Beyzbol sopaları
Hangi sözcük, hangi öykü daha güzel olabilir yaşamaktan. Hadi deyin bana ağzında sözler gevele. İçinde bir şey bulamayayım, beynimi uyuşturup gözlerimi yormaktan başka.
Orda çok uzak olmayan bir yerlerde elleri sopalılar insan avına çıksın. Bir kişiyi beş, on kişi
dövsün ve görüntüler karartılsın. Kim ölürse ölsün. On dokuz yaşındaymış, olsun. Onun da
ailesi, beklentileri, sevgilisi varmış, olsun.
Çıkmasaydı sokağa. Karşı durmasaydı boyundandan büyük şeylere. Ön saflarda yürümese
ara sokaklara kaçmasaydı,o beyzbol sopaları inmezdi başına. O sopalar sadece Amerikan
başkanının elinde olur sanırdık. Meğer onun uzantısı ellerin de elinde olurmuş!
Hiç havamda değilim öyle süslü, püslü şiirsel falan sözcükler yazmanın ve de boş alanda
tek başına koşturup durmanın. Bana yaşayan insan solukları, ayakları,elleri gerek. Ellerimi
uzattığımda yanımda hissettiğim. Birlikte el ele , avaz avaza, sesimiz kısılıncaya değin haykıracağımız özgür düşünceli insanlar gerek. Karanlık sokaklarda cadı avları yapılıyor ve
yobaz sopaları iniyor başlarına susmayanların, gerçeklerin peşinde koşanların. Ey halkım!
Anla artık! Başına vurula vurula susturulmak istenen elbette sensin!
Yaşamak nedir? Kendi eteklerinde büzüşerek, sırtını dönerek başkalarının genç ve ölümsüz
selâlarına. Kader deyip direnci katlayıp kaldırarak küflü dolaplarına. Ölüsün! Ölüyüz! Ölü!
Daha çok sopalılar çıkar sokaklara. Onlara bir şey olmaz, onların sahibi yalancı allah.
Dirilmenin tam zamanı!
12. 7. 2013 Nazik Gülünay
YORUMLAR
Bu gün Facebook'ta bir paylaşım gördüm...
"Bu adamı tek bir İslam Ülkesinde seven var mı?" diye soruyor.
Avrupa'dan geçtik, kendi dindaşları olan ülkelerde bile sevilmeyen, kovulan bir insanın hala "dindar" olduğu gerekçesiyle arkasında duran insanlardan başka ne beklenir ki?
Ama iktidarını koruyabilmek için tomalı, comlu, biber gazlı polis yetmedi böyle beyzbol sopalı soysuzlara da muhtaç oldu.
Umarım bu sonun başlangıcıdır.
superbaba tarafından 7/15/2013 11:27:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fenerbahçeli olduğu için Galatasaraylılar tarafından bıçaklanarak öldürülmemiş miydi böyle gencecik bir fidan?
Hiç birimiz aldırmadık..Vay hainler, vay yobazlar demedik. Çünkü oldukça olağamdı. Oldukça sıradandı.
İşin içinde bir siyasi durum söz konusu değildi. O halde bir köşe başında kıstırılabilir, bıçakla deşilebilirdi kalbi.
Sonra birleştik...Gezi Parkı eylemleri denen eylemler Türk'ü , Kürdü, Çerkezi, Lzı, Aleviyi, Sünniyi, Fb li, Gs, Li, BJK lıyı birleştirdi....Eeee..O zaman Ali'yi kim öldürdü? Hani birleşmiştik? Hani tek yürek olmuştuk?
Ali'yi öldürenlere lanet olsun...Hele hele de Ali'yi öldürenlerin ağzından hayatları boyunca bir kez olsun '' Allah '' kelamı çıkmış ise binlerce, milyarlarca kez lanet olsun.
Kendileri evlerinde kendi çocuklarına '' Sakın haaa..Bak sakın diyorum...Olaylara, toplantılara filan gitmeyeceksin yoksa sana hakkımı helal etmem '' Diyip de başkalarının evlatlarına '' Direnin aslanlarım, direne direne kazanacağız'' dedikten sonra Didimlere, Akçaylara, Bodrum- Türk Büküne , Fethiye Ölüdenize ytatile kaçanlara da lanetler olsun.
