolay. Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi 4. Cilt sahife 125 de Rüyada kedi görmek elektrik kesintisine delalet eder’’ Diyor ablacığım. Demek ki bu gece elektrikler kesilecek.
-Ay saçmalama. Ne alaka şimdi.
-Valla ablacığım büyüklerimiz öyle diyor. Bu benim yorumum değil. Sanırım şu kedi olayı senin bilinç altına kadar sirayet etti. Ben sana o kadar demiştim bu yaşta siyasete o kadar kafayı takma diye..Bak rüyalarını bile etkilemeye başlamış.
-Ya dur bi...Dur da devamını anlatayım. Neyse...Kediyi dışarı çıkarmak için balkon kapısını açtım.
-Balkon kapısını niye açıyorsun ki. Bir trafo bulsaydın bak nasıl koşa koşa giderdi..
-Samiiiii....Ayol ben nereden bulayım evin ortasında trafoyu? Neyse...Kedi dışarı çıktı. Ben de salona döndüm. Bir de ne göreyim: Salonda dört kişi var: Bunlardan biri babam, ama babam genç. Biri sen, biri ... Bey, bir de iki yaşlarında bir çocuk var.
-Öyle birden pat diye mi odanın ortasında beliyoruz?
-Yok..Önce kapı çalınıyor. Ben elimdeki çamaşırları arka odaya atarken siz geliyorsunuz. Kapıyı size babam açıyor herhalde.
-Yahu ben de az manyak değilmişim hani. Kendim geldiğim yetmiyor gibi bir de ... Beyi takmışım kuyruğuma. O da yetmemiş ayrıca bir de çocuk takmışım. Çocuk kimmiş peki?
-Sizin çocuğunuzmuş ama hanginizin bilemedim. İkiniz de ona ’’Oğlum ’’ Diyordunuz.
-Allah Allah ilginç. Eeee daha sonra?
-Senin üzerinde kırmızı bir pantolon, siyah bir kazak vardı?
-Pantolonun kırmızı, kazağın siyah olduğundan emin misin? Kırmızı pantolon erkeği bozar da hani.
-Aaaa..Yok yok...Pantolon siyah, kazak kırmızıydı. Ayrıca saçların, bıyığın simsiyah ve göbeğin filan da yoktu.
-Çok teşekkürler beni gençleştirdiğin için. Ayaklarımda çorap var mıydı peki?
-Yoktu sanırım ama berak etme ben senin ayaklarına da başına da çorap örerim nasılsa. Mendebur şey..Dalga geçiyor aklı sıra.
-Neyse. Sonra?
-Oturuyoruz önce. O çocuk bizi çok güldürüyor. Ben de ona oyuncak filan bulmak için arka odaya geçiyorum. Odaya girince ne görsem iyi? Benim sandık içinde sakladığım bir balya pamuk odanın ortasına dağılmış vaziyette.
-Dur bir dakika durrr. Senin bir balya pamuğun var ve bunu sandıkta mı saklıyorsun? Abla kusura bakma ama sen manyak mısın? Sandığın içinde bir balya pamuğun ne işi var?
-Yahu rüya işte...Kızıyorum ’’ Bu pamuğu kim odanın ortasına yaydı?’’ Diye. Rahmetli annem ’’ Sandıkta yastık kılıfı aramıştım kızım’’ Diyor ama annemin sesini duyuyorum kendisini göremiyorum.
-Ah ablam benim. Anneni çok özlüyorsun değil mi?
Nurhayat Ablamın gözlerinden iki damla yaş yanaklarına doğru iniyor. Sonra içini çekerek devam ediyor rüyasına:
-Oradan mutfağa geçiyorum.
-Eee hani çocuğa oyuncak bulacaktın?
-Oooooo...Odayı o halde görünce çocuğu mocuğu çoktan unuttum ki ben.
-Abla bu arada sormayı unuttum. Sen o peteklerin üzerindeki çamaşırları ne yaptın? Çünkü tam onları kaldıracakken kapınız çalınmıştı değil mi?
-Onları mı? Onları da arka odaya attıydım ya.
-Hımmm anladım. Demek ki sizin arka oda bu amaçla kullanılıyor. Etraf dağınık ise ne varsa arka odaya tıkıp vaziyeti kurtarıyorsun.
