- 1119 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
KIZLI ERKEKLİ
Bayağıdır sessizdi ortalık ama vardı bunun arkasından gelecek toplumu çileden çıkaracak yoz bir sesleniş.. diyemeden yine bir anormallik gündeme oturdu salına salına.Ne zaman lüzumsuz bir konuyla gündem meşgul edilse ardından çok geçmeden ülkeyi ilgilendiren toplumsal bir kararın izleri kapatılıyor düşünesi beynimde hasıl oluyor.
Son günlerde bir kızlı erkekli türküsü söyleniyor.Haydi hayırlısı diyerek başlıyoruz ufaktan yorumlaşmaya. Nihayetinde toplumu oluşturan kızlar ve erkekler değil mi ? hal böyle olunca ya bu kızlar ve erkekler yine ne yaptı da birileri ortaya nifak tohumu serpti diyesim geldi.
Eğitim kurumlarından tutunda toplumun her kesimine dalga dalya yayıldı.Aynanın karşısına geçip şöyle tepeden tırnağa kendimi süzdüm acaba toplumun yapı taşı olan ahlaki değerleri ben mi ihlal ettim yoksa fark edemediğim bir şeyi aydın kesimin karanlık düşünceleri mi ihlal etti.
Ya da yeni bir dayatmanın ayak sesleri miydi bu olan bitenler. Allah her şeyi çift yaratmıştır birbirinin tamamlayıcısı olarak. Yaşamın içerisinde olamazsa olmaz olan erkek kadın ilişkileri yaradılışın gereğidir.İnsanlar birbirleri ile konuşamayacaksa düşüncelerini ifade edemeyecekse neden bir araya gelsin. O zaman herkes dağ başına çıksın bir kulübe yapsın kapısını da farklı yönlere açsın kimse kimseyi görmesin duymasın.Bu nasıl bir mantık aklım almıyor.Eskiden iki genç evlenmeye karar verince anne baba kimi uygun görürse yaşına başına bakılmaksızın kulağından tutup verilirdi kız çocuğu babası yaşındakine ve ilginç olan çoğusu evlendiği gece eşi olacak hatunu bilirdi.Artık ne çıkarsa bahtına elma ,armut..
Birileri bu gün çağın gerisine gitme meramında.Madem haremlik selamlık yapacaksan adama sormazlar mı be adam senin kızın,oğlun tee Amerikalarda ne geziyor ...coni bakana kadar senin toprağının insanı baksın En azından az da olsa İslam terbiyesi almıştır demi yani.Yasak getirmeye kalkanlar eşlerini meydanlarda çanta gibi taşıyor buna ne demeli. Yoksa o meydanı dolduranlar bitki mi ? mahremse sokak ta mahrem kadına.Bu gün onca insan kamusal alanda çalışıyor okuyor ne yani ayıralım mı bunları ?
Beyimizin eşi rahatsız oluyor en iyi doktor hangisi ise bu hakkını çıkarları gereği rahatça kullanıp bir erkek doktora muayene oluyor.
Sizin yasak dediğiniz kavramları sokaktaki herkes biliyor o değerlere sahip yetişmiş bir toplum mevcut ülkemizde.Paniğe hiç gerek yok hanı fikir neyse zikir de o hesap ağzı olan konuşuyor.Osmanlının çöküşünde deli padişahlar vardı aklına eseni yapan. ’DELİDİR NE ETSE YERİDİR’ yada ilk başta deliydi de toplum olarak bunu yeni mi fark ettik demek lazım çünkü yaptığı ve söylediği hiç bir şey akla mantığa uygun görünmüyor. Bu ne oldum delisi olma belirtisi olabilir mi acaba ...
MELDA..
YORUMLAR
Dün bu yazınızı okumuştum...
Bu gün yine okudum...
Ama yorum yapmayacağım...Çünkü denize biri taş atıyor kırk deli o taşı çıkaramıyor...
Sizinki de işte buna benzer...
Bu çok derinlemesine bir konu....
Her doğru her herde söylenmez...Onun için dokuz köyden kovulmak istemem....Duymadım, görmedim, söylemedim,duyanlar yorrumunu yapsın...
Kısaca derim ki, Mustafa Kemal Atatürk der ki:"Tarihini ve kültürünü yitiren bir milletin geleceği tehlikededir" İşte bu mükemmel sözden yola çakında ne demek istediğimi tahmin ediniz derim..selam...
saygılarımla...
mehmet ali unsal tarafından 11/28/2013 9:16:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
Can kardeşim bütün yanlışlarına, Atatürke ve vatana karşı, hatta islâm dînine karşı ihanetlerine rağmenbu iktidarı ayakta tutan tek şey var o da inançlı görünen ama dînini pek de iyi bilmeyen kesimin dini duygularını sömürmek, zîra dinini iyi bilenler yutmaz bunların yalanlarını.
Kendilerine destek veren, yalakalık yapan herkesi bir şekilde ihya ediyor iktidar, bunu görenler dinsiz de olsa çakma dindar oluveriyor bu pastadan pay kapmak için, bu yüzden başını abuk subuk bağlayan, milyarlık jeeplerle gezen, turist gibi göstermelik umre turuna çıkan sosyete dincileri, tesettür defilelerinden köşe dönmek için dindar görünen mankenler bile türedi bu ülkede.
Kısacası dinsizliği dindarlık, ihaneti barış diye yutturuyor bireleri.
Duyarlı yüreğini kutlarım can kardeşim.
Selam ve sevgimle.