ŞİMDİ TASARRUF ZAMANI…
Buzdolabı,Çamaşır,bulaşık makinesi
Evler sanki bir elektrik harcama fabrikası.
Süpürge,ütü,saç kurutma makinesi.
Tasarruf yaparsan az açılır para kasası.
Boşa yanan her lambayı söndür,
Tasarruf yap da , saati az döndür.
Gün, enerji tasarrufu günüdür.
Tasarruflu olmak cepleri güldürür.
Az enerji harcayan aletleri kullan,
Sana, ülkenedir geriye kalan.
Karlıdır, tasarruflu ürünleri alan.
Eski ürünlerdir enerjiyi fazla salan…
Şimdi her aletin az harcayanı var,
Bu alanlarda bakanlığın projesi var.
Binalarda enerji yalıtımlı mı duvar?
Bak her yerde enerji tasarrufu var…
Eskiden evlerde bu kadar elektrikli ev aletleri yoktu. Benim yaşadığım, çocukluğumun geçtiği ev,babamın yaşadığı ev, komşularımızın evi böyle idi…Çamaşırlar el ile yıkanır, bulaşıklar yemeklerden sonra elden geçer, doğal süpürge ile evin tozu alınır,börekler elektrikli ocakta değil ateş ile yanan ocakta pişer idi…Yani her şey doğal, pişenler doğal, pişiren doğal…Her yerde doğallık, her yerde tasarruf…
Bakanlık; eski,kullanılmış, atıl hale gelmiş çok enerji harcayan ev aletleri ile ilgili çok güzel bir çalışma başlattı. Kullanılmayan, atıl hale gelen çok enerji harcayan ev aletlerini ücret karşılığı alıp, yerine az enerji harcayan A + ve üzeri elektrikli ev araçları (buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi…)almalarını teşvik edecek, almalarında kolaylık sağlayacak,bir proje başlattı.Böylece evlerimiz elektronik çöplükten bir nebze olsun kurtulacaktır.Çünkü zamanında pahalı, bir iki maaş parası ile alınmış buzdolabını, çamaşır makinesini, bulaşık makinesini, fırını, cep telefonunu atmaya kıyamıyoruz.Atsan bir dert ,atmasan bir dert.İşte bakanlık vatandaşları bu dertten kurtaracak çok güzel bir proje başlattı.Eskisini getir, yenisini götür.Eskisi başa bela, çok enerji harcıyor.Şimdi ne güzel çok az enerji harcayan çevreye duyarlı lüks elektrikli ev aletleri çıkmış.Kullanmazsak; teknolojiye ayak uyduramaz, hem cebimize hem devlete daha masraflı oluruz.
Enerji Sınıfları ne demektir? A+ ne demektir? Günümüzde elektronik ev aletlerinin çoğu enerji verimliliği etiketi taşıyor. Bu etikette ürünün enerjiyi verimli kullanım oranı A,B,C,D,E,G harfleriyle sembolize ediliyor. A sınıfı ürünler yüksek verimlilik oranına sahipken, G sınıfına doğru verim düşüyor. Dolayısıyla aynı iş çok daha fazla enerjiyle yapılmış oluyor. Bu gruplar arasındaki farklar enerji tüketiminden kaynaklanmaktadır
Enerji sınıfı Günlük elektrik tüketimi (Kw/24 saat)
B 1,7
A 1,23
A+ 1,07
A++ 0,5 Kullandığımız enerjinin büyük kısmı bir fosil yakıtlardan elde ediliyor. Kullanıldıklarında çevreye zararlı gazlar salan bu yakıtlar ise yaklaşan küresel ısınma felaketinin başlıca nedeni sayılıyor.Örneğin A sınıfı yerine C sınıfı bir buzdolabı kullandığımızda %45 daha fazla enerji tüketmiş oluyoruz.Bizlere de Enerji tasarrufu olan ürünleri kullanmak düşüyor.Bunları yapar isek;kendimiz, ülkemiz ve Dünyamız için tasarruflu davranmış olur, kalan bize,ülkemize olur…Var mısınız? Tasarruflu ürün kullanmaya…
Hasan KAYA
Eğitimci-Şair Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.