-Hıhhh..Kurban ol sen bana. Sen asıl kendine bak. Kirli çorapların hâla yemek masasının üzerinde. Halının altına süpürdüğün çöplerden de neredeyse tavana yapışacak halın.
-Neyse o konulara girmeyelim. Rüya bu kadar mı?
-Yok...Ben mutfağa girdiğimde bakıyorum kızkardeşim çay dolduruyor.
-Dürdane Abla? O da mı evde? O ne zaman gelmiş? Abdulvahhap Enişte yok mu yanında?
-Abdulvahhap yok. Dürdane yanlız gelmiş. Dürdane çay doldururken ben de servis sehpası arıyorum. Salonda bizim İzmir şehrimizin Symirna olduğu dönemlerden kalma bir sehpa var onu almaya gidiyorum. Odaya girmesine giriyorum ama ne görsem iyi?
-Ne gördün?
-Salonun ortasındaki koskocaman çift kişilik karyolada...
-Bir dakika abla...Salonun ortasında çift kişilik karyolanın ne işi var yahu?
-Ay ne bileyim ben. O karyola oraya ne zaman geldi kim getirdi bilmiyorum. Zaten önemli olan o değil. İşte o karyolada sen ve ... Bey birlikte girmişsiniz yorganın altına yatıyorsunuz.
-Dur durrr, durrrrr..Hoooopppp.. Ben ve ... Bey aynı yataktayız öyle mi?
-Evet aynen öyle.
-Hem de senin babanın ve iki yaşındaki bir çocuğun gözleri önünde?
-Evet ama bunda şaşıracak ne var anlamadım ki?
-Yahu daha ne olsun...Sen rüyayı resmen sapık bir ilişkiye bağladın. Abla gurbanın olam söyle. Aramızda duygusal bir bağ yok değil mi ... Beyle?
-Yahu ne duygusalı ne bağı? Kafayı mı yedin sen? Ben soruyorum zaten ’’ Hayırdır niçin birlikte yatağa girdiniz ’’ Diye. ... Bey ’’ Sami Hoca çok hasta, üşüyor ben de ısınsın diye onu yatağa soktum yanına yattım ’’ Diyor.
-Oh Ya Rabbi şükür. Demek ki ondanmış. Aklım çıktı yahu. Hele bir de işin içinde ikimizin de ’’ Oğlum ’’ Dediğimiz bir çocuk olunca ortada.
-Haaa..Çocuk mu? O senin torununmuş zaten. Ondan sonra hep birlikte oturup çay içip kurabiye filan yiyerek sohbet ediyoruz. Şimdi sen bana bu rüyayı tabir et bakalım.
Yahu hatun resmen gözlerimin içine bakıyor ’’Rüyamı tabir et ’’ Diye. Böyle bir rüyayı nasıl tabir edersin ki. Tamamen şaibelerle dolu bir rüya.
’’Abla ne rüyası bu resmen kabus bu. Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisinin 1. Cildinin hemen başlarında açıklanan şeytani rüyalardan yani. Rahmani bir tarafı yok. O bakımdan da tabir edilemez.’’ Diyerekten yolladım Nurhayat Abla’yı ama ondan sonra uyuyabilirsen uyu artık.
Yok hani çok çok severim Nurhayat Abla’mı ama bir daha böyle bir rüya görür de bana anlatmaya kalkarsa çaresiz bu evden taşınmak zorunda kalacağım.
YORUMLAR
Ablalar götürsün seni e mi? Beni böyle ayakta mı dikeceksin? Karşımda yalı kazığı gibi dikilme de içeri geçeyim, anlatayım sana rüyamı.
bu cümle aldı beni götürdü başka yerlere
oldukça komikti
özellikle de
..... bey'le olan yatak sohbeti
güne gelen yazıyı
be
yazarı kutlarım
sami biberoğulları
Tahmin ederim ki o bahsettiğiniz satırlar sizi İstanbul'un o çok eskide kalmış hanımefendilerine götürdü. ( Öyle hissttim nedense ) O hanımafendilere özlemdir aslında bu Nurhayat Abla serisi. Ben kendi adıma çok özlüyor ve arıyorum onları. Teklifsiz, tekalifsiz, candan ablalalr, teyzelerdi onlar. Sevmeleri başka, kızmaları başkaydı ama hepsi de can idiler.
