Psikiyatristle Kırk Dakika
Başlığa bakıp da korkmayın lütfen, deli gömleği giyinip akıl hastanesinde yatmış değilim ama psikiyatriste görünmüşlüğüm var. Hani kimi insan bu gibi konuları hiç sızdırmaz, kimseye açmaz, hiç bir şey paylaşmaz ya işte bizim böyle bir meselemiz yok. Konuşuruz da paylaşırız da. Anlatayım baştan sona psikiyatristle nasıl bir kırk dakika geçirmişim size.
Öyle somut bir şey yok. Alet edevat,cihaz,tetkik analiz yok burada. Olan sadece gözlem,inceleme ve değerlendirme, test ve analiz edilme yani. Filme falan gönderilmiyorsunuz, kan ve şekere bakılmıyor. Yapılan ruh tahliliniz. Ruhun derinliklerine inmek, nerede ne yaşanmış ona bakmak,hangi sorunlarla karşılaşılmış,hangi çıkmazlara girilmiş onu irdelemek.
Sizin de mutlak rahatsız olduğunuz durumlar davranışlar olmuştur, hatta takıntılar saplantılar vardır. İnsan olup da bunlardan ari olmak mümkün mü? İnsan bu, et ve kemikten halkedilmiş hemen her şeyden etkilenir. Bir şeye odaklanır bir şeylerden rahatsızlık duyarsınız. Kimi tekrarlar, zihinsel saplantılar, açmazlar peşinizi bırakmaz. Yapmamak tekrarlamamak için çok uğraş verirsiniz ama nafile, sonuç alamazsınız.
Benimki bir meraktı. Merakımı gidereyim, bir de burayı göreyim,hem durumum nasıl bir testten geçeyim dedim ve psikiyatristin yolunu tuttum.
Doktor tam istediğim tip ve modeldi. Seçim iyiydi. Tesadüf değildi, bir öneriyle gitmiştim. Bir arkadaşımın eşinin tanıdığıydı ve çok isabetli ve yerinde bir seçimdi.
Okkalı duruşuna, dolgun ses tonu da iştirak edince sizi büsbütün etkileyen bir durum çıkıyordu ortaya...
Sürenin nasıl geçtiğini bilmiyorum,su gibi aktı zaman. Neler konuşmadık ki.
Merhabalaştık, otur şöyle geç karşıya rahatına bak dedi.
Önce bir hal hatır ve arkasından nedir mesele, sizi rahatsız eden husus nedir diye sordu.
Fazlaca bir sorun yok ama yine de bir görüneyim diye düşündüm dedim.
Neymiş anlat bakayım dedi.
Neresinden başlayayım nasıl anlatayım dedim.
Konuşuyoruz ama beni inceliyor tepeden tırnağa. Anlaşılan hareketlerimi,tavırlarımı,mimiklerimi gözden geçiriyor.
Nasıl bir şey ben de bilmiyorum.
Neye takıyorsun,hoşlanmadığın bir şey, saplandığın bir konu mu var?
Yok yok bunların hiç biri yok.
Emin misin?
Kendimi biliyorum.Olayların farkındayım.
Öyle de olsa farkında olmadığın bir şeyler olur, kimi şey açıktan görünmez.
Nasıl yani?
Peki sen bir şey anlatmayacaksın, ben açayım bari.
İnelim mi geriye, derinlere, çocukluğa gençliğe gidelim mi?
Siz bilirsiniz,bence sakıncası yok,çözüm getirilecekse ne mahsuru olabilir ki diyorum ve başlıyoruz karşılıklı konuşmaya.
Ailemden,arkadaşlarımdan,eğitimimden,sosyal yaşamımdan ne varsa anlatmamı istiyor. Sorularıyla deşeliyor, o soruyor biz anlatıyoruz.
İnildikçe iniliyor. En öze en ayrıntıya..Vakit ayırıyor. İlgileniyor. Çözüm getirmek,sorun çözmek istiyor, yumuşak bir üslupla yormadan sıkmadan..
En son vakti nasıl geçiriyorsun,boş vakitlerinde ne ile uğraşıyorsun diye soruyor.
Hiç vakit sorunum yok yetmiyor, az bile geliyor diyorum.
Nasıl peki.
Sabah haber dinleyerek başlıyorum güne, günde en az kırk köşe yazısı okuyorum, gece de açık oturum falan izliyorum.
Kimleri okuyor, kimleri izliyorsun.
Anlatıyorum tek tek.
Kimleri konuşmuyor,kimlerden söz açmıyoruz ki..
Sanat camiasından,siyaset dünyasından,spordan,gelmişten geçmişten hemen her şeyden.
Hepsi renkli insanlar. Hepsi özelikli,uç insanlar..
Hiç sosyal etkinliğiniz yok anlaşılan diyor.
Olmaz mı? Çarşı Pazar geziyorum,açık alanda yürüyorum,tanıdıklarla karşılaşırsam ayaküzeri hasbihal ediyorum.
Anlatıyorum,anlatıyorum ne varsa hepsini. Hiç usanmadan sıkılmadan dinliyor.
Ve bitmesini istemediğim sürenin sonuna geliyorum.
………………….
Peki nasılım hocam diyorum. İlaç milaç yazacak mısınız, bir reçete düzenleyecek misiniz bana?
Hayır hayır, hiç birine gerek yok, benden bile iyisiniz sapasağlamsınız diyor.
……………………………..
Karşılıklı testti bizimki. O beni ben onu test etmiştim bu süre içerisinde. O benim hasta olmadığımı anlamış, bense onun iyi hekim olduğunu. Allah için iyi doktordu. İnanıyorum ki hastalarına şifa dağıtıyordur. İnanıyorum ki öğrencilerine çok şey aktarıyordur. İyi hocaydı, kıymeti biliniyordur umarım. Önü ve yolu açık olur inşallah..
Kemal GÜL
04.12.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.