- 656 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bayana ilgi göstermez misiniz?
İnsanoğlu düşüncesi bakımından farklı olduğu gibi yapısı bakımından da farklıdır. Hep bilinçaltımızın bizi yönettiğini düşünmüştük. Velâkin bilinçaltımız asla ve asla yönetilmez. Yönetir. Mesela şizofrenlik hastalık gibi… Veya ani refleksler, uyku, bunlara birer örnek değil mi?
İnsanoğlunun 24 saatlik zaman diliminde kullandıkları akıl sadece bir saattir. Bu haklı doğru bir şekilde kullanılmadığında, halsizlik ve yorgunluk bedende hat safhaya çıkmaktadır. İnsanoğlu farklı ideolojilerde ve farklı metabolizmada yürüdükleri sürece bilinçaltı onları kendilerine köle edecektir. Bunu bir misal ile açıklayalım. Bir bayana âşık olduğunuzu farz ediniz. Bayana ilgi göstermez misiniz?
Gösterirsiniz. Bayan size yakın olunca ve egolarınızı tatmin edince hoşunuza gitmez mi? Bu durumu gerçek anlamda Müslüman olanlar için söylemek doğru düşmez.
Evet, bizleri çok iyi tatmin eder değil mi* işte beyin dediğimiz o somut kavram ve o somut kavramda oluşan akıl… Sizin elinizde oluyor.
Ne zaman kadar karşı cins sizden ayrılana kadar. Bunun hemen yerine ne geçer. Bilinçaltı çöküşü… Yani o bilinçaltı paraladığınız onca zamanı bir seferde yok ederek sizi kendisine uyarlar. Bunu unutmayın her şeyi başarmak sizin elinizde…
Asla ve asla kendinizden çok başkasına değer vermeyin. Şayet değer verdiğinizde siz negatif duruma o pozitif duruma düşer. Bilinçaltı rahatsız olduğunuz durumda ortaya çıkar.
Hikmetullah yetkin
YORUMLAR
Kadın sivil toplum örgütleri ve kadın hareketinin önemli temsilcileri bayan terimini şiddetle reddediyor. Bu bir başka tartışmanın konusu. Fakat ben yazının sadece biz erkeklere yazılmış olması boyutundayım. Bir bayana ilgi göstermez misiniz yerine karşı cinsinize ilgi göstermez misiniz daha yeğ olmaz mıydı acaba? Zira her yanda pozitif ayrımcılıktan söz edilirken azıcık negatif ayırmacalık olmuş gibi bu.
Psikoloji bilimi ile ilgilenen insanların çoğalmaları güzel. Ancak nedense herkes psikoloji biliminin anlatıp söyleyen tarafında olmayı tercih etmekte. Şimdi masanın öteki yanına geçin desem, her kim ilgileniyor ise bu alanla geri çekilecek belki ben deli değiliiim diye avaz avaz bağıracak. Biz farkında değiliz ama, yazdıklarımız okunuyor. Birileri kalem d arbelerimizden yola çıkıp yönlerini dahi bulmayı deneyebiliyor bazan. Azıcık daha dikkat mi demeli yoksa kırmamak adına susmalı mı bilemedim. Gördüğünüz üzere susamadım. Umarım haddimi aşmamışımdır.
En çok ilgimi cezbedense aşkı müslümanlıkla eşlemeniz oldu. İlahi aşkın islami boyutunun yanındaki beşeri aşk sanırım tüm insanlar içindi. İyiki müslümanım diyebilecek kadar seviyorum aidiyetimi, inançlarımı, dinimi. Lakin aşkın müslümanlık dahilinde varlık gösterdiği veya başka anlamları doğurmanın da çok yerli olduğunu düşünmedim doğrusu. Şimdi iyiki bir yazı yazdım bak neler oldu diyorsunuz değil mi? Bence sevinmelisiniz. Demekki yazdıklarınız okunuyor, yordanıyor. Sağlıcakla kalınız.