Güzel yorum için teşekkürler.
Selam ve sevgilerimle.
Sevgili Kardeşim ,
Sabah bir yorum daha yazmıştım ama nereye uçtu anlamadım. Yeniden çıkarsa kusuruma bakma.
Hani diyorum ki, şöyle latif bir komşu ,seni rüyasında görse de , elinde zeytinyağlı dolmalar, kadınbudu köftelerle gelip, bir de senin mutfakta kahve yaptıktan sonra anlatsa rüyasını, arada bir de öne eğilerek.
Valla bu benim hayalim. Ama sen de ucundan köşesinden düşünebilirsin.
Sevgilerimle.
sami biberoğulları
O eski İstanbul Hanımefendileri o saflık ve temizlikleri, o harika komşuluklarıyla hep karşımdaki dairede olsunlar.
Ama bu arada Nurhayat Abla değil de senin dediğin türden bir alt ya da üst komşuya sanırım hayır demezdim)))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
" Ben bir rüya gördüm,hayırdır inşallah.."diyerek rüyamı anlatmayı düşünsem de sonradan vaz geçtim....:)))))))
iyi ki bu nurhayat hanım var.Ne güzel hikayeler yazdırıryor.
Beğenerek okudum yazınızı...
Selam ve sevgiler....
sami biberoğulları
Sen o rüyayı anlat yine de..Bu günlerde konu sıkıntısı çekmeye başladım zaten)))))))))))))
Nurhayat Ablalara gelince: Allah onları hayatımızdan eksik etmesin. Ama eminim ki sen de oturduğun ev için ( Eğer karşı komşun filan varsa yani müstakil değilse eviniz ) Bir Nurhayat Ablasındır. Öyle tahmin ediyorum)))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Merhaba Sami Hocam, Nurhayat abla gibi bir komşun var da başka ne istiyorsun :)
Uzun lafın kısası yazı güzel ve akıcı olmuş. Rüya mı kabus mu ona sen karar vereceksin artık.
Tebrikler, saygılar
sami biberoğulları
Herkese lazım aslında bir Nurhayat abla. En azından bana çok lazım.
Selam ve sevgilerimle.
Kutluyorum sayın Hocam. Her zamanki ahengi, mizahi yönü ve içtenliğiyle güne yakışan çok hoş bir yazı, efendim.
Saygı ve selamımla...
sami biberoğulları
Selam sevgilerimle.
Ne çektin be Samiiiiiiii :))))))))))) Böyle komşu düşman başına mı, dost başına mı desem bilemedim.Ama eğlenceli bir komşun olduğu muhakkak.Kutlarım seçkini.
Selam ve sevgilerimle
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
bize komşu ol sen Sami Hocaa : )
rüya falan da anlatmam hem, okuturum - hah hahh...
kendime bile zor hatırlarım!
bölük pörçüktür her bi' şey :P
bakınız şekil A' daki gibi :P
SONRASI YOK!
uykumda
rüyada
yaşamla ölüm arasında
arafta
sessizce...
uçsuz bucaksız kırlarda
sonsuzlukta...
boşlukta...
huzurlu
bekliyorken gidilecek yeri
sessiz bir filmin içinde gibi
sallanan salıncakta
bir ileri bir geri
gidip geliyorum sadece...
sonrası yok!
varsa da bana görünmedi daha
koptu film...
gözümü açtığım anda
tam da yerinde!..
tekrar yumsam da nafile!
gerisi şimdilik bilmece
cevabı bi gün anlaşılır...
nasıl olsa
rüyada değilse de
gerçekte...
o yolun yolcusu olduğumda
eninde sonunda...
Gülnur Yener Sarıtaş
11/01/2011
sen gel gelll,
pasta börek yaptığımda, hooppp bi' parçada yan komşuyaa : )
komşuluk hakkı huuu : ))
sami biberoğulları
Nurhayat Ablam hayatta olduğu müddetçe benim buradan taşınmam mümkün değil. Bakma sen dediklerimle. Onsuz bu hayatın tadı tuzu olmaz. Ama hani diyorum ki sen de bizim apartmana taşınsan işte o zaman eğlencenin dbine vururuz.Börekler Nurhayat ablamdan, pasta ve aşure senden, ben de tam bir fil olurum herhalde.
