SEVGİLİ TORUNUM ALYA SERAY'A MEKTUPLAR -1-
......Sevgili kızım;
......Sen dünyamıza dahil olalı bugün tam 2 yıl 3 ay oldu.
......Bir bayram günü idi gelişin.
......Öyle bir çoğaldık ki seni bize bahşeden Yaratan’ın izniyle. Seninle evimizde her an mevcut olan şenlikler eşliğinde hiç bitmeyen mutluluktur yaşadığımız.
......Aklımız, fikrimiz ve yüreğimizin odak noktasındasın ve orada senden başkasına yer yok küçüğüm. Tüm gayretlerimizin temel sebebi sensin artık.
......Gün boyu çalışma telaşı ile akşamları ve hafta sonları yoğun görüşebiliyoruz. Ancak, biliyor musun ben, masamdaki resminle konuşuyorum biteviye. Sana olan özlemlerimi bu yolla giderme telaşım var. Akşam iş çıkışlarındaki buluşmamız ise bir güzel seremoni ki, anlatamam.
Apartmanın önüne geldiğimizde kapının ziline basıyoruz ve apartmana girer girmez senin o güzel sesin geliyor iki kat yukarıdan;
.....-Kim o.,?
......Hızla çıkıyoruz merdivenleri. Ekseriya renk ahenk bir karşılama sergiliyorsun ki, çağlayanlar misali bir heyecan fırtınası yaşanıyor kapıda.
......Sevgili kızım;
......Hızla değişiyor, gelişiyor ve büyüyorsun.
......Hareketlerinle, konuşmalarınla büyülüyorsun bizleri.
......O küçücük yaşından bekleyemeyeceğim güzellikte şeyler yapıyorsun.
......Bir bakışın var, insanın ta içine nüfuz eden.
......Bir sıcak davranışın var, insanın demirden kalbi olsa eriten..
......“Dedeciğim seni çok seviyorum” deyişin, bende, göz pınarlarımı sızlatan sonsuz bir mutluluğun nedenidir kalbimde. Bu halin ve yalın, masum davranışın yeniden doğmak gibi hayata. Yenilenmek, var olduğunu ve kıymetlendiğini bilmek gibi adeta.
......Velhasıl, seninle yeni bir hayat başladı hanemizde. Eskiyen ömürlerin yerine bahardan zamanlar getirdin. Yepyeni, tomurcuk halinle yaşamın başlangıç noktasına taşıdın bizleri. Yaşamaya ve hayattan zevk almaya yeniden heves yarattın. Tüm zamanların en güzel, vazgeçilemez ve her daim düşünülen sevgilisi oldun yüreğimizde.
......Canım kızım;
......Bu sana ilk mektubum. Bundan sonrasında da yazmayı ve seninle bugüne ve gelecek günlere dair haberleşmeyi sürdürmeyi amaçlıyorum.
......Bugün, minicik halinle yüreğinde kocaman duygulara, zihninde de bir o kadar geniş düşüncelere sahip olmaya başladığını görebiliyorum. Çevreyi, insanları ve olayları algılayabiliyorsun derinden. Dedeni görüyor, tanıyor ve dupduru duygularla seviyorsun hiçbir peşin hesabın olmadan.
......Ancak ben, gelecekte, okuyup yazmaya başladığın zamanlarda, benim satırlarımla ve o satırlara yansıyan benim duygularımla dedeni tanımanı istedim. Dolayısı ile bu satırlar seninle hem sohbet hem dertleşme olsun istedim, bugünden.
......Sevgili kızım;
......Bu satırları yazmamı takip eden on gün içinde bir cerrahi operasyona gireceğim. Belki çok basit belki de nihayet işin ameliyat vasfı itibariyle önemli bir operasyon belki de.
......Bu ameliyatı olsam mı olmasam mı düşünceleri arasında bir hayli düşündüm, taşındım. Ancak yine de kendimce yaptığım bir bakkal hesabı ile olmasam hadi diyelim 8-10 sene bir zamanım olur geriye kalan. Ancak başarılı bir operasyon sonrasında ise bu sürenin ikiye katlanması da olası.
......Her ne hal içerisinde olsa da insan, Yaratan’ın bahşettiğinden fazla bir ömür düşünülemez elbette.
......Lakin benim, eğer olabilecekse, seninle geçireceğimiz zamanın biraz daha fazla olması dileğim var.
......Bu nedenle senin büyüdüğünü görmek istiyorum. Park ve bahçelerde oynadığını, ip atladığını ve saçını savurarak koşuşturduğunu izlemek istiyorum.
......Senin, kitaplar koltuğunun altında okula gitmeni, eve dönüşünde yolunu beklemeyi arzuluyorum.
......Seninle her konuda enine boyuna sohbet etmeyi düşlüyorum. İşte biraz da bu sebepledir, eziyeti göze alarak bu ameliyata gidişim.
......Sevgili kızım;
......Bu mektubum, ilk ve son mektup olarak kalmaz umarım.
......Yüce Yaratan’dan niyazım budur.
......Çünkü sana yazacağım daha çok şey var.
......Şunu bilmeni isterim.
......Deden seni çok seviyor.
..........................SEVGİLİ KIZIM
...........................Sevda için ahdımızın
...........................Has bahçede goncasısın
...........................Varlığınla bahtımızın
...........................Dört yapraklı yoncasısın
...........................Şükür ettim Tanrı’mıza
...........................Seni ihsan eyledi
...........................Can kattı canımıza
...........................Derde derman eyledi
...........................Gül, gülsün yüzün daima
...........................Mutluluk aşın olsun
...........................Elem, keder tanıma
...........................Hızır yoldaşın olsun
YORUMLAR
Öyle sekiz on yıl filan değil bunu onla çarpmak gerek. Çünkü sizdeki yaşam aşısı, bir asırlık ömürler toplamını bile geride bırakabilir. Ayrıca hem bu sımsıcak yazı tavrını, hem de güzelliklerin kutlanmalarını nasıl da özlemişim? Sayenizde farkettim. Tebriklerim hem yazınıza, hem içinizdekileri dışınızda tutmaya olan gayretinizedir. Eksik olmayınız. Siz kelimelerin üstesinden gelmişsiniz de bir iki bıçak darbesi mi sarsacak varlığınızı? Hadi yeniden geçmişler olsun.
AYDINK
Bu ana kadar kendimiz içn yaşadık. Bundan sonrası çocuklarımıza, torunlarımıza hasredilecek zamanlar.
güzel görüş ve temennileriniz ile mutlandım..
gönlüne sağlık, ömrüne bereket olsun..
selamlarımla
Oyyyy,
Yerim ben onu dedesiii..
Maşallah barikallah...Rabbim sizlere bağışlasın güzel kızımızı.
Ve dedesinden nice mektupları okumak nasip olur inşallah.
AYDINK
Allah cümlenin çocuğunu bağışlasın, yanında bizimkini inşallah
ömrünüze bereket olsun
selamlarımla
şimdiden geçmiş olsun
ve daha nice sevgi dolu mektuplara
tebriklerimle
AYDINK
ömrüne bereket olsun
selamlarımla