- 829 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YENİ MODA BOŞANMA
___Ben 24 senedir Almanya/da yaşıyorum...bu ülkedeki medeni boşanmalara göz atarken bir boşanmış olarak bunun iyi ve kötü tarafını uzun uzadıya yazmaya kalksam ne sayfa sığar ne de zaman.Kısa-kısa başlıklar halinde sıralarken herkes üzerine kıssadan hisse alacağından eminim.
___B.Avrupada ki ülkelerde ki evlilikler başta sevgi, saygı ’’ evliliğin temel kuralı ’’ sayıldığı için başta eş adaylarının güven,itikat ve mutluluğun anahtarı olarak görülerek evlilik yapılır..Böyle bir evliliğin yapıldıktan sonra saydığımız sevgi, saygı, güven, tahaammülsüzlük,itikat ortadan kalkması eşler arasında medeni şekilde alınan kararın ortak sentezidir boşanma.
___Bizde kırsal/da ki evlilikle kentlerdeki evliliklerdeki evlenme şartları değişik olduğu için ayrılıklar da değişiktir. Nasıl mı ?
___Kırsal ( genellikle doğu ve güney anadolu dediğimiz )köy, kasabalar da feodalizmin daha belirgin bir yapısallaşması olduğu hem ekenomik hem kültürel yaşam farklılığı insanlar üzerinde dini kurallarının baskılayıcı özellikleri hakim olduğundan evlilikler genellikle _ zor/a, şiddet/e ,cebir veya ikna yolla hatta görücü usul/la evlilikler yapıldığından boşanmalarda kadın cinayetlerine varacak vahim sonuclarla noktalanır....amandı toprağım bölünmesin kaygısı içten pazarlıklı evlilikler en başından yani düğün günü boşanmalarını yan ceplarinde taşır...mutsuzluğun da düğününü yapmış olurlar...bu gibi evlilikler de eşler belli bir diğer yaşam şekiline geçti mi (yani kırsaldan kentlere göç gibi) toprak bağımlılıklarından kurtulan aile yapısı senelerdir içlerinde taşıdıkları mutsuzlukları bir günde açığa çıkar.....buda aynı çocuğun kızamık hastalığı gibidir anlıyana teşhisi kolay bir durumdur....mutsuzluğunu ilk bilnç altındaki beklentilerinin hedefinde birilerini gözünde yükseltmesi abartı o birilerini meht etmeler.....eşinin o kadar gözünde küçültme pskolojisinin açığa çıkmasıdır özün eşe yansıma eyleminin öz adıdır.....daha sonra tahaammülsüzlük, itaatsızlık,(Kızamık ilerledikce dışa yansımada ilerler) ağız dalaşları derken kavgalar ve aldatma seansları.....yuvanın çatırması...ya cinayetle noktalanan acı bi vakaa veya sığınma yurtları...boşanmalar.Her neden se kaderleri aynı hikayeler/i değişik insancıklar.
____Kentlerdeki evlilikler/se buda içinde çelişkileri taşımakta kırsaldan gelen varoş insanı ile o kentin öz sahibi arasındaki yine ekenomik ve kültürel mayaların ayrı oluşu evliliklerine yansır...varoş daki evlilikte Türk sinamasının nostaljik fakir-zengin çelişkisini eşler yaşar evliliği bir ekenomik kurtuluş olarak görer...daha iyi yaşam, sosyatik tarz ve içinde saplanıp kalan moda ön planda tutulur gençler arasında genellikle sosyal medyanında teşviki...iletişimin (internet, telefon ) doğrultusunda baba ananın sözü alınmadan özgür bir yaşam için genellikle evden kaçmalar , kaçamaklarla yapılan evliliklerdir.Buda nasılki ayaklarını yere basmadan genellikle Disko, düğün dernek veya demin dediğimiz internetlerle başlıyan fırtinali aşk/ları gasırga ile noktalanılır.Boşanma boşanma....boşanma!!!!!
____Bazıları okulunu mesleğini bitirdikden sonra mantığa dayalı evliliklerini ilk kendileri gibi mesleğini bitiren biri ile kendi aralarında bitirdikleri bu mantık evliliklerini noter durumundaki ailelerine onaylatarak sağlıklı evlilik yaparlarki onların evlilikleri pazara kadar değil mezara kadar sürdüyü gerçeyi..
::::::::::BİRDE BOŞANMALARIN TAPLOSUNA BİR BAKALIM::::::::::::
2008 de =99 bin 663
2009/ da =114 bin
2010/da = 118 bin
2011/de =120 bin
2013/de 140 bin bulmuştur herhalde...!
___Ne hikmetse boşanan eşler kendisi gibi aynı sorunları yaşıyan hikayesi ayrı boşanmış larla ikinci evliliklerini yaptıkları da ab/ayrı bir gerçek. Genellikle ateşden kaçıp yangına düşerler....zaten bu ateşde çocuklarını yaktıklarını gözleri görmez....bilinçsiz insan aynı bir eğtimsiz HAYVAN gibidir ilk çelişkisi ’’CİNSELLİKTİR’’....sorun ne olursa olsun sorunun çözümü kendi içerisinde taşır...Ekenomik boyutu, cinsellik boyutu veya siyasi boyutu....ilk önce sorunu medeni şekilde tesbiti bunun çareliğinin doktor boyutu mu yoksa ekenomi boyutlu mu uzman kişilerde yardım alma yerine sorunu başka birinde aramak yanlışa diğer bir yanlışla cevap vermek olur ki olan çocuk ve eşlerin her ikisinin de ailelerine yansıması olur.Evlenmek ve çocuk doğurmak işin en kolay yönü BİYOLOJİK ANNE BABA olmaktan/sa hiç olmamak en iyisi...boşanmakse en zor bir karar olsa gerekir.
Saygılarımla Kadir Haktan TÜRKELİ