Sen gel en iyisi Nurhayat Abla ile çok iyi anlaşacağınıza eminim.
Selam ve sevgilerimle.
Vertigo
: )))) şahanee olurdu Hocam : )
uçan file dönüşürdük hep beraber - eğlenceyee değer :D
Nurhayat ablayaa severek : ) selamlarımlaa...
internetten dolayı bu güzel yazıyı kaçırmışım... ama kutlamaya yetiştim tebrikler hocam
sami biberoğulları
Gönüllerimiz bir olduktan sonra gerisi teferruat zaten.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Oldukça uzun bir zaman oldu. Seni tekrar sayfamda görmekten son derece mutluyum.
Selam ve sevgilerimle.
Bir ara arkası yarınlı rüyalar görürdüm. Son zamanlarda hemen hemen hiç görmüyorum. Görsem de ben de anlatsam. :))) Eğlenerek okudum. Kurdele almış. Tebrik ederim.
sami biberoğulları
Görülen bir rüyayı ne hallere soktuğumu gördükten sonra hâla bir rüyanızı bana anlatmyı istemek büyük bir cesaret işi doğrusu. Cesaretinizden dolayı kutlarım sizi))))))))))))))
Şaka bir yana güzel yorumunuz için çok çok teşekkür ederim.
Selam ve sevgilerimle.
Zengin mahallesinde oturuyorsun,
Nurhayat gibi bir komşuda bulmuşsun.
Sen farkında değilsin gül gibi ortamın,
Başına belalar gelir başka mahalleye gidersen .
Tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Aslında hiç bir yere gideceğim yok .Nurhayat abla gibi bir komşu bırakılıp da gidilir mi bir yerlere.Allah böyle komşuları başımızdan eksik etmesin.
Selam ve sevgilerimle.
Öyle dağınık odaları galiba bütün kadınlar görüyor.
Çünkü dağınık oda büyük bir Kabustur.
Nurhayat ablayı bana gönderseydiniz keşke
diyeceğim ama aramızda bir hayli km reler var..
Fakat uykunuz yarım bırakılarak, esas kâbusu siz yaşamışsınız.
tebrikler,
sevimli bir yazıydı.
selâm ve sevgilerimle..
sami biberoğulları
Nurhayat Abla ile tanışsanız onu çok severdiniz eminim.
Aslında belki hiç yüz yüze gelmediniz ama çok çok iyi tanıyorsunuz onu.
Selam ve sevgilerimle.
glenay
Çat kapı bir komşu, onun içtenliğini ve samiyetini gösterir..
İyi geceler..
Hay Allah.. Senin Nurhayat abla az daha benim kadar uzun rüya görecekmiş..Ama korkma ben anlatmam abim rahat ol..
sami biberoğulları
Anlat istersen ki yedi aleme yayayım Nurhayat Ablamın rüyası gibi)))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Zaten senin ömrün taşınmakla geçmiş,Sami Kardeşim.Her şeyi ve herkesi taşımışsın.Yahu böyle manyak komşularla ne işin var?Git şehirden uzak bir ev tut.Hiç kimse kapını çalmasın.Sen asıl komşuluk neymiş o zaman gör!Sadece güldüm..Sen de gül emi!...Selamlarımla..
sami biberoğulları
Rabbim gülmekten ayırmasın bizleri. Yalnız kalmaktansa insanın bir can yoldaşı olması her zaman daha iyidir. Allah konu komşusuz bırakmasın kimseyi.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
tebrikler hocam....bu kadına tam ciltlik bir rüya tabiri kitabı lazım alsın koysun evine hocam sizi rahatsız etmesin ya....ama kitap olsa idi size gelmezdi..gelmeyincede bu yazı orta yere çıkmazdı..yani gün yüzüne...gülü
yorum..gülmeyen aglıyan yüzümü güldürdün ya..sizinde gönlünüz dört mevsim gül açsın sagollll....iyiki vasınız
sami biberoğulları
Rabbim yüzünden tebessümleri eksik eylemesin.
Selam ve sevgilerimle.