- 673 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HATTİLERİ-HİTİTLERİ FARKETMEK...
Hattiler-Hititler Anadolunun bilinen ilk uygarlığını kuranlar.Günümüzden 4000 yıl önce ortaya koydukları büyük medeniyet, bu günün insanlarını bile büyülüyor.Roma hukukundan sonra,Hitit hukukuda bilimsel litaratüre girdi;nasıl girmesin ki,uyguladıkları savaş hukuku,aile hukuku,ticaret hukuku bilim dünyasını derinden etkiliyor.....
İnsanoğlunu için en büyük afet olan savaş kararını Pankus denilen meclise onaylatmak zorunda olan bir kral ,bugün günümüz insanından takdirden başka bir şey alamaz.Kadınlara verdikleri hak,Mısır İmparotorluğu ile yaptıkları tarihte ilk yazılı barış anlaşması bu uygarlığın önemli kilometre taşlarından...
Değerli dostlar! Ankara Üniversitesi tarafından yürütülen kazı, Hititlerin tarihte ilk defa sulama barajını yaptıklarını ortaya koydu..Bugün Çorumun Alacahöyük beldesine gidenler
bu mükemmel yapıları görebilirler,hemen ilerisindeki Boğazkale ilçesindeki başkent Hattuşa insanlığa göz kırpmakta.Hele bu uygarlığın efsunlu eserleri Ankaradaki Anadolu Medeniyetleri Müzesinde sessizce anadolu halkını bekliyor..
Büyük Önder bu uygarlıkla o kadar ilgilendi ki, bizzat kazılara katılarak onurlandırdı.Hititologların yetişmesi için önemli çabaları oldu...
Türkiyeyi ziyaret eden Avrupalı devlet adamları Hitit Uygarlığına gıpta ediyor..Japon prensi Hattuşayı hayranlıkla geziyor..Ya biz Anadolunun gerçek ev sahipleri bu görkemli uygarlığın farkındamıyız...?
DRAMALI55 15.4.2008