- 814 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Mesleki dayanışma
Mesleki dayanışma
İnsan toplumsal bir varlık. Kendini toplumdan uzaklaştırıp dağ başında yaşaması mümkün değil. Mutlaka hemcinslerine ihtiyaç duyar. Toplu halde yaşamak zorunda olan insanlar da kendi aralarında etnik gruplar oluştururlar. Bu gruplaşmalar büyük ölçekte Ulus, Devlet şeklinde; daha alt başlıkta din ve mezhep gruplaşmaları şeklinde görülür. Devletlerin dini örgütlenmeye destek verdiğine sıkça rastlanır. (Haçlı seferlerine Avrupa Devletlerinin desteği, Osmanlı İmparatorluğunun İslam dini örgütlerine desteği…) Birlikten maksat elbet güç oluşturmaktır. Burada değinmek istediğim toplumsal örgütlenmenin ne kadar başarılı olduğu konusudur. Esnaf örgütlerinden tutun sendikalar, partiler, cemiyetler, cemaatler, kadın dayanışma örgütleri, meslek grup örgütleri, v.b. Çok geniş yelpazeye yayılmış olan bu örgütlerin kuruluş amaçlarına ne kadar hizmet ettikleri veya ne kadar amaçlarından saptıkları yeterince sorgulanıyor mu?
Mesleki örgütlenmenin yaygınlaştığı 1975-1980’li yıllara hayalen gidiyorum. Şöyle bir durumla karşılaşmanız mümkündür. Bir iş için dilekçeyle başvuru yapacaksınız, ilgili kuruma hitap dilekçenizin ekine o kurumun etnik çalışanlarının oluşturduğu mesleki örgüt, derneğe; miktarını onların tayin ettiği (gönüllü!)bağışı yaptığınızı gösterir makbuzu eklemek zorundasınız. Tabiî ki “bu gün git, bir daha gelme” sözünü işitmek istemiyorsanız. Hemen hemen her kurumun etnik çalışanlarının mesleki örgütü bulunuyordu…
Geçen yıllarda (vatandaşlık numarası yeni uygulamaya konulmuştu) hüviyetimizde vatandaşlık numarası olmadığından nüfus idaresine gidip yenisini(vatandaşlık numaralı olanı) almıştım. Bankaya bir işlem için başvurduğum sırada görevli vatandaşlık numaramı istedi. Yeni hüviyetimde var olduğundan çıkarıp verdim. Görevli bana aynan şunu söyledi.
—Karşıda internet kafe var, oradan vatandaşlık numaranın çıktısını al getir.
Ben dedim
—Bu elimdeki soğuk damgalı tasdikli kimliğimde yazıyor.
—Bu geçerli değil, bilgisayar çıktısı olacak.
—İnternetten çıkarılacak belge mühürsüz, tasdiksiz, üzerinde rahatça oynama yapılabilir; kimliğimi yeni çıkarttım soğuk damgalı ve de mühürlü daha güvenli değil mi?
—Uzatma kardeşim ne isteniyorsa yap.
—Müdürle görüşebilir miyim?
—Tabii içerde.
Müdür bey ne dese beğenirsiniz?
—İşinin görülmesini istiyorsan istenileni yap!
İşimin görülmesini istediğim için dediklerini yaptım.
Başka bir kurumsal işimde, yanlış bir tahsilât yapılmıştı. Hatırı sayılır bir miktar fazladan alınmıştı. Yanlışı tespit ettiler ve istersem bu parayı geri alabileceğimi söylediler. Fakat noterden avukata vekâlet verip dava açarsam mutlaka geri ödeyeceklerini söylediler.
Neden acep?
Örnekleri çoğaltmak mümkün...
Partili dayanışması, cemaat üyelerinin dayanışması, hemşeri derneklerinin dayanışması, mühendis dayanışması, doktor-eczacı dayanışması olabilir. Milletvekili (muhalefet-iktidar milletvekilleri; özlük hakları görüşülürken) dayanışması olabilir…
Temel bir gün yolda giderken Saat kulesinde mahsur kalan birisini kurtarma çalışmalarına rastlar.
—Ben biliyorum nasıl kurtaracağınızı. Söylediklerimi aynen yapın!
Der.
Çaresiz Temelin dediklerini yapmaya karar vermişler.
—Bir ip getirin, bu ipi adamın beline sıkıca bağlayın ve çekin!?
Öyle yapmışlar!?
Adam yere çakılmış tabiî ki.
Temel hiç bozuntuya vermeden ;
—Sanırım yanlış hatırladım, bu metot kuyudan adam çıkarmak içindi.
Acaba, dayanışma yanlış mı algılanıyor?
Saygılar
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
yok yanlış anlaşılmıyor.
ha kule ha kuyu.ikisin de de sonuç malum.belimize ya da boynumuza bağladıkları iple istenilen yere çekiliyor.
doktora gidilince önce muayene ve peşinden (ücret alındıktan sonra)bu hastalık için bir de falanca meslektaşıma görünün bir de o görsün.baazen üçüncü dr un görmesi de şart .e iyileşme artık imamın elinde bitiyor.
nereye gidilse değişen bir şey yok.