Her kim ve kimler bu ülkenin çocuklarını birbirine düşman ediyorsa, her kim ki bu memleket evlatları arasına fitnre ve düşmanlık tohumları ekiyorsa, Her kim ondokuz, yirmi ya da daha fazla, daha az yaşta çocukların kanı üzerinden siyasi hesaplar yapıyorsa, Her kim bu güne kadar dökülen kanları umursamıuyorsa Lanetlerin en büyüğü onların olsun.
Son olarak... Merakımdan soruyorum....'' onların sahibi yalancı allah.'' Demişsiniz...Sonra da ''Dirilmenin tam zamanı!''..Allah yalancı ise sizi kim diriltecek? ..Onların sahibi olan Allah ile sizi diriltecek olan Allah farklı varlıklar mı?...Kıçının kılı olunan kişiden mi bahsediyorsunuz yalancı Allah diye....
Nasıl bie ülke bu..Biri çıkıp '' Nutuk dünyaya İNDİRİLMİŞ son kitaptır'' Diyor, Öteki kalkıp '' ben Erdoğan'ın ....nün kılıyım diyor. İkisi de putperest ama cahil bir karı olan zavallının yobazlığı tüm türkiyeyi sallarken Nutuk'u Kur'anın yerine ikame eden üniversiteler devirmiş sanatçımızın(!) yobazlığına hiç kimsesnin gıkı çıkmıyor.
Uzattım yine...Ali ve diğer çocuklara Allahtan af ve rahmet diliyorum..Her kim bir köşede ellerini ovuşturup sırıtıyorsa Allah binlerce kez belasını versin.
Öfkem doruk noktasında..Kırıcı kelimelerim olduysa affola.
Selam ve sevgilerimle.
ALLAH ile aldatmak demişti biri
adam yrine komadık
hayır demişti bakanken biri
insandan saymadık
ne yapmalı şimdi
denenmedik.. sınanmadık
kimi bulmalı kimi
insanlıktan çıkmadık
biri böyle beceren olmadıkça
saymayız saymadıkbir insan kul olduk
çoğunluk
kula kul olmakta
hatta dübürde kıl olmakta
elden ne gelir..
Her yazınızla biraz daha güçleniyor içimin cesaret yanı. Yanlış anlamayın, kendi açık yürekliliğinizle yazdığınızdan kuvvet alarak söyleyeceğim: Normalde toruna tormbaya karışıp saç beyazlatması beklenir belki emsallerinizin. Lakin siz hala bizlere ışık olmaktasınız. Verin o ellerinizden öpeyim kerelerce. İyiki varsınız. Sakın bir köşeye çekilebileceğiniz bir yaş filan var sanmayın, sizin gibiler için böyle bir yaş yok. Her harfine katılıyorum yazının.
Bu arada: İstanbul Koca Mustafa Paşa semtinde de aynı olaylar cereyan etmiş. Sabah dehşet içerisinde izledim. Lütfen acilen kendimize gelelim. Bir iki iş bilmezin veya tam tersi iş bilirin oyununa gelmeyelim. Yalvarıyorum okuyan duyan gören herkese aklı selim. Lütfen aklı selim. Biz bu filmi gördük kerelerce. Sağı sola solu sağa kırdıran hep aynı kafaydı aynı zihniyetti bir zamanlar. Yine aynı oyun sahnede. Durup dinleyelim birbirimizin ne söylediğini. Birileri bize böyle dedi diye inanmayı bırakalım ne olur. Dinimizin anlayış zirvesi yaptığı bu günleri anlayışsızca heba etmeyelim. Yobazca d eğil bile öğrene yaşayalım dinimizin veya inandığımız başka dinlerin gereklerini. Lütfen...
ne demeli ki
hangi sözcük bize umut vaat edebilir
hangi tv programı yaralarımızın üzerini örtebilir
hangi erk duracağı yeri bilebilir ki
bizler göstermezsek
ama önce bizler şöyle başımızı kaldırım göğe
mavi düşlerimizi yazsak annelerimizin avuçlarına
ve
serpsek
insanlığımızın üzerine
tebriklerimle
düşündaşım
tebriklerimle