Asıl Sorular / Teşkilat Vadisi
O kadar yıldır kendi çapımda tarih kitabı okuyorum ama yakın tarihin anahtarını çözecek asıl sorulara bir cevap hala bulamadım. Selman Kayabaşı ve Faoştih Bayhan gibi yeni nesil yazarlar bu konuda araştırmalar yapıyor ama hala gerekli belge ve bilgiler açıklanmış değil sanırım. Yani ortaya çıkması gereken zabıtlar hala bir yerlerde saklı. İlk sorular şunlar:
" Neden Mustafa Kemal ?" ve "Vahdettin- M.Kemal ilişkisinde ne kadar İttihat ve Terakki, ne kadar Teşkilat denen yapı var?"
Selman Kayabaşı’ nın bir söyleşisinde dikkatimi çeken şu bilgi çok can alıcı geldi bana. Cumhuriyetin kurucu ekibinde yer alan, İsmet, Rauf, Refet ve Ali Fuad gibi isimlerin 1919 başında hükümette görevli isimler olması sanıyorum resmi tarih okumalarımızı gözden geçirmemize neden olacaktır.
Bunları dinlerken aklıma bir tuhaf olay daha geldi. Nasıl oldu da bu kadar işi beraber yapan ekip, birden görüş ayrılığına düştü ve Rauf, Refet ve Ali Fuad- ki çok yakın dostudur Atatürk’ün- Paşalar bu ekipten ayrılmak zorunda kaldı." Neden Vahdettin sessizce, hem de İngiliz gemisiyle gitmek zorunda kaldı? " ."Biri yani Sultan mı feda edildi?"
Sanıyorum ilerde, bu soruların sorulması ve umarım cevap bulmasıyla "Teşkilat Vadisi", "Cumhuriyet Vadisi" isimlerinde diziler çıkarsa şaşmamalı. Hoş, önemli olan bu girift yapının ve tarihte belki de en büyüğü bizde olan bu entrikanın çözülmesi. Türkiye topraklarında yaşanması böyle bir olayın sanıyorum Anadolu’nun bize bir cilvesi. Sizce?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.